Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 propadla v testu Consumer Reports. V jednom ohledu je nejhorší ze všech aut
22.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned dva nezávislé testy standardně zakoupených Tesel Model 3 shledaly vážné nedostatky. Consumer Reports auto vůbec nedoporučuje ke koupi.
Americký magazín Consumer Reports nejspíše nemusíme dlouze představovat, ostatně na našich stránkách výsledky jeho testů publikujeme docela často. Přesto připomeňme, že za ním stojí nezisková organizace, která se věnuje nezávislým testům čehokoliv, automobily nevyjímaje. Aktuálně se CR zaměřil na Teslu Model 3, kterou stejně jako všechny vozy, jež dříve vyzkoušel, regulérně zakoupil jako každý jiný zákazník. Protože je k mání pouze verze s prodlouženým dojezdem a nezůstalo jen u základní výbavy, cena nakonec vyšplhala na nemalých 59 000 USD (cca 1,29 mil. Kč).
Je přitom třeba hned v úvodu přiznat, že CR je zejména s ovladatelností vozu, jeho rychlostí a vlastně i zpracováním interiéru vcelku spokojen. Jsou tu sice drobné chybky, třeba v podobě výrazného centrálního střešního nosníku, který omezuje výhled vzad, či v nízkém umístění zadních sedadel, jinak je ovšem Model 3 vcelku příjemným místem pro život. Tedy za předpokladu, že jezdíte nižší rychlostí. Čím více začínáte tlačit na plynový pedál, tím více hluku dovnitř proniká.
Stěžejním nedostatkem elektrické novinky jsou ovšem i dle CR její brzdy. Na toto téma jsme narazili v posledních měsících hned několikrát, hlavně v souvislosti s jízdou po okruhu. V té chvíli zejména zapřísáhlí fanouškové značky jakoukoliv kritiku odmítali s tím, že Model 3 rozhodně není určen pro závodní tratě. CR ale nezkoumal vadnutí brzd při náročném využití, měřil jejich účinek při standardním brzdění ze stovky (v tomto případě přesně 60 mph, tedy 97 km/h). Přesto auto v testu propadlo.
Vzdálenost potřebná k zastavení během prvního testu činila 39,6 metru, což není zrovna něco, čím by se mohla Tesla chlubit. Nicméně tento výsledek nebyl již nikdy opětovně dosažen, a to přesto, že vůz mezi jednotlivými „štacemi“ třeba celou noc odpočíval, aby bylo zaručeno, že brzdy budou dostatečně vychlazeny.
Nic z toho nepomohlo, místo toho nakonec Model 3 dosáhl velmi špatného výsledku v podobě 46,3 metru. Podle magazínu je to „výrazně horší vzdálenost než u jakéhokoliv srovnatelného vozu, který jsme kdy testovali“. Jen o 2,1 metru horší je Ford F-150, to je však velký a těžký pick-up, nikoli běžné osobní auto. A pokud by vás třeba zajímalo, jak na tom je český etalon, Škoda Octavia, pak ta jako kombík ve verzi RS potřebovala v roce 2013 jen 30,8 m.
Tesla samozřejmě s daným verdiktem nesouhlasí a dodává, že v rámci interních testů vůz potřeboval pro zastavení ze stejné 100kilometrové rychlosti „jen“ 40,5 metru. Mluvčí značky pak dodal, že brzdnou vzdálenost vždy ovlivňují ještě další faktory jako počasí, teplota či povrch vozovky. S tímtéž mají co do činění i další automobilky, přesto však každý jejich vůz, jenž je nabízen v této třídě, končí výrazně pod 40 metry a nejlépe brzdící vozy na trhu atakují i 30metrovou hranici.
Právě tento nedostatek je hlavním důvodem, proč se magazín CR nakonec rozhodl, že Model 3 zákazníkům nemůže doporučit. Zároveň dodal, že dalším problémem je integrace všech klíčových prvků na 15palcový středový displej. Řidiči díky tomu musí velmi často sjíždět očima z vozovky, což rozhodně není bezpečné. A nepomůže ani znalost palubního menu, stále bude totiž třeba „trefit“ malé ikonky.
CR navíc není jediným periodikem, který si na Tesly Model 3 čerstvě stěžuje. Dalším je magazín Edmunds, který má vůz v dlouhodobém testu. Ani v jeho případě nejsou brzdy něčím, čím by se auto mohlo chlubit a problémy jsou i s palubním systémem. Aktuálně uvádí, že „po šestnácti týdnech jsme měli již tolik problémů, že jsme začali užívat sdílené Google dokumenty, abychom zaevidovali veškeré varovné vzkazy, nutné resetování obrazovek a zásadní selhání systému“.
Pravděpodobně to nebudou potíže, které by větší část zájemců o Model 3 odradily od koupě, připomínají ale, že nejnovější Tesla není žádný zázrak na kolech, ale auto s klady a zápory jako všechna ostatní. Ne snad, že bychom si mysleli něco jiného, skalní příznivci značky o tom, ale podle všeho přesvědčeni byli...


















Magazín Consumer Reports zakoupil Teslu Model 3 a jal se jí hodnotit. Fanoušci značky z toho jistě radost mít nebudou
Zdroje: Consumer Reports, Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před hodinouDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva