Tesla Model S nezvládla Nordschleife, po třetině kola se přehřála

(+ video) Opravdu dlouhé cesty nejsou to jediné, co si v Tesle Model S budete muset odříci. Evidentně nedává ani kratší, ale ostré přesuny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla Model S nezvládla Nordschleife, po třetině kola se přehřála

22.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tesla Model S nezvládla Nordschleife, po třetině kola se přehřála

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Opravdu dlouhé cesty nejsou to jediné, co si v Tesle Model S budete muset odříci. Evidentně nedává ani kratší, ale ostré přesuny.

Elektrická Tesla Model S je zajímavým strojem, třebaže značně kontroverzním. A částečně i díky ní vidíme, že dostat se do palubních systémů automobilu pro hackery není velký problém. Relativně vysoký výkon dostupný téměř v jakýchkoli otáčkách je výhodou elektromotorů, konkrétně Model S posílá na zadní kola až 416 koni v provedení Performance. To ve výsledku znamená znamená akceleraci na stovku za 4,4 sekundy a maximálku omezenou na 210 km/h.

Britský tuner Litchfield, známý spíše úpravami japonských aut, prohnal elektrickou Teslu po Severní smyčce německého Nürburgringu, a to v rukách závodního jezdce Robba Hollanda. Tedy, spíše chtěl prohnat - snahy mu asi po třech minutách zhatil sám vůz, když se přepnul do režimu se sníženým výkonem. Příčinou bylo přehřátí - pravděpodobně baterií, možná i elektromotorů.

S omezeným výkonem trvalo jedno kolo BTG, tedy Bridge to Gantry, této Tesle okolo 10 minut. Pokud by se po celou cestu nevyskytl žádný problém, údajně by měla kolo zvládnout pod devět minut. Ani to vskutku není na 440koňový vůz žádná sláva - vysoký výkon je pěkný, ten si ale musí poradit s hmotností nejméně 2 130 kilogramů, což není zrovna lehká váha. Další otázkou je, na kolik kol by stačily 85kWh baterie - v tak těžkém voze odhadujeme, že už 4-5 kol by mohl být problém. Pak vás bude v běžné zásuvce čekat více než 24hodinové dobíjení.

Zajímavý byl i komentář Robba Hollanda. který uvedl, že Tesla byla i pocitově velmi těžká, neměla téměř žádnou mechanickou přilnavost a řízení bylo úplně mrtvé. Zároveň sice zmínil, že jde o působivý vůz na to, že před deseti lety tahle automobilka neexistovala. To nás ale jako potenciální zákazníky příliš nedojímá...

K selhání vozu můžete namítnout, že Model S není zrovna auto stvořené na okruh, ale ani to není žádná omluva, každý dobrý automobil musí být schopný využít svůj dynamický potenciál, jinak prostě... není dobrý. Však si vzpomeňte na náš loňský test Škody Rapid 1,2 TSI na tomtéž okruhu. Také to je vůz určený na všechno možné, jen ne na okruh, na Severní smyčce ale fungoval bezvadně.

Pro srovnání - ve stejném kole (BTG) jsme s Rapidem zajeli časy okolo 9 minut a 17 vteřin, a to lepšímu výsledku bránil provoz či nehody. Má přitom méně než třetinový výkon, ale také o tunu nižší hmotnost. Spotřeba při ostrém kole činila nejvýše 19 litrů na 100 km, na 55litrovou nádrž tam tedy zvládne obkroužit okolo 14 kol. A plnou dotankujete asi za 5 minut. Jistě, jsou auta jiných tříd, o aktuální marnosti elektrických vozů to ale naznačuje mnohé. A ano čas Rapidu je ještě kus od odhadovaných devíti minut Modelu S, jenže Model S takový čas zatím nezajel a je otázkou, jestli kdy vůbec zajet zvládne - je to pouze odhad, jehož naplnění bude neschopnost vozu zvládat plnou zátěž bránit zřejmě pokaždé.

A proč chtěl britský úpravce japonských aut protáhnout americký elektromobil po německém okruhu? Iain Litchfield údajně vidí v elektromobilech budoucnost. Ne za rok, ne za deset let, ale v dlouhodobém horizontu (snad ví, že elektromobily mají v dlouhodobém horizontu budoucnost už... hodně, hodně dlouho). A jako tuner chce být z prvních, kteří z těchto aut budou schopni vyždímat posledního koně výkonu.

Třebaže tedy Tesla Model S při sprintech prokázala své kvality v jízdě rovně a zvládla i okruh Willow Springs, Nordschleife pro ni evidentně byla příliš velké sousto. Přesto by mohlo být celé kolo v plném kalupu zajímavé, pokud by to Tesla zvládla. Možná by mohla pomoci nižší teplota okolního vzduchu, tak třeba zase v zimě...


Tesla Model S nezvládla Nordschleife, po třetině kola se přehřála - 1 - tesla model s na ringu 01Tesla Model S nezvládla Nordschleife, po třetině kola se přehřála - 2 - tesla model s na ringu 02Tesla Model S nezvládla Nordschleife, po třetině kola se přehřála - 3 - tesla model s na ringu 03
Tesla Model S nezvládla Ring, nejspíš se přehřály baterie. Na onboard videu toho moc vidět není, zajímavé je však ticho na palubě

Zdroj: Jalopnik

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.