Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla naštvala své fanoušky. Auta nabízí primárně za ceny, za které je nejde koupit
30.10.2018 | Petr Prokopec
Tesla najela na styl nabízení svých aut, za který by se zastyděl i lecjaký pochybný obchodník s předraženými úvěry. Ani jinak nekritičtí fanoušci značky to neberou dobře.
Před necelými dvěma týdny Tesla v souvislosti s příchodem nové verze Modelu 3 pozměnila vzhled svého konfigurátoru. Toto provedení je nyní jedinou zadokolkou v nabídce, přičemž s jedním elektromotorem má zvládnout sprint z klidu na stovku (respektive na 97 km/h) za 5,6 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 201 km/h. Dojezd pak dle odhadu organizace EPA činí 418 kilometrů.
Ve srovnání s předchozí variantou disponující jedním motorem tu tedy máme redukci o 80 km, za níž stojí instalace baterií s menším počtem článků. Tesla to ospravedlňuje cenou, která na první pohled činí pouhých 33 200 USD (cca 754 250 Kč). Tato suma ovšem zůstala v platnosti jen pouhých pár dnů, momentálně je o tisíc dolarů (22 750 Kč) vyšší. Tesla o tutéž částku současně snížila Model 3 osazený dvěma elektromotory.
Pro nás ale v tuto chvíli není až tak příliš důležité, zda je nový základní model Tesly nabízen za 33 200 USD nebo 34 200 USD, reálná totiž není ani jedna cifra. Za tyto sumy, ač jsou nyní uváděny jako hlavní, nelze auto koupit - jde o cenu sníženou o úspory, s nimiž může podle předpokladů Tesly v ideálním případě počítat. Nejde přitom pouze o vládní dotaci, ale také o částku, kterou by během dalších šesti let v případě volby vozu se spalovacím motorem utratili za benzin. A to je těžce zavádějící.
U oné dotace by ještě šlo přivřít oči, třebaže jde o dodatečnou slevu. Jenže ani ta není jistá - jednak dotace ve výši 7 500 USD (170 400 Kč) bude poskytnuta pouze zákazníkům, kteří si svůj vůz převezmou do konce letošního roku. Tesla v případě nové základní verze uvádí dostupnost 6 až 10 týdnů, nicméně i ta je velmi optimistická. K dodání tedy může dojít až v příštím roce a tedy jen s poloviční dotací, ta je navíc poskytována ve formě daňového kreditu. Pokud je tedy kupcem například důchodce či kdokoli jiný s malými daněnými příjmy, kdo si vůz pořizuje z našetřených peněz, nemusí také dostat na dotaci ani haléř.
Samotné úspory za pohonné hmoty jsou pak ryzím dohadem vycházejícím z předpokladů Tesly, který nemusí mít s realitou nic společného. Model 3 tedy ve skutečnosti startuje na sumě 46 tisíc dolarů (1 045 000 Kč) plus poplatek 1 200 USD (27 300 Kč) za dodání (v USA celkem běžná praxe). Suma sumárum, pokud si Teslu Model 3 s jedním elektromotorem a sníženou kapacitou baterií objednáte, zaplatíte 47 200 dolarů (1 072 250 Kč). Vůči částce 34 200 USD (777 tisíc korun), již automobilka uvádí, jde tedy o podstatný rozdíl, skutečné ceny jsou uváděny jen malým písmem v zápatí webu.
Až tak manipulativní praktiky si nikdo z konkurence nedovolí a Tesla se přitom tváří férověji. Toho si již všimli i její fanoušci, kteří jí vše dávají na sociálních sítích a v diskuzích patřičně „sežrat“. Je to až překvapivé, neboť jsou obvykle nekritičtí k čemukoli, co dělá, v tomto případě se ale na stranu Tesly nestaví skoro nikdo. S ohledem na to bychom si skoro vsadili, že Elon Musk během následujících hodin či dnů oznámí na Twitteru zásadní změnu přístupu. Pokud se to stane, jedině dobře, někteří lidé dokonce uvažují o podání stížnosti či rovnou žaloby na Teslu kvůli klamavé reklamě.
Na první pohled se zdá, že Tesla Model 3 startuje na sumě 34 200 USD. Realita je však mnohem horší
Není proto divu, že na pochybné čachry již negativně zareagovaly fanoušky značky
Zdroj: InsideEVs
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 5 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 6 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 8 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 9 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva