Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla potichu začala používat na svých výkonných autech horší brzdy, připlácí se už jen za jinou barvu
11.1.2023 | Petr Prokopec
Ne snad, že by kdy Tesly platily za skvěle brzdící auta, ušetřené peníze ale nesmrdí. Když si tedy dnes od automobilky koupíte verzi Performance, nedostanete ani o fous lepší brzdy než v případě provedení Long Range, jen budou mít červeně lakované třmeny.
Na první pohled se může zdát, že úspěch Tesly je novinářům trnem v oku. Některým možná, obecně vzato je ale realita jiná. Média tu nejsou od toho, aby pochlebovala komukoli, Elona Muska nevyjímaje. Ostatně v takovém případě by mnozí investigativci mohli pověsit pero na hřebík, neboť korupční kauzy politiků už by nestály za zmínku. Úkolem novináře je nastavovat realitě kritické zrcadlo, nikoli přihazování špíny na něj. Ostatně v případě Tesly to ani není potřeba, neboť ta se o takové věci stará pravidelně sama. A dnešní případ není výjimkou.
Společnost ZEVcentric, která se specializuje na tuningové doplňky právě pro elektrické vozy z Fremontu, Austinu, Šanghaje a Berlína, totiž přišla s překvapivým objevem. Týká se zadních brzd, jimiž je osazen Model Y Performance, který si firma objednala. Pod obřím, červeně lakovaným krytem se totiž skrývají menší třmeny, než tomu dříve bývalo. Dle úpravce komponenty velikostně odpovídají těm, kterými je osazeno provedení Long Range, a to včetné kotoučů.
Než se posuneme dále, připomeneme, že u elektromobilů klasické brzdy nejsou využívány v takové míře jako u spalovacích aut. Stojí za tím rekuperace kinetické energie, jejíž míru lze nastavit dokonce na takovou úroveň, že řídíte jen s pomocí plynového pedálu. Tímto způsobem lze nicméně obstarat pouze velmi mírné ježdění. Jakmile dojde aktivnější jízdu, klasické brzdy jsou znovu nezbytné. Ty se přitom musí vypořádat s vyšší hmotností, než u spalovacích aut, a proto s nimi Tesly mívají problémy. Firma by tedy logicky měla použít větší, vydala se ale opačným směrem.
Za tím nepochybně stojí snaha snížit náklady, ostatně automobilka kvůli tomu i změnila dodavatele. Vozy vyrobené do 15. srpna loňského roku totiž užívaly komponenty od italské společnosti Brembo. Poté značka přepřáhla na brzdy korejské firmy Mando. Dle Tesly to na brzdný účinek nemá mít vliv, nicméně s takovým tvrzením nelze i díky objevu ZEVcentric souhlasit.
Pro samotnou značku jsou přitom problémem hlavně její vlastní slova. Tesla totiž na webu zmiňuje, že součástí standardní výbavy Modelu Y Performance jsou i sportovní brzdy. Ty se ale nyní vyznačují jen tím, že jsou červeně lakované místo těch, které vidíte na hlavní fotek.
„Platíte za vylepšení, ovšem to nedostáváte. Jiná barva dle naší definice zlepšením rozhodně není, rozhodně ne tím sportovním,“ uvádí k objevu tuningová společnost. Její slova můžeme jen podepsat, stejně jako se nedivíme, že se standardní komponenty rozhodla ihned nahradit. Ani předchozí brzy od Bremba při ostré jízdě s Modelem 3 Performance nestíhaly.
Tesla se rozhodla ve snahách o redukci nákladů zajít až do krajnosti. Nyní se na verzích Performance objevují stejné brzdy jako na provedeních Long Range, akorát v červené barvě. Dříve tyto vozy dostávaly větší a jistě i dražší brzdy renomované značky. Foto: Tesla
We first saw this on our customer’s Model Y performance back in September. Didn’t think this was legit until we took delivery of ours pic.twitter.com/1NXc48xZoI
— ZEVcentric (@ZEVcentric) January 8, 2023
Zdroj: ZEVcentric@Twitter přes Carscoops
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva