Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
To byste nevymysleli: Aktivisté si vynutili elektromobily, teď je zapalují coby hrozbu pro planetu
16.9.2023 | Petr Prokopec
Pokud se mluví o nařizování elektrických aut, ve stejné větě padají slova o tom, že jde o politický akt vynucený ekologickými aktivisty. Fakt, že ekologičtí aktivisté nyní elektromobily zapalují s tím, že představují hrozbu pro planetu, je snad až směšný.
Na ekologický aktivismus lze pohlížet z různých úhlů. Obecně vzato není nic špatného na tom, že někteří upozorňují na problémy, které si pozornost zaslouží. Taková snaha by ale měla vést ke konstruktivní debatě, na jejímž konci se nachází racionální kroky vedoucí k nápravě problematického stavu. Jenže nic takového se neděje. Ekologický a zejména pak klimatický aktivismus je dlouhodobě velmi agresivní a na cestě za jediným cílem se neohlíží na nikoho a nic jiného. V extrému tedy dochází i na poškozování cizích věcí, stejně jako je třeba omezován svobodný pohyb jiných. S něčím takovým souhlasit prostě nelze.
Lidem s aktivisty v poslední době dochází trpělivost, a tak lze každou další jejich akci vnímat jako potenciálně výbušnou. Společnost je podrážděná i bez toho a může stačit málo, aby si lidé začali na aktivistech vylévat svou frustraci. Ostatně si pusťte snímek Volný pád s Michaelem Douglasem. O klimatické změny v něm sice nejde, lidské frustrace je ale v tomto filmu spousta. Spouštěčem vlny násilí fiktivního D-Fense je pouhá dopravní zácpa. Těch přitom dnes máme více než dříve, a to i kvůli lidem lepícím se k vozovce či kráčejícím jízdními pruhy s hesly jako „Třicítka pro Prahu“.
Hnutí Poslední generace a jemu podobné organizace nicméně neobtěžují své okolí pouze u nás, ale rovněž v zahraničí. A zatímco v Česku zatím jedinými protireakcemi kromě nadávek a pár facek či kopanců bylo zformování skupiny „Třístovka pro Prahu“, která je spíše než cokoli jiného recesí, v Německu může být snadno mnohem hůř. V úterý večer bylo ve Fechenheimu ležícím na úpatí Frankfurtu zapáleno deset Tesel. Dalších pět pak bylo poškozeno, přičemž k akci se přihlásili poněkud militantnější ekologičtí aktivisté. Těm se zjevně znelíbilo to, co dříve sami prosazovali.
„Potřebné suroviny pro baterie elektromobilů, třeba lithium a kobalt, se těží v Jižní Americe a Africe za otřesných podmínek. Při výrobě a dopravě jsou navzdory všem příslibům používána fosilní paliva. Proto je Tesla jedním z našich největších nepřátel,“ uvedli v anonymním dopisu doprovázejícím celou akci. Zároveň poukázali na to, že zatímco na IAA v Mnichově se všichni opájejí novými elektromobily, svět je zachvácen záplavami či požáry. „Proto jsme dnes flambovali pár nových Tesel,“ stojí dále v dopise.
Hasiči požár zlikvidovali během jedné hodiny, nicméně shořelé či poškozené vozy zůstávají nadále pod dohledem kvůli riziku opětovného vznícení. Škoda byla odhadnuta na zhruba 12,5 milionu korun, přičemž na půl hodiny musel být pozastaven provoz na přilehlé železniční trati. Policie pak celý případ vyšetřuje jako žhářství, zatím však nejsou k dispozici žádné výsledky.
Bez ohledu na závěry vyšetřování se vzniklá situace jeví být důsledkem liknavého přístupu k samotným aktivistům, jejichž rostoucí agresivitě bylo jen přihlíženo tak dlouho, až si začali připadat jako nedotknutelní. Ať už ale bude přístup zbytku společnosti k nim jakýkoli, přístup samotných aktivistů je směšný. Nejdříve horují za elektromobily a pak je zapalují jako zlo? Co čekali, že se budou vyrábět z obláčků lásky a štěstí? Výroba těchto aut je průmyslovou výrobou jako každá jiná a její špinavá tajemství dávno tajemstvími nejsou. Je to zase jednou ukázka jejich naprosto nekoncepčního jednání.
Ve Frankfurtu lehlo popelem deset Tesel, dalších pět bylo poškozeno. Za touto akcí stojí ekologičtí aktivisté, kterým se nelíbí neekologická výroba elektrických aut, i když si jejich nástup sami vymohli. Foto: Indymedia, tiskové materiály
Zdroj: Indymedia, Feuerwehr Frankfurt am Main, Hessenschau@YouTube
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025 - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test: Nakonec Yamaha před Hondou, Aprilií a KTM včera 11:44
- V polovině 3. dne Miller s Yamahou včera 09:05
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha 1.2.2025
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol 1.2.2025
- Shakedown Test - 2. den průběžně 1.2.2025
Nejčtenější články
- Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva