Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut

Blázen do aut, tím musíte být, pokud chcete dny, měsíce a roky zasvětit ladění ostrých Porsche. Andreas Preuninger jím zcela nepochybně je.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut

15.12.2019 | Petr Miler

Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Blázen do aut, tím musíte být, pokud chcete dny, měsíce a roky zasvětit ladění ostrých Porsche. Andreas Preuninger jím zcela nepochybně je.

Jsou zaměstnání, která nemůžete dělat bez nadšení pro věc, bez ochoty dávat jim vždy více, než se po vás nezbytně žádá. Práce kteréhokoli z vysoce postavených manažerů jakékoli automobilky je jistě dobře placená, takže už to se zdá být dobrým důvodem ji dělat. Jenže šéf vývoje nejostřejších modelů Porsche není člověk, který by většinu času seděl v k kanceláři a podepisoval excelové výkazy. Podle svých vlastních slov tráví polovinu roku někde mezi Nürburgringem, Severním pólem a Údolím smrti a osobně dohlíží na ladění každého nového modelu. To není styl života, kterým můžete žít jen pro peníze - musíte s auty dýchat, abyste jim věnovali tolik času, abyste nikdy předem nevěděli, kdy skončí váš pracovní den, často daleko od domova.

O kom je řeč? O Andreasi Preuningerovi, šéfovi vývoje modelů Porsche s písmeny GT ve jméně, tedy tím nejlepším, co zuffenhausenská automobilka pouští do prodeje. Tento člověk nám v posledních letech dělal radost, neboť se zasloužil o to, že Porsche změnilo své uvažování a nechce už se za každou cenu hnát za co nejlepšími časy z okruhů. Protože takové věci ocení zákazníci leda při hádkách nad pivem, ne za volantem. Teď chce znovu v maximální možné míře vtahovat řidiče do hry, jak to ostatně auta značky po dekády dělala, a klidně se za to vzdát pár sekund z času na kolo. Proto také faceliftovaná 911 GT3 dostala zpátky manuál a proto ho má i nová 911.

Není to ale jediná věc, kterou Preuninger ukazuje, že je to v prvé řadě člověk se srdcem nadšeného „autaře”. Nemá problém promluvit ani o svém soukromém autoparku, který to dokonale podtrhuje. Znuděný ekonom, který by na podobné pozici od rána do večera sledoval reporty, by se doma jistě spokojil s nějakým dieselovým sedanem nebo SUV, Preuninger ale volil docela jinak - při svých soukromých jízdách používá také Dodge RAM 1500 s osmiválcem Hemi. Skutečně plnotučný americký pick-up. A ne jen tak ledajaký.

Pohled na jeho konkrétní auto vám nabídnout nemůžeme, podle jeho vlastních slov je ale vůz vyveden přesně ve stylu konceptu Rumble Bee (parafráze Bumble Bee, něco jako „rachotící včela” nebo „včela-bitkařka” - záleží na interpretaci) z roku 2013, který si detailně můžete prohlédnout níže. Je prý přesně takto žlutý, s přesně takto černými pruhy a dokonce i oním označením, říká mu Rumble Bee. Jen ta černá kola mají „pouze” 22 palců, originální koncept měl ještě o dva palce větší.

„Má jednoduchou kabinu (tedy jednu řadu sedadel - pozn. red.), dlouhou korbu, V8 Hemi a výfuk Magnaflow. Miluju ho,” říká k údivu všech člověk, který největší část života strávil na závodním okruhu, kam se Ram RAM hodí asi jako Porsche na pole. Jenže tuto volbu vysvětluje jednoduše: „Občas potřebujete tlačítko 'reset',” a právě něco takového s hlavou Andrease P. dokáže velký americký pick-up s monstrózním V8 udělat. To když s ním převáží své terénní motorky nebo harampádí ze zahrady...

Zdá se, že něco jako 911 GT3 RS a RAM 1500 Hemi jsou opravdu ta nejodlišnější auta na celém světě, jednu věc ale mají podle Preuningera společnou. „Mám říci jednu věc, kterou tato auta sdílí? Mají charakter. Nutně vám vykouzlí úsměv na tváři, budete je chtít poplácat po střeše, když z nich vystoupíte,” dodává Preuninger a snad více než sám chtěl tím dokazuje, jak moc je to v prvé řadě fanda do aut a pak až teprve cokoli jiného.

Neznamená to pochopitelně, že by mimo své nejužší pracovní povinnosti nejezdil ničím od Porsche, kdysi jsme viděli i jeho úžasný „služebák”, podobné auto by si ale určitě nepořídil někdo, kdo od aut nečeká „něco víc”. A přesně takoví lidé by stroje pro nadšené řidiče měli dělat - nutně jim rozumí, jsou jedněmi z nich.


Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 1 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 01Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 2 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 02Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 3 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 03Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 4 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 04Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 5 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 05Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 6 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 06Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 7 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 07Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 8 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 08Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 9 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 09Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 10 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 10Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 11 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 11Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 12 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 12Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 13 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 13Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 14 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 14Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 15 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 15Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 16 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 16Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 17 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 17Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 18 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 18Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 19 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 19
Ram 1500 Rumble Bee nejlépe ukáží živé fotky z roku 2013

Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 20 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 20Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 21 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 21Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 22 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 22Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 23 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 23Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 24 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 24Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 25 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 25Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 26 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 26Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 27 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 27Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut - 28 - Andreas Preuninger head Porsche GT private car 28
Takto se koncept ukázal na oficiálních záběrech. Do výroby se nikdy nedostal, Andreas Preuninger si ale takový nechal udělat - snad jen bez oné včely uvnitř

Zdroj: Road and Track

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše