Tesla nalákala davy lidí na Cybertuck za statisíce, zájemci nyní ruší objednávky poté, co po nich chce miliony

Dle původního oznámení měl Cybertruck s jedním motorem startovat cenově velmi nízko. Jenže s takovou verzí se ani nepočítá, se dvěma či třemi motory pak bude spojena násobně vyšší cena.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla nalákala davy lidí na Cybertuck za statisíce, zájemci nyní ruší objednávky poté, co po nich chce miliony

28.10.2023 | Petr Prokopec

Tesla nalákala davy lidí na Cybertuck za statisíce, zájemci nyní ruší objednávky poté, co po nich chce miliony

/

Foto: Tesla

Dle původního oznámení měl Cybertruck s jedním motorem startovat cenově velmi nízko. Jenže s takovou verzí se ani nepočítá, se dvěma či třemi motory pak bude spojena násobně vyšší cena.

Sliby, chyby, říká se. S tímto úslovím nyní začíná být spojována hlavně automobilová branže, zvláště pak výrobci elektrických pick-upů. Když totiž Ford avizoval příchod verze F-150 Lightning, lákal zájemce hlavně na ceny startující na 39 975 dolarech (cca 937 tisíc Kč). Nově však značka znovu přistoupila ke zdražení, bez 52 090 USD (1,22 mil. Kč) tak nedáte ani ránu. Nejde však pouze o modrý ovál, vlastní sliby evidentně nehodlá dodržet ani Tesla. Ta totiž v roce 2019 uváděla, že Cybertruck s jedním motorem roztáčejícím zadní nápravu bude k mání od 39 900 USD (asi 936 tisíc Kč).

Nově se nicméně zdá, že Tesla toto provedení nikdy nenabídne. Místo toho dorazí jen varianty se dvěma a třemi elektromotory, u nichž bude bude standardem pohon všech kol. Jenže ani v jejich případě automobilka nehodlá naplnit závazek, který zlákal k rezervacím zhruba dva miliony lidí. Tesla totiž již kontaktovala první zájemce s výzvou k placení, načež jim „mezi čtyřma očima“ předložila koncový účet. V té chvíli ale velké množství z nich zamítavě mávlo rukou, neboť čest měli s až 40procentním zdražením.

Původně měl totiž dvoumotorový Cybertruck startovat na 49 900 USD (1,17 mil. Kč), zatímco provedení Plaid schopné 2,9sekundové akcelerace na stovku, dojezdem přes 800 km a možností utáhnout 6 350 kg vážící přívěs bylo nabídnuto za 69 900 USD (1,64 mil. Kč). Právě tato varianta ale již má svou cenu, i když na webu Tesly dosud nezveřejněnou, přičemž jde o nemalých 98 990 dolarů (2,32 mil. Kč). Danou částku je navíc třeba složit do posledního centu během pouhého týdne, jinak bude přidělená výrobní kapacita nabídnuta někomu jinému.

Nejsou to jediná data týkající se Cybertrucku, která se nyní dozvídáme. Při uvedení každého nového modelu totiž výrobci ve Státech musí organizaci NHTSA poskytnout informace spojené s identifikačním číslem VIN. Mezi ně patří i hmotnost, pročež se aktuálně zdá, že ona dvoumotorová verze bude vážit 3 629 kg, zatímco třímotorový Plaid bude spojen s 4 082 kily. Stejně jako u čtyřtunového Hummeru je tedy třeba se ptát, k čemu toto „ekologické“ auto je, když vyšší hmotnost vždy vede k vyšší spotřebě energie jakéhokoli druhu.

Tesla zatím neupřesnila, jaké přesnou kapacitu baterií, obecně se ale mluví o 200 kWh. Dobíjet je pak bude možné u nových typů stojanů Supercharger V4, které již zvládají 800voltový elektrický okruh. S ohledem na velikost paketu ovšem i tak budou zastávky na doplnění dojezdu mnohem delší, než je tomu u spalovacích aut. Něco takového ale bylo jasné již při premiéře obou elektrických pick-upů. Před Teslou i Fordem je tak třeba smeknout klobouk leda v souvislosti s tím, že svým nerealistickým vábením zmámily tolik lidí.


Tesla nalákala davy lidí na Cybertuck za statisíce, zájemci nyní ruší objednávky poté, co po nich chce miliony - 1 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 01Tesla nalákala davy lidí na Cybertuck za statisíce, zájemci nyní ruší objednávky poté, co po nich chce miliony - 2 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 02Tesla nalákala davy lidí na Cybertuck za statisíce, zájemci nyní ruší objednávky poté, co po nich chce miliony - 3 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 06
Už začíná být jasné, proč Elon Musk trval u Cybertrucku na nemalé preciznosti, prodávat jej totiž chce za nemalé ceny. Něco takového bude zjevně problém, i proto šéf automobilky o pick-upu také mluví jako o hrobě, který Tesla vykopala sama pro sebe. Foto: Tesla

Zdroj: Jalopnik, Auto Evolution

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.