Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla naštvala svého velkého zákazníka, po poruše 55 aut si s ní vyřizuje účty
2.5.2019 | Petr Prokopec
Že Tesly nepatří mezi nejspolehlivější auta, se tak nějak ví, běžní zákazníci o tom ale příliš nemluví. Jeden z těch firemních, který si pořídil 278 vozů, už potichu zůstat nechtěl.
Tesla si od svých aktivit v Číně slibuje opravdu hodně. Jde o největší automobilový trh světa, který navíc výrazně podporuje právě elektromobilitu. Kromě toho je domovem řady movitých lidí, kterým nemohla uniknout ani image, která je s Teslami spojena. Není proto nikterak překvapivé, že automobilka v Číně staví novou továrnu, otázkou však je, zda to povede k úspěchu.
Čínští zákazníci se sice elektrickými vozy nechali poměrně hodně poblouznit, o to krutější však bylo vystřízlivění. Velká část produkce je totiž spojena s mnoha závadami, u některých aut dokonce došlo na samovznícení. Hned 70 procent lidí tak uvedlo, že podobnou chybu s elektromobily již nehodlá udělat. To ale rozhodně není voda na mlýn Tesle, která se sice dušuje, jak soustavně navyšuje kvalitu a jak vyrábí ta nejlepší auta na světě, ovšem na cestě od řečí ke skutkům se daleko nedostala.
Co je snad možná ještě horší, Tesla poněkud selhává v komunikaci se zákazníky. V uplynulých měsících jsme zmiňovali hlavně špatnou informovanost, jenž se týkala amerických dodávek Modelu 3. Nicméně automobilka často odmítá reagovat na cokoliv negativního, co nedokáže bezprostředně vyřešit. A když se již k odpovědím dostane, vinu rozhodně nikdy nehledá u sebe, ale naopak u ostatních. S tímto přístupem ale v Číně začíná narážet.
Aktuálně je velká pozornost zaměřena na čínskou společnost iUNICORN (známou též pod názvem Shenma Zuanche), která se specializuje na přepravní služby luxusními elektrickými vozy. Z toho důvodu v letech 2016 a 2017 nakoupila hned 278 vozů značky Tesla. Příliš spokojena s touto flotilou ovšem není, neboť hned 20 procent ze zakoupených aut stihly závažnější potíže. A aby toho nebylo málo, jednoduché nebyly ani opravy - každý vůz stál v servisu v průměru 45 dní.
Číňané se tyto problémy pokusili řešit s Teslou přímo, jak skrze její pobočku v Chengdu, tak i přes kalifornské ústředí, přičemž za odstavení aut na 3,5 milionu minut požadovali kompenzaci ve výši 6,5 milionu yuanů (cca 22,23 milionů korun). Jelikož se jim však nedostalo adekvátních odpovědí, byli nuceni konstatovat, že „vnitřní efektivita Tesly je malá, což vyústilo v neuspokojivou poprodejní péči, dlouhé řešení stížností a zpoždění při nápravě problémů s vozy“.
Nezůstalo však jen u toho, Shenma přišla také se zvláštní, ale o to účinnější formou stížnosti - pronajala si totiž tři billboardy na newyorském Times Square. A jakkoliv ty byly v Čínštině a navíc ozařovaly náměstí pouze 30 minut, než došlo k dosud neobjasněnému stažení, rozhodně zafungovaly. O sporu Číňanů s Teslou se totiž dozvěděl celý svět, a to nikoliv v kladných souvislostech.
Na třech billboardech se objevily nápisy „Teslo, opravíš to, nebo ne?“, „Teslo, bude odškodné, nebo ne?“ a „Teslo, přiznáš to, nebo ne?“. Shenma si přitom New York vybrala proto, že automobilka je zde zalistována na burze. Dle odborníků ji pronájem měl přijít dráže, než kolik požaduje v rámci kompenzace, detaily nejsou známy. Nicméně o peníze tu prý nejde, požadován je hlavně odlišný přístup Tesly k zákazníkům. Sama automobilka na to zatím nezareagovala, a tak teprve uvidíme, co bude následovat.
Čínská firma si na billboardech na Times Square stěžuje na kvalitu Tesel
Automobilka se zatím k věci vůbec nevyjádřila
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva