Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model X si dokáže odřít jedny dveře o druhé. A Tesly stále nezvládají ostrou jízdu
19.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Falcon Wing Doors Modelu X jsou ještě výjimečnější, než si Tesla myslela. A Model S opět ukazuje, že je vážně rychlý, ale jen chvíli.
Problémy s Falcon Wing Doors, křídlovými dveřmi Tesly Model X, jsou velmi dobře známé. Tyto ambiciózní dveře byly velkým dílem zodpovědné za výrazné zpoždění příchodu Modelu X na trh. Automobilce se ovšem nepodařilo problémy úspěšně odstranit dodnes, tak některé z nich řešila odstavením problematických senzorů.
Diskutabilní řešení, to jistě, ovšem problém křídlových dveří, který chceme popsat dnes, pramení z principu jejich fungování a pouhým softwarovým updatem vyřešit nepůjde. Když auto stojí přídí s kopce a chcete zavřít křídlové dveře, nejde to, pravděpodobně kvůli tomu, že jsou trochu nahnuté dopředu. Důvodem není nic menšího, než jejich jistě ohromná hmotnost - a gravitace.
Výsledkem je, že když se mají zavřít, nedoputují do své cílové pozice. A co je nejbizarnější, když si toho nevšimnete a pokusíte se zavřít ty přední, jedny dveře narazí do druhých a mohou se navzájem poškodit. Že to není výmysl, vám ukáže přiložené video kanálu Talking Tesla. Zadní dveře se nedovřou, což se podle autora stává docela často, a ty přední se pak nedají zavřít vůbec. Tesla tak v tomto řešení nabízí unikum, které zřejmě ani nechtěla - nevíme o jiném voze, jehož dveře by se vůbec „uměly” fyzicky srazit. Natož pak, aby se jim to mohlo stát při docela obyčejném používání...



Při zavírání dveří Modelu X je třeba opatrnosti
Další z novinek o automobilce Tesla budiž připomenutím, že na ostré ježdění tento jinak extrémně rychlý vůz stavěný není. Technický redaktor Car and Driver vzal Model S P85D, který dlouhodobě testuje, na závodní okruh Virginia International Raceway. Ten je docela náročný, ovšem Tesle stačilo čtyřicet vteřin, aby se přehřála a přešla do nouzového režimu, při kterém nepodává plný výkon. Stává se to prý zcela pravidelně a připomíná to, že někdejší selhání vozu na Nordschleife po třetině kola bylo spíše výjimečně dobrým než výjimečně špatným výkonem.
Její akumulátory totiž jako každé jiné produkují teplo, když ze sebe vydávají energii k pohonu motorů. A když po nich chcete všechnu energii, kterou můžou dát, po déle než pár vteřin, očividně je chladicí systém není schopen udržet v bezpečné teplotě a počítač omezí výkon, aby nedošlo k poškození. Výsledkem je čas 3:17,4, což je zhruba na roveň Jeepu Grand Cherokee SRT8.
Přehřívání baterií Modelu S je denním chlebem
Třetí novinka ze světa elektrických sedanů zahrnuje Lamborghini Huracán a Teslu Model S P100D. Novinka se 100kWh bateriemi se na videu kanálu DragTimes postavila desetiválcovému supersportu, který je slabší, ale také o pořádný kus lehčí než ona. A výsledek je podle očekávání- těsně po startu má navrch elektřina, ale ve vyšších rychlostech Huracán dohání, až by ji v jednu chvíli začal výrazně ujíždět.
Opět je souboj sváděn na veřejné silnici, takže nečekejte časy ani rychlosti, bohužel, z předchozího videa si ale snadno uděláte představu, na jakou rychlost se Model S P100D rozjel. A i když ho v tomto souboji nelze označit za vítěze, stačí v této verzi Huracánu více než v jakékoli slabší verzi dříve...
Model S P100D je už pro Huracán rovnocenný soupeř i do docela vysokých rychlostí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 7 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 9 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 10 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva