Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto vydělalo majiteli za 18 let skoro miliardu Kč. Stačilo koupit ve správný čas
27.8.2018 | Petr Prokopec
Kolik jste na svých autech za posledních 18 let vydělali vy? Minus většina jejich kupní ceny? Vítejte v klubu, tak to obvykle chodí. Pokud ale ve správný čas pořídíte ten správný vůz, může to být i plus miliarda.
Během uplynulého víkendu došlo v americkém Monterey k několika dražbám, při nichž měnily majitele ty nejexkluzivnější vozy světa. Jedním z nich bylo i Ferrari 250 GTO z roku 1962 se šasí č. 3413, které se prodalo za 48,405 milionů dolarů (cca 1 077 361 300 Kč). Rázem je z toho aukční rekord, byť pro někoho možná i překvapivě stále nejde o nejdražší prodaný vůz vůbec. Tato pocta připadá jinému GTO, jehož nový vlastník David MacNeil na počátku letošního června vytáhl z kapsy takřka dvojnásobnou sumu. Stalo se tak však mimo aukční síně.
Červené GTO přivezl na pódium legendární závodník Derek Bell, přičemž aukce odstartovala na 33 milionech dolarů (734,5 mil. Kč). Již to je úctyhodná suma, nicméně trojice zájemců ji během chvíle navýšila na 44 milionů dolarů (979,32 mil. Kč). Poté se přihazování zpomalilo, až nakonec dražební kladívko odkleplo sumu 48,2 milionu korun (1,072 mld. Kč). Výše zmíněná částka přitom zahrnuje i veškeré poplatky aukční síni a snadno překonává dosavadní aukční rekord, který padl v roce 2013 nepřekvapivě ve spojitosti s dalším GTO.
Kdo přesně se ovšem stal novým majitelem nového rekordmana, není jisté. Ví se pouze to, že jde o amerického sběratele, který převzal kormidlo po Dr. Gregovi Whittenovi, bývalému šéfarchitektovi softwarových řešení u Microsoftu. Ten si nyní musí mnout ruce radostí, neboť na voze za 18 let vlastnictví možná vydělal více než za celou svou kariéru u Microsoftu. Když totiž GTO v roce 2000 kupoval, vyšlo jej na 7 milionů dolarů (155,8 mil. Kč). Tehdy to byly obrovské peníze, o víkendu ale auto prodal o 917 milionů dráž. Lze pak jen připomenout, že jako nové stálo toto Ferrari v roce 1962 jen 18 000 USD. A za dalších pět let má být o další půl miliardy dražší.
Tento posun je vskutku neskutečný a můžeme se jen ptát, kde nakonec GTO skončí. Vůbec bychom se však nedivili, kdyby zakrátko měl pouhý jeden šroubek z tohoto legendárního modelu milionovou hodnotu. To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpět k novému aukčnímu rekordmanovi, v jehož případě si můžeme přiblížit celou historii. Jak přitom bylo zmíněno, vyroben byl v roce 1962 a zpočátku sloužil Ferrari jako testovací vůz. Následně jej pak v témže roce řídil Phil Hill během závodu Targa Florio.
Ještě v roce 1962 vůz vyhrál italské mistrovství vozů GT, v letech 1963 a 1964 pak dojel na prvním místě ve své třídě v již zmiňovaném závodě Targa Florio. Do roku 1965 pak na konto tohoto exempláře připadlo celkově patnáct zlatých vavřínů, což samozřejmě jeho hodnotu jen umocnilo. Stejně jako skutečnost, že jde pouze o jeden ze čtyř vozů z první série (vzniklo jich 33), který dostal lehce modifikovanou karoserii druhé série. Ta pochází z roku 1964 a Ferrari smontovalo pouze tři kusy. Celkem tak vzniklo jen 36 aut, proto jde o takovou a tak moc ceněnou vzácnost.










Ferrari 250 GTO se šasí č. 3413 se o víkendu prodalo za více než miliardu korun
Jeho dosavadní majitel jej přitom v roce 2000 koupil za pohých 155,8 milionů Kč. Po celou tu dobu jej navíc aktivně používal při závodech historických vozů
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan