Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla šetří, kde může. Nekupuje ani toaletní papír, část Superchargerů nenabíjí naplno
28.5.2019 | Petr Prokopec
Kalifornské automobilce teče do bot a snaží se zefektivnit své fungování na všech úrovních. Omezení na některých Supercharegerech i omezení na toaletách s tím mají mnoho společného.
Tesla prodělala za svou existenci přes 130 miliard korun a dokud se nedostane stabilně do černých čísel, bude na problémy související s jejími ekonomickými výsledky narážet čím dál častěji. S každým dalším ztrátovým kvartálem bude těžší a těžší dostat se k penězům, které by mnohamiliardové díry zalátaly a letošek bude zjevně jedním ze zlomových momentů.
Připouští to sám Elon Musk, který mezi zaměstnanci rozšířil zprávu o tom, že firma teď musí obracet každou korunu, jinak do 10 měsíců přijde na mizinu. Osobně tak ve spolupráci s finančním ředitelem firmy chce schvalovat úplně každý výdaj, který firma učiní. A když řekl každý, měl na mysli opravdu každý.
Jak uvádí Electrek s odvoláním na zdroje z řad zaměstnanců, následkem nového přístupu je, že firma nekupuje ani papír na toalety a zaměstnanci si tak musí nosit z domova vlastní. Musk to sice odmítá jako nesmysl a vcelku nepochybujeme o tom, že nikdo z manažerů skutečně nenařídil šetřit zrovna na tomto. Nová strategie má takové následky nepřímo - lidé, kteří za nákup čehokoli odpovídají, se zdráhají žádat o schválení jakéhokoli výdaje, popř. se chtějí vedení zavděčit. Najednou tak může dojít i taková věc, jako je papír na toaletě a je otázkou, co všechno následkem ještě být může.
Co se jím nepochybně už nyní stalo, je omezení fungování částí rychlých nabíječek Supercharger. V interním bulletinu, který se ven dostal opět díky Electreku, se objevila informace, že dobíjení u některých Superchargerů právě bude končit na 80 procentech baterií. Celkově se má jednat o 17 procent všech stojanů, přičemž u 8 procent bude omezení stálé, u zbytku pak má platit o prázdninách či v závislosti na míře využití.
Důvodem pro tuto úpravu je, že rychlodobíjecí stanice fungují opravdu rychle jen do chvíle, než jsou akumulátory dobité na méně než oněch 80 procent. Proč tomu tak je, jsme si vysvětlovali dříve, za následek má tato situace každopádně to, že dobíjecí stanice nejsou využívány efektivně a jsou okupovány příliš dlouho. Do firemní kasy pak nepřináší tolik, kolik by si Tesla přála, a to si teď nemůže dovolit.
Automobilka uvádí, že omezení dobíjecí kapacity nakonec přinese růst efektivity vybraných stojanů až o 34 procent, pokud zároveň majitelé využijí i funkce předehřívání baterií. A dá se předpokládat, že někteří za do budou rádi, protože se snáze dostanou „k lizu”. Jiným ale může totéž pít krev, neboť snížení dojezdu mezi nabitími o 20 procent není nezanedbatelné, zvlášť když jej elektromobily nikdy nemají na rozdávání.
Uvidíme, kam kroky Tesly povedou, snahy o úspory a zefektivnění všeho podstatného by ale mohly přinést ovoce. Jen čas prozradí, jak realistický pohled na věc to je.
Tesla u některých stojanů omezí dobíjení pouze na 80 procent kapacity baterií. Zvýší tak efektivitu jejich fungování, ale dojezd majitelům ale poklesne o jednu pětinu
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 3 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 4 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 6 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB