Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla nemá budoucnost, Powerwall je nesmysl, říká Bob Lutz
10.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Záložní baterie tu jsou už léta a lithium-ionová technologie pro ně není nejlepší, říká manažerský veterán. A Tesle prý nepomůže ani gigatovárna.
Automobilka Tesla je malá a šance na to, aby někdy byla v zisku, jsou dost malé. Říká to Bob Lutz, významný manažer mnoha automobilových firem včetně General Motors, kde se například podílel na vývoje Chevroletu Volt, u nás známého jako Opel Ampera. V rozhovoru pro americkou televizi CNBC se také opřel do baterií Tesla Powerwall, novinky Elona Muska.
Powerwall jsou akumulátory pro domácnosti, které nabijete solárními panely či nočním proudem a pak budete levnější elektřinu z nich používat. A které také jsou záložním zdrojem pro chvíle, kdy vypadne proud ze sítě. Podle Lutze to nicméně není nic převratného: „Baterie jako záložní zdroj energie jsou tu už stovky let,” uvedl na adresu této novinky.
Lithium-ionové baterie také nejsou úplně ideálním řešením, protože jsou drahé. Klasické akumulátory na bázi olova a kyseliny jsou pro tohle použití podle Lutze mnohem lepší, protože nevadí, že jsou těžké. Nevozíte je totiž na palubě automobilu, ale můžete je mít ve sklepě. „Nerozumím fascinaci tímhle Muskovým nápadem,” dodal Lutz.
Pochyboval také o životaschopnosti automobilky Tesla. V globálním měřítku je tento výrobce stále malinký a ztrácí peníze ohromným tempem. „Výhledy na skutečné vydělávání peněz na automobilech jsou dost bídné,” říká manažerský veterán. Ani plánovaná gigatovárna na baterie nepomůže, protože výrobní procesy jsou téměř zcela automatizované, takže je jedno, jestli baterie kompletujete v USA nebo v Číně a jestli máte pět nebo dvacet výrobních linek. Nejdražší jsou suroviny.
Bob Lutz má v oblibě auta se silnými konvenčními motory, ale elektromobily kompletně neodsuzuje. Jak říká na videu níže, Elona Muska obdivuje, ale je očividně k jeho aktivitám kritický - což většině světa včetně akcionářů chybí, zdá se. „Kdybych byl akcionář, nynější stav bych považoval za vrchol, na jaký se akcie Tesly kdy dostanou,” říká Lutz.



Bob Lutz je k Tesle kritický (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včeraNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle