Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut
15.12.2019 | Petr Miler
Blázen do aut, tím musíte být, pokud chcete dny, měsíce a roky zasvětit ladění ostrých Porsche. Andreas Preuninger jím zcela nepochybně je.
Jsou zaměstnání, která nemůžete dělat bez nadšení pro věc, bez ochoty dávat jim vždy více, než se po vás nezbytně žádá. Práce kteréhokoli z vysoce postavených manažerů jakékoli automobilky je jistě dobře placená, takže už to se zdá být dobrým důvodem ji dělat. Jenže šéf vývoje nejostřejších modelů Porsche není člověk, který by většinu času seděl v k kanceláři a podepisoval excelové výkazy. Podle svých vlastních slov tráví polovinu roku někde mezi Nürburgringem, Severním pólem a Údolím smrti a osobně dohlíží na ladění každého nového modelu. To není styl života, kterým můžete žít jen pro peníze - musíte s auty dýchat, abyste jim věnovali tolik času, abyste nikdy předem nevěděli, kdy skončí váš pracovní den, často daleko od domova.
O kom je řeč? O Andreasi Preuningerovi, šéfovi vývoje modelů Porsche s písmeny GT ve jméně, tedy tím nejlepším, co zuffenhausenská automobilka pouští do prodeje. Tento člověk nám v posledních letech dělal radost, neboť se zasloužil o to, že Porsche změnilo své uvažování a nechce už se za každou cenu hnát za co nejlepšími časy z okruhů. Protože takové věci ocení zákazníci leda při hádkách nad pivem, ne za volantem. Teď chce znovu v maximální možné míře vtahovat řidiče do hry, jak to ostatně auta značky po dekády dělala, a klidně se za to vzdát pár sekund z času na kolo. Proto také faceliftovaná 911 GT3 dostala zpátky manuál a proto ho má i nová 911.
Není to ale jediná věc, kterou Preuninger ukazuje, že je to v prvé řadě člověk se srdcem nadšeného „autaře”. Nemá problém promluvit ani o svém soukromém autoparku, který to dokonale podtrhuje. Znuděný ekonom, který by na podobné pozici od rána do večera sledoval reporty, by se doma jistě spokojil s nějakým dieselovým sedanem nebo SUV, Preuninger ale volil docela jinak - při svých soukromých jízdách používá také Dodge RAM 1500 s osmiválcem Hemi. Skutečně plnotučný americký pick-up. A ne jen tak ledajaký.
Pohled na jeho konkrétní auto vám nabídnout nemůžeme, podle jeho vlastních slov je ale vůz vyveden přesně ve stylu konceptu Rumble Bee (parafráze Bumble Bee, něco jako „rachotící včela” nebo „včela-bitkařka” - záleží na interpretaci) z roku 2013, který si detailně můžete prohlédnout níže. Je prý přesně takto žlutý, s přesně takto černými pruhy a dokonce i oním označením, říká mu Rumble Bee. Jen ta černá kola mají „pouze” 22 palců, originální koncept měl ještě o dva palce větší.
„Má jednoduchou kabinu (tedy jednu řadu sedadel - pozn. red.), dlouhou korbu, V8 Hemi a výfuk Magnaflow. Miluju ho,” říká k údivu všech člověk, který největší část života strávil na závodním okruhu, kam se Ram RAM hodí asi jako Porsche na pole. Jenže tuto volbu vysvětluje jednoduše: „Občas potřebujete tlačítko 'reset',” a právě něco takového s hlavou Andrease P. dokáže velký americký pick-up s monstrózním V8 udělat. To když s ním převáží své terénní motorky nebo harampádí ze zahrady...
Zdá se, že něco jako 911 GT3 RS a RAM 1500 Hemi jsou opravdu ta nejodlišnější auta na celém světě, jednu věc ale mají podle Preuningera společnou. „Mám říci jednu věc, kterou tato auta sdílí? Mají charakter. Nutně vám vykouzlí úsměv na tváři, budete je chtít poplácat po střeše, když z nich vystoupíte,” dodává Preuninger a snad více než sám chtěl tím dokazuje, jak moc je to v prvé řadě fanda do aut a pak až teprve cokoli jiného.
Neznamená to pochopitelně, že by mimo své nejužší pracovní povinnosti nejezdil ničím od Porsche, kdysi jsme viděli i jeho úžasný „služebák”, podobné auto by si ale určitě nepořídil někdo, kdo od aut nečeká „něco víc”. A přesně takoví lidé by stroje pro nadšené řidiče měli dělat - nutně jim rozumí, jsou jedněmi z nich.



















Ram 1500 Rumble Bee nejlépe ukáží živé fotky z roku 2013
Takto se koncept ukázal na oficiálních záběrech. Do výroby se nikdy nedostal, Andreas Preuninger si ale takový nechal udělat - snad jen bez oné včely uvnitř
Zdroj: Road and Track
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan