Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesle se nedaří ustát ani drobný růst prodejů. Co asi přijde s Model 3?
15.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do servisu Tesly je potřeba se objednávat tři až čtyři týdny dopředu, podobně dlouho se čeká i na opravy závad. A majitelům dochází trpělivost.
Tesla neustále navyšuje počty vyráběných aut, v druhé půlce roku plánuje vyrobit 50 tisíc kusů. I se zvyšujícím se rozsahem výroby je zisková jen díky dotacím, a to ještě jen trochu, ovšem vysoké náklady ospravedlňuje investicemi do rozšiřování výroby, vývoje novinek a stavby gigatovárny.
A vskutku, výroba a prodeje rostou poměrně rychlým tempem, což ovšem přináší další, druhotné problémy - na servis čekají majitelé vozů Tesla týdny. V případě předem naplánovaných servisních prohlídek to není tak velký problém, ale dlouhé čekací lhůty se objevují i v případě nutných oprav auta, a to nejen v Dánsku, ale i v USA, domovině Tesly.
Spolehlivost především prvních modelových let Modelu S není dobrá a Model X na tom není o tolik lépe; obě auta trápí mimo jiné problémy s elektronikou. A když máte čekat na servis dva či tři týdny a nemáte jiné auto, může to pochopitelně znamenat vážný problém.
Ethan Shapiro, projektový manažer v IT firmě na Floridě, si koupil Model S v lednu roku 2013 a v roce 2015 ho vyměnil za Model X. U Modelu S prý byly opravy prováděny hned. „Nyní, když společnost roste, se servisem jsou problémy,” říká. Na opravu okna, které se nezavíralo úplně, čekal 10 dnů. „To je opravdu dlouho na auto za 130 tisíc dolarů,” komentuje.
Chris Terry z Denveru čekal na opravu prasklého čelního skla dokonce 5 týdnů. Tesla má 61 servisních center ve 24 amerických státech,na druhou stranu prodala jen v USA desetitisíce aut. Na webu svém slibuje otevřít 10 dalších, ovšem neupřesňuje kdy. „Tesla říká, že její auta jsou tak pokročilá, že chce mít přísnou kontrolu nad jejich servisem,” říká Karl Brauer z organizace Kelley Blue Book.
Jenže čím víc aut bude jezdit, tím větší tyhle problémy budou, dodává Brauer, a říká, že podle něj má většina majitelů Tesly ještě další auta a jsou k této automobilce shovívavější. Ethan Shapiro uvádí, že si není jistý, zda se Tesla snaží něco s konstantními problémy servisů dělat, či zda si je jich vůbec vědoma. „Nemyslím si, že to vedou v patrnosti. Zákazníkům nic neříkají,” vyjadřuje Shapiro své obavy.
Podle Michaela Dunna, prezidenta analytické firmy Dunne Automotive, s tímhle velká část zákazníků Tesly počítá. „Nebudu sám, když řeknu, že mnoho majitelů vozů Tesla do toho jdou s otevřenýma očima a vědí, že jsou součástí prvního průlomu elektromobilů,” říká Dunne. On sám musel čekat tři týdny na rutinní servisní prohlídku svého Modelu S v San Diegu.
„Kdybych jezdil Mercedesem, možná bych měl vyšší nároky,” přemýšlí Dunne. Personál Tesly je prý zavalen prací, ale stále se s nimi jedná příjemně, dodává. Výše zmíněný Chris Terry také říká, že Teslu má i přesto stále rád, jen je uvážlivý, když má doporučit tuhle automobilku lidem, kteří očekávají služby na úrovni velkých, zavedených automobilek.
Modely S a X jsou stále poměrně luxusní auta a člověk by očekával, že jejich majitelé budou mít v garáži ještě další auta, kterými můžou jezdit, když je jejich Tesla nepojízdná. Jakmile se ale dostane do masové výroby Model 3, u kterého je pro jeho nižší cenu pravděpodobnější, že bude jediným autem v domácnosti, dlouhé čekací doby na servis se můžou stát mnohem vážnějším problémem.
Navzdory tomu se Tesla stále snaží zvyšovat své prodeje - pochopitelně, jako každá firma. Jedním z lákadel pro stávající zákazníky, aby doporučovali Teslu svým známým, je speciální edice Powerwallu 2.0. Je červená a jsou na ní podpisy Elona Muska, šéfinženýra JB Straubela a šéfdesignéra Franze von Holzhausena. Jestli jsou vlastnoruční nebo to je potisk, nevíme, ale můžete ji získat, když si Teslu koupí 7 a více lidí na vaše doporučení.
Na servis se čeká dlouho (ilustrační foto)...
...ale když Teslu doporučíte sedmi lidem, dostanete červený Powerwall s podpisem Elona Muska
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před hodinou - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva