Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento muž najel s Teslou Model S 400 tisíc km za tři roky. Co všechno se pokazilo?
29.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na elektrické auto je bezprecedentní nájezd. A tak je na místě se ptát, jak je na tom tento vůz se spolehlivostí. A co akumulátory?
Drtivá většina taxíků v Evropě má dieselové motory. Ve městech emitují hromady oxidů dusíku, za což jim příliš vděčni být nemůžeme, ale pro provozovatele je to s porcemi kilometrů, které taxíky ročně najíždějí, jediná rozumná volba. Elektromobily by asi byly na palivo levnější, tedy alespoň dokud nebude elektřina stejnou měrou zdaněna, ale na jedno nabití ujedou příliš málo a nabíjení trvá dlouho. A také jsou drahé na pořízení.
Přesto dnes před sebou máme elektrický taxík. Není to VW e-Golf, pochopitelně, protože ten byste museli nabíjet po každé cestě na letiště a zpátky. Je to Tesla Model S a jezdí ve Finsku s Arim Nyyssönenem za volantem. Za tři roky ujela přes 400 tisíc kilometrů - a už jen to je pozoruhodné, i kdyby nedělala drožku.
Přesný proběh je podle fotek 403 494 km. V minulosti jsme tu měli zprávy o tom, že Modely S zejména ze startu výroby, tedy z let 2012 a 2013, mívají problémy se spolehlivostí a ni tomuto kousku z roku 2014 se potíže nevyhnuly. Jednou musel být vyměněn motor, jednou se porouchal posilovač řízení a jednou byla závada na managementu baterie - vůz ukazoval při zcela vybité baterii ještě 60 km dojezdu.
To všechno musel opravit servis, na takový nájezd to ale není zrovna dlouhý výčet závad. Pochopitelně nečítá běžnou údržbu, ta ale u Tesly není příliš náročná - motor je prakticky bezúdržbový, stejně jako převodovka. Brzdy se mění jako u běžných aut, podobně jako provozní kapaliny. Zajímavější je situace okolo akumulátorů.
Baterie tohoto konkrétního vozu mají kapacitu 85 kWh a podle dostupných informací byl Nyyssönen schopný ujet 400 km na jedno nabití, když byl vůz nový. Nyní prý běžně najíždí okolo 370 km. Sice to je pokles, konkrétně o 7,5 %, ale za 400 tisíc kilometrů to není nic, z čeho by se měl zbořit svět. Je ale třeba dodat, že Nyyssönen jezdí v Helsinkách, kde není žádný Supercharger (ve Finsku je zatím pět Superchargerů, ale Helsinkám nejbližší je od nich vzdálen 140 km a dle Tesly není ve finském hlavním městě vidět ani žádný rozestavěný) a vůz nabíjí většinou pomalu doma přes noc. A to je nepochybně stav, který výdrži akumulátorů nahrává.
Pochopitelně, jde o jeden exemplář z desetitisíců vyrobených, takže z jeho spolehlivosti či výdrže akumulátorů nelze činit obecné závěry. I tak je pozoruhodné vidět, že používat Model S jako taxi lze, i když musí jezdit přes 130 tisíci km každý rok...





Tahle bílá Tesla s Arim Nyyssönenem za volantem najezdila přes 400 tisíc km jako taxík, během tří let. A nedá se říci, že by se při tom rozpadala...
V Helsinkách se dle webu Tesly žádný Supercharger ani nestaví
Zdroje: Helsingin Sanomat, mtv.fi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025Majitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
29.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva