Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto vydělalo majiteli za 18 let skoro miliardu Kč. Stačilo koupit ve správný čas
27.8.2018 | Petr Prokopec
Kolik jste na svých autech za posledních 18 let vydělali vy? Minus většina jejich kupní ceny? Vítejte v klubu, tak to obvykle chodí. Pokud ale ve správný čas pořídíte ten správný vůz, může to být i plus miliarda.
Během uplynulého víkendu došlo v americkém Monterey k několika dražbám, při nichž měnily majitele ty nejexkluzivnější vozy světa. Jedním z nich bylo i Ferrari 250 GTO z roku 1962 se šasí č. 3413, které se prodalo za 48,405 milionů dolarů (cca 1 077 361 300 Kč). Rázem je z toho aukční rekord, byť pro někoho možná i překvapivě stále nejde o nejdražší prodaný vůz vůbec. Tato pocta připadá jinému GTO, jehož nový vlastník David MacNeil na počátku letošního června vytáhl z kapsy takřka dvojnásobnou sumu. Stalo se tak však mimo aukční síně.
Červené GTO přivezl na pódium legendární závodník Derek Bell, přičemž aukce odstartovala na 33 milionech dolarů (734,5 mil. Kč). Již to je úctyhodná suma, nicméně trojice zájemců ji během chvíle navýšila na 44 milionů dolarů (979,32 mil. Kč). Poté se přihazování zpomalilo, až nakonec dražební kladívko odkleplo sumu 48,2 milionu korun (1,072 mld. Kč). Výše zmíněná částka přitom zahrnuje i veškeré poplatky aukční síni a snadno překonává dosavadní aukční rekord, který padl v roce 2013 nepřekvapivě ve spojitosti s dalším GTO.
Kdo přesně se ovšem stal novým majitelem nového rekordmana, není jisté. Ví se pouze to, že jde o amerického sběratele, který převzal kormidlo po Dr. Gregovi Whittenovi, bývalému šéfarchitektovi softwarových řešení u Microsoftu. Ten si nyní musí mnout ruce radostí, neboť na voze za 18 let vlastnictví možná vydělal více než za celou svou kariéru u Microsoftu. Když totiž GTO v roce 2000 kupoval, vyšlo jej na 7 milionů dolarů (155,8 mil. Kč). Tehdy to byly obrovské peníze, o víkendu ale auto prodal o 917 milionů dráž. Lze pak jen připomenout, že jako nové stálo toto Ferrari v roce 1962 jen 18 000 USD. A za dalších pět let má být o další půl miliardy dražší.
Tento posun je vskutku neskutečný a můžeme se jen ptát, kde nakonec GTO skončí. Vůbec bychom se však nedivili, kdyby zakrátko měl pouhý jeden šroubek z tohoto legendárního modelu milionovou hodnotu. To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpět k novému aukčnímu rekordmanovi, v jehož případě si můžeme přiblížit celou historii. Jak přitom bylo zmíněno, vyroben byl v roce 1962 a zpočátku sloužil Ferrari jako testovací vůz. Následně jej pak v témže roce řídil Phil Hill během závodu Targa Florio.
Ještě v roce 1962 vůz vyhrál italské mistrovství vozů GT, v letech 1963 a 1964 pak dojel na prvním místě ve své třídě v již zmiňovaném závodě Targa Florio. Do roku 1965 pak na konto tohoto exempláře připadlo celkově patnáct zlatých vavřínů, což samozřejmě jeho hodnotu jen umocnilo. Stejně jako skutečnost, že jde pouze o jeden ze čtyř vozů z první série (vzniklo jich 33), který dostal lehce modifikovanou karoserii druhé série. Ta pochází z roku 1964 a Ferrari smontovalo pouze tři kusy. Celkem tak vzniklo jen 36 aut, proto jde o takovou a tak moc ceněnou vzácnost.
Ferrari 250 GTO se šasí č. 3413 se o víkendu prodalo za více než miliardu korun
Jeho dosavadní majitel jej přitom v roce 2000 koupil za pohých 155,8 milionů Kč. Po celou tu dobu jej navíc aktivně používal při závodech historických vozů
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis