Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla bude dále žít z přerozdělování, Kalifornie ji nadělí dalších 700 milionů
20.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Do pohádky o pejsku a elektrické kočičce vstupuje ještě větší subjekt. Stát Kalifornia hodlá s vidinou čistšího ovzduší Tesle ulevit stamiliony na daních.
Výrobce elektrických vozů Tesla Motors čeká rozšiřování výrobní kapacity, které jistě urychlí pod vidinou daňových úlev od státu Kalifornie. Značka se sídlem v Palo Alto by měla dostat konkrétně 34,7 milionu amerických dolarů (700 milioňů Kč) formou úlev výměnou za nová pracovní místa, tudíž i větší výrobní kapacitu, a tedy více bezemisních vozů v provozu.
Podle posledních zpráv půjde 415 milionů dolarů na lepší zařízení továrny ve Fremontu, kde v současné době údajně vzniká 21,5 tisíce vozů ročně. Jak známe příživnickou Teslu, v tomhle čísle bude určitě nějaká „levá“. Subjektu, který ústy svých představitelů lhal už skoro o všem, o čem mohl, se ani tohle číslo věřit nedá.
Ať už tak či onak, plánované rozšíření by mělo v konečném důsledku zdvojnásobit kapacitu na 56 500 jednotek pomocí 112 nových pracovních míst. Hlavní pokladník státu Kalifornia - Bill Lockyer k tomu dodává: „Jsem rád, že jsme mohli touto akcí na podporu Tesla rozšířit výrobu elektrických vozidel v Kalifornii. Tesla bude jistě vytvářet zelená pracovní místa a zlepšovat kvalitu našeho ovzduší.” Americký stát zároveň doufá, a to se mu upřímně nedivíme, že další pracovní místa zajistí lepší odbyt těchto elektromobilů, a tudíž by měl na vybraných daních zmíněnou úlevu dostat minimálně zpět.
Naše nedůvěřivost vůči Tesle pramení z celé řady tiskových zpráv a sdělení, která se dříve nebo později ukázala být poněkud zkreslenými. My se na svět čtyř kol snažíme dívat bez pomyslných růžových brýlí a servírovat čtenářům věci takové, jaké opravdu jsou. Nejde jen o prohlášení šéfa automobilky, že dokáže ujet s Modelem S po devíti hodinách dobíjení 5 150 kilometrů, ani že tento sedan získal vyšší než nejvyšší možné hodnocení crash testů americké organizace NHTSA. Sňůra všemožných polopravd sahá o hodně dále do minulosti, však i příchod samotného Modelu S byl protkán nereálnými sliby. A pochopitelně nám nevoní, že vlastně jediný zisk firmy pramení z prodeje „emisních povolenek", což je zase jen jiná forma dotace z peněz těch druhých.
Neměli bychom zapomínat ani to, že za přežitím firmy stojí i dávná neúročená půjčka od amerického ministerstva energetiky z roku 2009 ve výši 465 milionů dolarů (cca 9,3 miliardy Kč) a podpora federálními a lokálními dotacemi v USA na prodej jednoho každého vozu (minimálně 7 500 dolarů, asi 150 tisíc Kč). Že se podnik nedokáže dobrat kladného provozního hospodaření je nepochybné a staví stále hlavně na obluzování pozoruhodně důvěřivých akcionářů s pomocí elektrických a neustále odkládaných vizích a budování vzdušných zámků.
Další a další dotace, granty, daňové úlevy nebo jiné „zelené pobídky” image společnosti v očích kohokoli rozumného zlepší jen stěží, přesto po této cestě kráčí dále. Je však otázkou, jestli si vůbec může dovolit z ní někdy sejít...











Existence Tesly podle nás už dávno připomíná katastrofu, další novinky situaci zrovna nemění
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva