Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla řekla o smrtelné nehodě Autopilotu úřadům po 9 dnech, asi kvůli prodeji akcií
7.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla neinformovala úřady o smrtelné nehodě Autopilotu běžným způsobem. Zprávu předala až tehdy, kdy nehrozilo snížení ceny akcií v době jejich emise.
Tesla neohlásila úřadům první smrtelnou nehodu Autopilotu hned, jak jí velí zákon, nýbrž až po devíti dnech. K oné nešťastné události došlo 7. května letošního roku a NHTSA, které musí automobilky veškeré fatální nehody na území Spojených států neprodleně hlásit, byla i této události zpravena až 16. dne toho měsíce. Sama přitom ve ve svých tiskových materiálech prohlašovala, že úřady informovala standardním způsobem. Jak vidno, není to tak úplně pravda.
Veřejnost se o nehodě dozvěděla teprve před pár dny, kdy NHTSA oficiálně informovala o svém vyšetřování, to ale dnes není podstatné. Na místě je spíše otázka, proč Tesla s původním ohlášením takto otálela. A odpověď se nabízí sama - firma se nejspíše obávala negativního vlivu na cenu akcií, které tou dobou měla prodat v další rámci chystané emise.
Ta proběhla ve dnech 18. - 19. května a společnost touto cestou získala 1,46 miliardy dolarů, tedy asi 35,2 miliardy korun. Kdyby řešila následky možného selhání jedné ze svých výstavních technologií, mohla získat méně. Pravda, NHTSA byla informována ještě dva dny před emisí, v tu chvíli už si ale Tesla mohla být prakticky jista tím, že „věcí veřejnou” se tato smutná událost během 48 hodin nestane.
Připomeňme, že Tesla Model S s Joshuou Brownem za volantem jela po směrově oddělené silnici v autopilotním režimu, když jí nedal přednost protijedoucí a doleva odbočující kamion. Model S i řidič ho přehlédli, údajně proti jasné obloze, a vůz bez brzdění vjel pod návěs. To mu utrhlo čelní sklo a střechu a usmrtilo řidiče. Automobilka se o nehodě nedozvěděla od auta samotného, protože to kvůli velkému poškození nemohlo komunikovat s jejími servery. Sdělily jí to až místní úřady, ovšem hned následující den. NHTSA byla přesto o incidentu zpravena až se zpožděním dalších osmi dnů.
Na to, že Tesla o nehodě zpočátku mlčela, se nyní snáší kritika, právě kvůli celkem zjevnému spojení s plánovanou emisí akcií. Tesla něco takového pochopitelně odmítá a do karet ji nyní hraje i to, že cena akcií klesla jen v souvislosti s touto nehodou asi jen o 4 %, a to ještě pouze ve chvíli ohlášení. Při dalším obchodování v onen den byla cena na mírném vzestupu. To ale v době, kdy se obávala možných důsledků, nemohla vědět.
Od chvíle zveřejnění informací o celém incidentu je Elon Musk velmi aktivní na Twitteru, kde technologii své firmy vehementně brání, i za použití odhadů, kolik životů by Autopilot mohl zachránit. Jenže tato technologie nyní možná stojí i za další nehodou, jak se dozvídáme opět od NHTSA. Při tomto karambolu ovšem nikdo z posádky vozu naštěstí zraněn nebyl.
Tato nehoda zahrnovala Model X a detroitského galeristu Alberta Scaglioneho. Vůz prý z ničeho nic najel do svodidel na pravé straně vozovky a pak odtud přejel k betonovým zábranám v prostředku silnice, do kterých také narazil. Zatím ovšem není jasné, jestli v tu chvíli byl autopilot aktivní či nikoliv; vyšetřování NHTSA je v začátcích probíhá. Podle policisty, který byl k nehodě přivolán, bude Scaglione možná pokutován, nic konkrétnějšího bohužel zatím nevíme.



Model S po oné smrtelné nehodě
Zdroje: Autoblog poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před hodinouDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 2 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB