Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla musí odškodnit zákazníky za klamavé číslo výkonu Model S, 146 tisíci Kč
30.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla musí zákazníky v Norsku odškodnit kvůli mylně uváděnému výkonu. Model S P85D nemá 700 koní jako prostý součet výkonů motorů, nýbrž jen 564.
Tesla Model S P85D byla původně inzerována jako vůz s výkonem 700 koní. Je to obrovské číslo, která překonává hlavní konkurenty, mezi které se řadí např. Audi RS6 nebo Mercedes E 63 AMG. Automobilka k němu došla tak, že prostě sečetla výkony motorů na přední a zadní nápravě. Není to nesmyslný přístup, jeden motor má svůj výkon a druhý má svůj.
Ve skutečnosti ovšem zákazníci na brzdě naměřili maximálně 564 koní. To je pořád hodně, ale je to o dost méně, než Tesla původně proklamovala. V Norsku kvůli tomu byla podána žaloba pro klamání zákazníků. Tesla tvrdila, že vždy uváděla výkon motorů, ne automobilu jako celku, což zní přinejmenším podivně, ovšem v první instanci se úřady přiklonily na její stranu.
V druhé instanci, u norské Komise spotřebitelských neshod, ovšem bylo dáno za pravdu majitelům a Tesla nyní musí každého odškodnit 50 tisíci norskými korunami, tedy asi 146 tisíci Kč. Stěžovatelů bylo původně 150, ale majitelů Modelu S P85D je v Norsku údajně asi 600, což by znamenalo výrazně větší náklady. Tesla má ještě několik týdnů na odvolání, než verdikt nabude platnosti a majitelé budou muset dostat odškodnění. Jak bude postupovat, zatím nevíme.
Že však nespokojený majitel odškodnění dostal, je pravděpodobné v jiném případě. Kaliforňan Barrett Lyon dostal jako věrný zákazník nový Model X mezi prvními. Auta z počátku výroby běžně trpí dětskými nemocemi, jenže u Modelu X jich bylo tolik, že se Lyon rozhodl po automobilce soudně požadovat vrácení peněz. Jednou ze stížností bylo, že automatické přední dveře při otvírání narážejí do překážek, včetně ostatních aut nebo lidí.
Víme, že tento spor byl urovnán mimosoudně a že Tesla vzala auto zpátky. Dá se tedy předpokládat, že Lyon dostal alespoň drtivou většinu z požadovaných 161 970 dolarů (cca 3 914 500 Kč), které za vůz zaplatil. Věc odmítl komentovat a ani Tesla není sdílná. Uvádí ale, že nespokojenost s vozem je obecně velmi vzácný případ.















Tesla Model S P85D (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Zisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
před hodinouCeny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Podle prodejních dat elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí
před 54 minutamiHračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 2 hodinamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva