Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla mlží, Model S není nejprodávanějším luxusním autem Evropy. Proč?
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW 7 a Mercedes S prý ztrácí půdu pod nohama i na domácím hřišti a loni byli prodejně poraženi Teslou Model S. Tak by to ráda viděla Tesla, realita je jiná.
Prakticky veškerá média v posledních hodinách obletěla zpráva o fenomenálním úspěchu věčného kalifornského start-upu. Loňské prodeje Tesly Model S v Evropě totiž meziročně narostly o 30 procent na 16 132 vozů, čímž značka měla překonat i konkurenci v podobě Mercedesu třídy S a BMW řady 7. Prní jmenovaný vůz si totiž polepšil o 3 procenta na 13 359 vozů, zatímco ten druhý se dočkal 13procentního pádu na 11 735 exemplářů.
Ve Spojených státech se přitom automobilce daří ještě lépe, Model S se totiž loni vzrostl o 9 % na 28 800 aut. Tím výrazně překonal svého údajného nejbližšího rivala, jímž je Cadillac XTS. Tohoto vozu bylo prodáno 16 275 kusů, což představuje meziroční pád o nemalých 27 procent. Níže byla i třída S, jejíž registrace činily 15 888 vozů. I v tomto případě lze zaznamenat pokles, a to taktéž o citelných 16 procent.
Měli bychom tedy stejně jako Sam Hawkins sníst svůj skalp s octem a cibulí? Až tak jednoznačné to není. Je totiž třeba si uvědomit, že dané statistiky jsou stejně zavádějící jako v případě dat českého Svazu dovozců automobilů (SDA), jež pasují Škodu Octavia do střední třídy, přestože tak jako u spřízněného Volkswagenu Golf jde o vůz z nižší střední. Model S tak ve skutečnosti nekonkuruje třídě S a řadě 7, nýbrž Mercedesu třídy E a BMW 5.
Do vyššího segmentu se Tesla sama zařadila tak, že srovnala vnitřní prostory zmíněných vozů. A do toho svého započítala i velikost zavazadlového prostoru, která je nemalá - vůz zvládne pobrat až 1 795 litrů. Takhle ale vnitřní prostor nikdo z konkurentů nepočítá, například BMW by mohlo stejným způsobem do nejvyššího segmentu „vecpat” řadu 5 resp. 6 GT, také liftbacky. Ale nedělá to a oba modely ponechává ve vyšší střední třídě.
Pokud přijde řeč na venkovní rozměry, je blízkost Tesly Model S a třídy E daleko jasnější. V prvním případě tu totiž máme délku 4 976 milimetrů, ve druhém pak 4 923 mm. Třída S oproti tomu překonává pětimetrovou laťku, přičemž třeba takovému Maybachu naměříme dokonce 5,5 m. Této variantě se přitom elektrický Američan nemůže rovnat ani luxusem, ani kvalitou zpracování a ve výsledku ani cenou, i tou patří o třídu níž.
Může se samozřejmě zdát, že úspěch automobilky se snažíme snížit. Pokud bychom Model S přeřadili o segment níže na úroveň třídy E, zaostával by za Mercedesem o parník, neboť tohoto vozu se loni v Evropě prodalo 127 638 kusů. Tak tomu ovšem není, jen se snažíme uvést věci na pravou míru, což nic nemění na skutečnosti, že Tesla je čím dál tím úspěšnější.
Nelze se tedy ani ztotožnit s tvrzením Felipe Munoze, analytika společnosti JATO Dynamics. Ten v reakci na zveřejněná čísla uvedl, že daný počin je „varováním pro tradiční automobilky, jako je právě Mercedes. Ukazuje se, že sice menší, ale zároveň chytřejší značka je dokáže převálcovat i v jejich domovině.“ Není to pravda, ve třídě, kam Tesla Model S skutečně spadá, zdaleka nevládne...
Že Tesla Model S v rámci evropských registrací loni překonala Mercedes třídy S i BMW řady 7 je fakt. Jenže jejími přímými konkurenty jsou úplně jiná auta
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je zapomenuté off-roadové monstrum Peugeotu. Dakar chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie