Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla rekord Porsche nepřekoná. Její nejrychlejší auto selhalo, Američané balí
20.9.2019 | Petr Prokopec
Je značně ironické, že prototyp Tesly Model S, který se už zítra měl pokusit o rekord, selhal zrovna v momentě, kdy se po trati pohybovalo Porsche Taycan. To mu rázem nadělilo kolo.
Pokud se zajímáte o automobilové dění alespoň o trochu více než jen v souvislosti s cenami pohonných hmot, pak jistě víte, že Tesla zamířila do pohoří Eifel ve snaze připravit o rekord Porsche Taycan. To objelo Severní smyčku za 7 minut a 42 sekund, což je na těžký elektromobil vcelku působivý čas. Rozhodně však není nepřekonatelný. Přesně takového názoru je i Elon Musk, kalifornská automobilka proto na Nürburgring nakonec vyslala hned čtyři exempláře Modelu S ve verzi P100D+. Ta přitom již disponuje třemi elektromotory namísto dvou a celou řadou dalších úprav, za sériovou ji tak aktuálně považovat nelze.
Je samozřejmě čistě jen na vás, jak se na dané okolnosti budete dívat. Pravdou je, že pravidla na Ringu jsou značně benevolentní a každá automobilka si je vykládá po svém. Tesla by tak rozhodně nebyla prvním výrobcem, jenž by rekord na Ringu „zlegalizoval“ sériovým modelem představením dlouho po jeho stanovení. Musk přitom již přislíbil, že nové hnací ústrojí Plaid skutečně příští rok dorazí. Zda u toho ale budou také nafouklé blatníky skrývající odlehčená kola s lepivějším obutím či zadní spoiler, to již nedodal. Nezbývá tedy nic jiného než čekat, s čím Tesla přijde.
To samé pak ve výsledku platí o samotném rekordu. Automobilka si sice zarezervovala půlhodinové okénko na zítřejší den (tedy na sobotu 21. září), přičemž během testů se navíc měla dostat na 7 minut a 23 sekund, ovšem tím veškeré její úsilí končí. Na dechberoucí jízdu, kterou by sledoval celý svět, totiž nedojde, místo toho Tesla se slovy „Auf Wiedersehen, Německo!” oznámila, že balí kufry. Vrátit se ale prý hodlá za měsíc, kdy by všem měla spadnout čelist - dle interních propočtů by totiž Model S měl zvládnout jedno kolo za 7 minut a 5 sekund. Rázem by se tak stal jedním z nejrychlejších vůbec.
Otázkou samozřejmě je, zda se něco takového povede. A zda Tesla posléze verzi P100D+ pošle do prodeje v takové formě, v jaké ji vyslala na Ring. Odpovědi na to bohužel nemáme, jasno ale můžeme vnést do náhlého odjezdu značky. Je totiž poněkud překvapivé, že značka okruh opouští i přes zarezervované okno. Očividně však za tím stojí technické potíže, neboť jeden z exemplářů Model S musel být včera z okruhu po selhání odvezen odtahovou službou. Tento moment byl přitom pro Teslu poněkud potupný, neboť kolem se zrovna prohnalo Porsche Taycan.
Podrobnosti selhání momentálně nejsou k dispozici, nicméně dle předchozích svědectví přítomných fotografů a kameramanů šlo o nejrychlejší vůz ze čtveřice prototypů s kompletně „vykuchaným” interiérem, ostatní měly být o asi 20 sekund na kolo pomalejší. Problém tedy musel být zásadnějšího rázu, který nedovolí automobilce na zítra domluveného časového prostoru vůbec využít.
Uvidíme tedy, co bude následovat, momentálně však i nadále platí, že králem mezi elektrickými čtyřdvířky je na Ringu Porsche Taycan Turbo. Tesla přitom musí nejen překonat jeho čas, ale zároveň také pustit na trh verzi P100D+ v té podobě, v jaké ji nachytali špionážní fotografové. Jinak může již dopředu počítat s tím, že řada lidí se na její rekord bude dívat skrze prsty, neboť dosažen byl prototypem, za jehož volant se nikdo z veřejnosti nedostane. Podobným způsobem by jistě umělo zásadně zrychlit i Porsche.
Tesla se na Twitteru pochlubila předpovědí nadmíru zajímavého času…
…zároveň dala k dispozici i částečnou telemetrii z testů
Ty ovšem byly ukončeny předčasně, neboť jeden z prototypů musel opustit trať potupně na odtahovce. Shodou okolností zrovna ve chvíli, kdy kolem bez problémů jezdilo Porsche Taycan
Zdroje: Tesla@Twitter, EV Defender@Twitter
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva