Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 už teď vyčerpala dělníky i šéfy. Musk ale neubírá, slibuje jen peklo
3.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zástupce dělníků zdvihá varovný prst a firmu jen letos opustilo devět lidí z nejužšího vedení. Musk ale chce jediné - stihnout šibeniční termíny stůj co stůj.
Produkční Tesla Model 3 je konečně na světě, přičemž první recenze zmiňují vesměs jen pozitiva. Na definitivní závěry je ještě brzy, minimálně z hlediska dodržení avizovaného termínu zahájení výroby ale můžeme říci, že Elon Musk to dokázal, navíc za pomoci inovativních postupů, jenž v současném automobilovém světě nemají obdoby. Jenže nic není zadarmo. Tesla zjevně při své horečnaté snaze totálně vyšťavila všechny zúčastněné. Ostatně i šéf firmy nedávno přiznal, že častokrát přespával v kanceláři na podlaze, jen aby dodržel slíbené datum zahájení sériové výroby.
Stranou teď nechme fakt, že ony zákaznické vozy nejsou zas až tak úplně zákaznickými, neboť předány byly zaměstnancům či lidem jinak napojeným na automobilku. A ještě několik měsíců tomu nebude jinak. Neřešme ani to, že vyrobit za skoro měsíc pár desítek aut není zrovna počin, za který bychom jiné značky pochválili. Místo toho si posvítíme na dvě slůvka, která Musk během minulého pátku zmínil a jenž naznačují, nač se zaměstnanci mají do budoucna těšit. Řada z nich si totiž už nyní stěžuje na to, že pracovní nasazení v Tesle je neúnosné.
Oněmi slůvky je „produkční peklo“. Přesně to čeká podle Muska na zaměstnance v příštích měsících, přičemž většinu lidí v Tesle nejspíše při jejich zaslechnutí přejel mráz po zádech. Ostatně i proto byl v pondělí vedení značky poslán dopis, ve kterém pracovníci požadují odpovědi na téma transparentnosti mezd a bezpečnosti. „Jsme unaveni tím, že se tu odehrává jedno zbytečné zranění za druhým,“ uvedl Michael Catura, který má v Tesle na starosti zprostředkování kontaktu mezi výrobním personálem a vedením.
Nejde přitom o jediný krok naznačující, že zaměstnanci Tesly jsou už teď přetažení. Již na počátku tohoto měsíce totiž začala napříč továrnou Tesly kolovat petice, na jejímž základě chtějí lidé vědět, jakým způsobem bude nepříliš vysoká bezpečnost práce vyřešena a jakým způsobem jsou rozdělovány firemní finance. Podle všeho se pod listinu mělo podepsat minimálně 400 zaměstnanců, odpověď od vedení však nedorazila. To dle Catury jen zhoršuje pracovní morálku.
Nejde však jen o nespokojenost dělníků, pracovní tempo zjevně trápí i lidi z vedení. Od počátku roku totiž Teslu opustilo devět manažerů, přičemž tím posledním je Kurt Kelty. Pro automobilku šlo o jednoho z klíčových pracovníků, který měl na starosti technologii baterií. Kelty pro Teslu pracoval od roku 2006, předtím strávil téměř patnáct let jako šéf akumulátorové divize Panasonicu.
Svého bývalého zaměstnavatele přitom propojil s tím dosavadním v rámci výstavby obří továrny v Renu v americké Nevadě. Nyní se dle tiskového prohlášení značky rozhodl „zkoumat další možnosti“. Sám se ovšem k odchodu nevyjádřil, což vede ke spekulacím, jenž mohou mít spojitost nejen s ohromným tlakem, kterému musí lidé v Tesle čelit, ale i s dalšími odchody.
Značku totiž již letos opustil viceprezident oddělení pro lidské zdroje Mark Lipscomb, šéf hardwarového inženýringu Satish Jeychandran či třeba šéf SolarCity Lyndon Rive. Ani v jejich případě nebyl zmíněn konkrétní důvod k odchodu, nicméně víme, že třeba Jeychandran opustil značku ve prospěch firmy Waymo, která se stejně jako Muskova firma zabývá autonomním řízením.
Je přitom více než jisté, že zrovna tito zaměstnanci neměli problém s výplatou, na jejíž výši si stěžují dělníci. Ti totiž uvedli, že již léta je jim slibována vyšší mzda, zatím však bohužel zůstává jen u těch slibů. I proto se zaměstnanci snaží založit odbory, podle všeho jsou však ti největší „revolucionáři“ upláceni, aby k něčemu takovému nedošlo.
Musk pak dodává, že založení odborů nepřinese žádný užitek, a proto k němu nejspíše nedojde. K čemu ale dojde, to je ono „produkční peklo. A to bude trvat přinejmenším šest měsíců, možná i déle.“ Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se vše vyvrbí - jakýkoli výpadek pracovní sil, ať už kvůli zraněním, stávce nebo odchodu dalších důležitých persón je teď to poslední, co Tesla potřebuje...


Teslu letos opustilo hned devět klíčových manažerů, přičemž jedním z nich byl i Klaus Grohmann, který se dostal do střetu s Elonem Muskem kvůli firemní politice...
...a novému sedanu Model 3, kdy včasnému zahájení sériové výroby bylo evidentně podřízeno naprosto vše, včetně bezpečnosti zaměstnanců
Zdroj: Jalopnik, Business Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 51 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 48 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva