Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla má stále potíže s kvalitou. Podívejte se, v jakém stavu dodala majiteli Model S
7.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O tom, že Tesly mají potíže s kvalitou, se mluví již déle, kde kdo ale měl za to, že po létech produkce jsou tyto problémy minulostí. Nejsou.
Představte si, že si koupíte auto za 2,5 milionu korun. V tu chvíli oprávněně očekáváte, že bude kvalitně postaveno. Jednoho dne vám ho náklaďák před domem složí a vy se těšíte, až se poprvé projedete. Chodíte kolem něj, prohlížíte si ho ze všech stran. Pár dní jezdíte a máte ze svého auta radost. A pak si všimnete několikacentimetrové praskliny v A-sloupku.
Přesně to se stalo jednomu čerstvému majiteli Tesly Model S P90D v Kanadě. Prasklina není jeho vinou, všimněte si barvy, která je i ve zlomu, takže se to nemohlo stát ani při doručování, nýbrž mnohem dříve. "Jak to mohli v dealerství při připravování na doručení přehlédnout? Muselo to být očividné, když auto myli. Nevím ani, jak by se mohl tenhle díl vyměnit, aniž by se rozebrala spousta věcí. Kdybych si toho všiml hned, auto bych nepřebral," píše majitel na fóru Tesla Motors Clubu.
A-sloupek je u Modelu S tvořen dlouhým kusem hliníku, který pak přes střechu pokračuje až k C-sloupku a tvoří tak strukturální součást auta. Otázkou samozřejmě je, jesli je prasklý "jen" vnější krycí panel, anebo jestli je poškozen i sloupek samotný. Podle majitele to vypadá na druhou možnost a podle jiného člověka na zmíněném fóru, který daný vůz viděl, jsou oboje přední dveře špatně slícovány, což by mohlo ukazovat na vážnější strukturální problém.
V každém případě je prasklina v takovémto místě, navíc takhle velká, povážlivý problém. Ze strany Tesly by měla být samozřejmostí výměna celého auta. Boční panel šasi je jeden hliníkový výlisek, jehož součástí jsou všechny sloupky i práh. Nedovedeme si představit, že by se jeho výměna vůbec dala uskutečnit aniž by se to zásadně neprojevilo na výsledném chování vozu.
Majitel, vystupující jako Snowstorm, si převzal svůj vůz v pátek 31. března. To znamená konec prvního kvartálu a podle některých odpovědí na fóru Tesla Motors Clubu je možné, že se automobilka snažila dodat co nejvíc aut. Proto mohla ošidit kontrolu kvality a výstupní inspekci - a výsledek vidíme na fotografiích.
Člověk by čekal, že u typu vyráběného skoro pět let budou podobné chyby vychytány, popř. že se nedostanou ven přes kontrolu kvality. Zejména, když stojí tolik, kolik Tesla Model S. Očividně to tak ale není. Někteří z diskutujících dokonce navrhují, aby majitel informoval úřady. Jiní ovšem říkají, že kdyby to byl přetrvávající problém, už by se to dávno vědělo. Považme také další věc - Tesla chce už příští rok vyrobit 500 tisíc aut za rok, zatímco letos je na cestě ke 100 tisícům. Když nyní vypadá kontrola kvality takhle, jak to bude vypadat, až se bude vyrábět levnější Model 3 ve velkých počtech?
Vůz je zatím stále v servisu a poškození je zkoumáno. "Nechci jezdit novým, ale opraveným 'vrakem'," píše majitel na fóru. Internet, zejména diskusní fóra, samozřejmě zveličuje; v několika stránkách diskuse si člověk může přečíst názory mnoha karosářských odborníků, kteří říkají, že by požadovali nové auto. A jednoho, kterému podobně praskl A-sloupek na DeTomasu Pantera z roku 1972, když s ním závodil na okruhu Laguna Seca. Říká, že to zavařil a že se problém už nikdy nevrátil.
Jaký bude vývoj, se zatím nechme překvapit. Je možné, že Tesla bude po majiteli chtít podepsat dohodu o mlčenlivosti, v minulosti jsme byli něčeho takového svědky v souvislosti se zavěšením kol. Pokud se tak stane, na informace můžeme zapomenout, ale majitel možná dostane celé nové auto.
Obecně vzato to ale ukazuje, že Tesla se stále nedokázala plně poprat s problémy v kvalitě montáže aut. V tomto ohledu má bohatou historii u obou vyráběných typů. Model S na začátku provázela celá řada závad, ani dlouhodobě na tom není úplně dobře. Po letech jeho výroby přišel na trh větší Model X. Už u něj bylo očekáváno, že Tesla zúročí své zkušenosti a přešlapům se vyhne. Realita ale byla jiná. Opravdu je tedy na místě optimismus ohledně příchodu Modelu 3, u kterého bude přeskočena celá jedna vývojová, na kvalitu produktu zaměřená fáze?
Tohle je ona prasklina. Něco takového bychom nechtěli vidět na novém autě za 250 tisíc, natož za 2,5 milionu
Tohle je pravý boční panel šasi Modelu S, který se možná bude muset vyměnit
Takhle vypadá zdravý sloupek na jiném autě
Zdroj: TeslaMotorsClub.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva