Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S P85D už nemá 700 koní, automobilka změnila specifikace
29.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tesla zřejmě použila špatný postup pro výpočet výkonu P85D - v podstatě sečetla výstup obou motorů. Majitelé naměřili něco jiného.
Tesla Model S P85D už nemá 700 koní. Automobilka ze svého webu stáhla číslo po stížnosti 71 majitelů, podle kterých je výsledné číslo nižší. „Na základě různých testovacích metod a nástrojů včetně motorové brzdy a zkoušek s profesionálními data loggery, že maximální výkon je 415 kW (tedy 564 koní) před ztrátami v pohonném ústrojí a s plně nabitými bateriemi,” stojí v dopise.
564 koní je oproti původně udávanému číslu o 136 méně, což je rozdíl zhruba jednoho atmosférického dvoulitru, tedy docela dost. V dopise se dále píše, že „chybějící výkon je znatelný při jízdě po dálnici”, kdy Tesla Model S P85D „nestačí na Audi RS7”. To má podle Audi 560 koní a 700 Nm, také ale tato čísla jsou k dispozici v jiných oblastech než u Tesly - ta se zvyšující se rychlostí dynamiku opravdu ztrácí, jak ukázalo nejedno video.
Také jsme se ale z jiných zdrojů již dříve dozvěděli, že Model S P85D má na kolech 1 171 Nm, ohromné číslo, se kterým se může měřit jen hrstka aut, mezi jinými první verze Bugatti Veyron. Ovšem na videu, které si můžete pustit níže, je vidět, kde je točivý moment dostupný - při startu, pak ochabuje.
Technický ředitel Tesly JB Strauber neodpověděl na stížnost přímo, nicméně bez povšimnutí ji také nenechal. Z oficiálního webu Tesly zmizel údaj o celkovém výkonu a udáván je pro každou pohonnou jednotku zvlášť. „Výkon Modelu S s jedním motorem a se zadním náhonem je jednoduchý,” uvedl; je to prostě jeden motor. Jenže u dvou motorů to očividně není tak snadné, nelze jejich výkon prostě sečíst.
„Když jsme uváděli na trh čtyřkolku P85D, stejně jednoduše jsme sečetli výkon obou motorů, na přední i zadní nápravě,” pokračoval Strauber. Rozdíly jsou podle něj vidět víc, když v bateriích zbývá už jen málo energie. Točivého momentu je ale údajně pořád stejně, jak uvedl v článku na blogu na webu Tesly.
Našel ale jednu výhodu, která se změnou čísla výkonu úplně nesouvisí, přesto je zajímavá - elektromobily budou rychlejší ve větších nadmořských výškách. Tam je totiž řidší vzduch, což znamená menší odpor pro každé auto, ale spalovací motory potřebují k fungování kyslík, kterého je méně, kdežto elektromobily nikoliv. Z fyzikálního hlediska to není novinka, ale člověka to nemusí hned napadnout...
Model S P85D má podle tohoto videa 1 171 Nm na kolech, výkon však nebude udávaných 700 koní
Tesla Model S P85D už není tak silná, jako bývala, na papíře
Zdroje: Hybrid Cars přes WorldCarFans, Tesla Motors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před hodinou - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 4 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva