Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Teprve druhý majitel po 30 letech prodává dodnes zcela originální Škodu 100, něco takového už se nevidí
4.1.2024 | Petr Miler
1969, tento letopočet má svém technickém průkazu jako rok výroby zapsaná tahle „stovka”. Táhne už jí tedy na 55 let, přesto je kompletně původní a po dekádách garážování vlastně sotva pořádně jetá.
Škoda 100 dlouho neplatila za extra žádoucí auto, je to jakýsi mezityp spojující dvě významnější éry vozu stejné koncepce. „Stovka” zkrátka nebyla ani tak elegantní jako předchozí „tisícovka”, ani tak doladěná jako pozdější typy 105, 120 a spol. Pro řadu lidí se navíc stala symbolem normalizace - začala se vyrábět přesně v roce 1969. Ale stejně jako u všech ostatních aut včetně Pontiacu Aztek má i Škoda 100 své příznivce, kteří by za zachovalý kousek dali i nějaký ten tělesný orgán.
Někteří ji vyhlíží jako investici, jiní klidně i jako auto, se kterým budou o víkendech jezdit nejen na srazy veteránů, třebaže asi ne o všech víkendech. A právě pro takové tu máme vůz, který si můžete prohlédnout na fotkách níže. Podobný kousek už se v prodeji nevídá, neboť není „jen” hezky zrenovovaný či dobře udržovaný. Je prý dokonale původní, podle prodávajícího neprošel žádnou renovaci ani velkou opravou, má původní lak, interiér, všechno. V tomto stavu se měl dnešních dnů dožít povětšinou v garážích pouhých dvou majitelů. Ten druhý vlastní auto už 30 let a nyní ho pouští dál.
Je to „stovka” z listopadu roku 1979, tedy jeden z prvních vyrobených kusů, který letos oslaví už 55. narozeniny. I za tak dlouhý život ale najel jen 88 tisíc prý pečlivě zdokumentovaných kilometrů. Není to nic, ale vydělte si to číslem 54 - tohle auto sotva jezdilo a první majitel ho po 24 letech prý prodával ještě s původními diagonálními pneumatiky Barum z výroby. Na obvyklých místech nevidíme žádnou rez, chromované části se stále lesknou a ani v interiéru není patrné jiné než drobné běžné opotřebení. Dnešní majitel, který si říká Bernd, upozorňuje na to, aby kupec nečekal nové auto, tím tento vůz jistě není. Viditelné ztráty lesku jsou ale v podstatě jen patinou, která sběratelům snadno může být i sympatická, popř. ochranou karoserie tzv. resistinem, který tehdy pomáhal autům předejít rychlé korozi.
Vůz navzdory svému sporadickému využití vždy jezdil, a tak nemá problém ani s okamžitým nasazením v provozu - poslední německou technickou dostal loni v červenci bez větších výtek. K autu má být celkem šest klíčů - dva od dveří, dva od zapalování a dva od víčka nádrže. A také původní uživatelská příručka, servisní knížka, prostě všechno.
Je jasné, že něco podobného dnes nemůže být levné, takže to levné ani není. Na hezkou Škodu 1000 MB to chce dnes klidně půl milionu, na model 100 v tomto stavu stačí o něco méně. Ale ne málo, cena 11 999 Eur znamená necelých 300 tisíc korun, za to můžete míst spoustu modernějších aut. Kolik ale příležitostí koupit si originální Škodu 100 pořád jen od druhého majitele ještě přijde?
Tahle stovka je v pozoruhodném originální stavu, dekády jezdila okolo 1 500 km za rok. Podle toho ale také stojí. Foto: Bernd, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda oldtimer S100 Original@Mobile.de
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva