Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tímto vozem jezdí Putin za polárním kruhem, může s ním přejet i člověka
1.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ruského prezidenta jsme po léta zvyklí vídat v Mercedesech a chystá se pro něj i nová ruská limuzína. Ani ta si ale nerozumí s místy, kde nejsou silnice.
Asi by bylo odvážné označit Vladimira Putina za automobilového nadšence, auta mu ale rozhodně nejsou cizí. S nadšením pro věc se pojí i jistý vkus, a tak není divu, že Putin kdysi odmítl jezdit s papaláškým reliktem v podobě ZiLu 4112-R. To není jeho styl, má rád své Mercedesy, a to rovnou ty nejlepší z nejlepších. Pokud budou někdy nahrazeny - a nikde není psáno, že se to musí stát, poslední slovo tu bude mít jediný muž -, zastanou tuto pozici speciální vozy vyvinuté přímo pro prezidenta a jeho „družinu”, nic menšího.
Ať už ale Putin v budoucnu usedne do čehokoli, najdou se místa, kde neobstojí nic od Mercedesu po Kortež, to budou luxusní silniční limuzíny. Na jedno takové se vypravil tento týden, kdy byl spolu s premiérem Medvěděvem zkontrolovat až za polárním kruhem probíhající očistu ostrovů poničených poblíž Země Františka Josefa, které zpustošila převážně přítomnost ruské armády. A když prezident, tehdy vlastně premiér v roce 2010 řekl, že stav tohoto místa je „naprosto děsivý”, ani nemusel dodávat, že musí být napraven.
To se také děje a je na místě to kvitovat, nás ale zaujala jiná věc - čím na kontrolu vyrazil. Jak asi tušíte, za polárním kruhem je něco jako silnice prakticky neexistující věc a i když jsou tu cesty sjízdné běžnými či skoro běžnými auty, mimo ně už nic normálního nemůže obstát. Vzhledem k hlubokému sněhu by to zřejmě nezvládla ani Lada Niva, navíc takové obyčejné vozy znovu nepatří mezi Putinovy favority. Co tedy zvolil?
Možná by mu více slušel Kat, on ale zvolil jiný výjimečný stroj - Trekol 39294. Trochu tajemné jméno skrývá ruský speciál s pohonem 6x6, které se na tuto výpravu hodí více než co jiného. Je spojením slov Transport a Ekologický, neboť je schopný převézt cokoli kamkoliv a přitom být velmi ohleduplný ke svému okolí, a to hlavně díky svému pohonu a pneumatikám neničícím podklad, po kterém se pohybují.
Dosahují toho jednak speciálním vzorkem, který existuje ve třech variantách, ale zejména tím, že tlak vzduchu uvnitř dosahuje nejvýše 60 kPa, tedy jen něco přes půl atmosféry. Tlak na centimetr čtverečný podkladu je srovnatelný se sněhovou rolbou, ale gumy jsou oproti pásům rolby měkké. Jsou tak šetrné, že zvládnou téměř nepoškodit klacek trčící ze země, umí jet po sněhu či blátě a bořit se do něj jen lehce či dokonce, pokud stojí v cestě jezero, fungují jako vzduchové měchy držící vůz na hladině a zároveň jej pohánějí kupředu. A co je nejvíce ohromující, vůz na nich může přejet i ležícího člověka a nijak mu neublížit - s tímto autem by si tak Putin mohl „zajezdit po demonstrantech” a ani by mu to nikdo nemohl vyčítat.
Co měl bílý exemplář pro prezidenta pod kapotou, nevíme, běžně jsou ale na výběr 2,3litrový benzínový motor o 90 koních a 172 Nm anebo stejně objemný diesel. Na kola proudí výkon přes čtyřstupňový manuál a dvoustupňovou redukční převodovku. Stroj zvládne 90 km/h, doporučená rychlost na silnici je ale 70 km/h. Spotřeba benzínové verze je při 50 km/h na silnici 14 l/100 km; v terénu jistě vystoupá nejméně na dvojnásobek. Není se co divit, vůz váží 2,8 tuny prázdný. Pokud jedete po pevné zemi, můžete dovnitř naložit až 700 kg, pokud se vydáte na vodu, sníh či jiný měkký podklad, naložíte jen 400 kg. Řidič, prezident a nezbytná ochranka se tedy vejdou i pro polární cesty.
Podívejte se sami níže na vůz v akci přímo s prezidentem na fotkách i videích. Pro připomenutí pak přidáváme i snímky a video s Trekolem řádícím v trochu jiných než polárních podmínkách - nepřekonatelnou překážkou pro něj není vážně vůbec nic...
Ruský prezident se i za polárním kruhem pohyboval ve velkém stylu v jednom z nejschopnějších aut svého druhu
Pochopitelně, na místo samé i s patřičnou automobilovou technikou dorazil letecky
Starší snímky ukazují Trekol do detailu a také v jiných podmínkách, i při přejíždění člověka, který poté bez potíží vstane a s úsměvem odejde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva