Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla dodala zákazníkovi další nové auto bez brzdové desky, prvotní „řešení” servisu je neskutečné
28.2.2022 | Petr Miler
Když se to stalo poprvé, příznivci Tesly zpochybňovali, že k tomu vůbec mohlo dojít. A pokud k tomu přece jen došlo, pak šlo jistě jen o izolovaný případ nesvědčící o ničem zvláštním. Ani jedno zjevně není pravda, neobvyklý navíc není ani šlendrián oficiálního servisu.
Člověk je tvor chybující a dokud auta budou dělat lidé - nebo budou procesy vedoucí k jich výrobě řídit lidé -, pak k omylům nepochybně bude docházet. Je za hranicí smysluplné efektivity jakékoli činnosti se všem chybám vyhnout, nakonec je přes veškerou snahu děláme i my. Když ale na nějakou chybu přijdeme, snažíme se zjistit její příčiny a upravit způsoby vzniku a kontroly článků tak, aby se neopakovala.
Něco takového by mělo fungovat všude, soudě dle roky trvajících problémů Tesly s kvalitou jejích aut si ale nejsme jisti, zda to funguje právě tam. A pokud ano, pak to rozhodně nepřináší kýžené ovoce. Zmiňovali jsme už nespočet případů, kdy i nadšení příznivci značky popsali své nové auto jako šmejd, a to nezřídka i v případě, kdy šlo o absolutní vrcholy nabídky v ceně několika milionů korun. Tesla navíc nejenže dělá pořád ty samé chyby kolem dokola (třeba problémy se spasováním karoserie i interiéru jsou už legendární), přidává také další a stále bizarnější projevy nedbalé montáže a nedostatečné kontroly kvality.
Jeden takový se objevil zkraje letošního roku, kdy jedna ze zákaznic značky po dodání auta zjistila, že na autě chybí jedna z brzdových desek. Tedy ona nezjistila přímo to, všimla si jen podivného zvukového projevu, když ale auto svěřila servisu, bylo jí řečeno, že velké, těžké a výkonné auto má holt hlučnější brzdy a dál se řeč nevedla. Teprve později s pomocí nezávislého mechanika poukázala na skutečný problém a přiměla Teslu k nápravě.
Někteří tomu nevěřili, další hovořili o případu, který se stane „maximálně jednou za 10 let”. Ani jedno z toho ale není pravda. Netušíme, kolikrát k něčemu takovému reálně došlo, další potvrzený případ ale pochází z Kanady, kde byl tamní klient značky jménem Alex konfrontován s tímtéž. Nešlo o Model 3, ale o Model Y, a protože brzdová deska chyběla na vnitřní straně zadní brzdy - a majitel nejspíše moc intenzivně nebrzdil -, nebyl zpočátku problém příliš patrný. Postupem času, zřejmě jak se třmen brzd dále zarýval do kotouče, se ale od zadního kola začaly ozývat stále horší zvuky, a tak se Alex obrátil na servis.
Tentokrát mu v servisu neřekli, že je všechno „v cajku”, chování techniků je ale znovu nepochopitelné. Ačkoli viděli, že na autě už delší čas chybí brzdová deska, viděli rozedřený kotouč i poškozený třmen, do auta jen - údajně kvůli nedostatku dílů - doplnili chybějící desku a nechali majitele s vozem dále jezdit. To je neuvěřitelný šlendrián a mohou jen děkovat bohu, že majitel brzdné schopnosti auta dále příliš nevyužíval. Není možné na autě nechat rozedřený kotouč a třmen - jsou to velmi namáhané díly, jejichž poškození může vést k nerovnoměrnému zahřívání a prasknutí některého z komponentů. S tímto poslat někoho na silnici? To je znovu neuvěřitelná nedbalost.
Naštěstí pro servis i majitele si na toto řešení začal záhy stěžovat sám vůz, prý kvůli nedostatku brzdové kapaliny. To je nepravděpodobné, že by se reálně stalo, mohlo ale dojít k jejímu přehřívání a toto byl výsledek. Auto tak skončilo v servisu podruhé, kdy majitel dostal náhradní Model S a posléze došlo k výměně kompletní zadní brzdy, pochopitelně v záruce. Konec dobrý, všechno dobré? Jak se to vezme.
Sám majitel není z věci bůhvíjak nadšený, třebaže říká, že zůstává značce nakloněn: „Tyto problémy ohrozily celou moji rodinu, mám dvě malé děti a velkého psa. Nás pět často jezdí v Tesle, protože důvody, proč jsme ji koupili, byly pohodlí, praktičnost a bezpečnost. Bezpečnostní faktor nás ale velmi zklamal a má důvěra byla bohužel narušena. Ačkoli to není v porovnání s ostatními lidmi tolik, doporučil jsem 12 dalším, aby si koupili Teslu kvůli mému nadšení. Ale v posledních dnech si říkám, zda sám dál věřím své vlastní propagaci Tesly. Tento problém mohl stát život někoho z mé rodiny, nebýt mé zvědavosti a možná čirého štěstí,“ řekl k věci Alex. Některé chyby je holt těžké odpustit a nedbalá kontrola brzdového systému - a k tomu i absurdní „řešení” problému ze strany servisu - patří mezi ně.
Tesla Model Y může být jakkoli zajímavým autem, pokud jej ale výrobce dodává bez klíčové části brzdového systémů a ještě není schopen problém rozumně řešit, je to na pováženou. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Drive Tesla Canada
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie