Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S těžce havarovala. Baterie vypadly a začaly hořet, auta se báli i hasiči
8.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tato nehoda Model S byla tak tvrdá, že se vytrhla a vznítila část článků baterie. Kvůli rozsahu poškození potřebovali hasiči k zásahu technika Tesly.
Tesla Model S se dostala do další smrtelné nehody, tentokrát u města Baarn v Nizozemsku. Stala se včera ráno na dvouproudé silnici v lese a pozoruhodné na ní je to, že baterie po srážce začaly hořet. Příčinu nehody zatím neznáme, víme ale, že vůz ve vysoké rychlosti - podle vyjádření Tesly nad 155 km/h - sjel se silnice a narazil do stromu. Řidič byl mrtvý ještě dříve, než se na místo dostali záchranáři. O dalších pasažérech ve voze nemáme zprávy.
Podle hasičů bylo problematické požár uhasit, nevěděli, jak se k autu přiblížit, aby nebyli zasaženi elektřinou. Tělo řidiče tak zůstalo ve voze. Tesla na místo poslala technika, který hasičům poradil, jak se k vraku chovat, aby se vyhnuli elektrickému proudu. Byly to právě baterie, které hořely - několik jednotlivých článků bylo při nárazu vytrženo ven z akumulátoru a vzplálo.
Samotný fakt, že Model S je elektromobil, podle Ronalda Boera, mluvčího zasahujících hasičů, problémem nebyl. Situaci komplikovala míra jeho destrukce. „Kdyby to auto bylo na kolech, hasiči normálně nemívají problém baterie odstavit. Tenhle vůz ale byl kompletně zničen, což znesnadňovalo práce. V takové situaci nikdy nevíte, co se může stát,” vysvětlil.
Co zatím z prohlášení Tesly kromě rychlosti výše víme, je, že Autopilot nebyl aktivní v době nehody. Budeme-li spekulovat, může nás napadnout, že se majitel tohoto Modelu S jel ráno projet - nebo jen někam opravdu spěchal - a ve vysoké rychlosti ztratil nad vozem kontrolu. Akumulátor je v případě Modelu S integrální součástí šasí, takže aby se ho kousek vytrhl a začal hořet, je skutečně neobvyklé, náraz musel mít obrovskou sílu. I to jsou ale nové výzvy související s elektromobily - podívejte se sami na to, jak to chvíli i později po nárazu na místě vypadalo. Hezká podívaná to ale není..
Náraz ve vysoké rychlosti mířil přesně na levou přední půlku auta, soudíme dle poškození. Řidič neměl šanci ani ve voze s tak špičkovou pasivní bezpečností, jako je Tesla Model S
Zdroje: Electrek, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva