Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento muž najel s Teslou Model S 400 tisíc km za tři roky. Co všechno se pokazilo?
29.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na elektrické auto je bezprecedentní nájezd. A tak je na místě se ptát, jak je na tom tento vůz se spolehlivostí. A co akumulátory?
Drtivá většina taxíků v Evropě má dieselové motory. Ve městech emitují hromady oxidů dusíku, za což jim příliš vděčni být nemůžeme, ale pro provozovatele je to s porcemi kilometrů, které taxíky ročně najíždějí, jediná rozumná volba. Elektromobily by asi byly na palivo levnější, tedy alespoň dokud nebude elektřina stejnou měrou zdaněna, ale na jedno nabití ujedou příliš málo a nabíjení trvá dlouho. A také jsou drahé na pořízení.
Přesto dnes před sebou máme elektrický taxík. Není to VW e-Golf, pochopitelně, protože ten byste museli nabíjet po každé cestě na letiště a zpátky. Je to Tesla Model S a jezdí ve Finsku s Arim Nyyssönenem za volantem. Za tři roky ujela přes 400 tisíc kilometrů - a už jen to je pozoruhodné, i kdyby nedělala drožku.
Přesný proběh je podle fotek 403 494 km. V minulosti jsme tu měli zprávy o tom, že Modely S zejména ze startu výroby, tedy z let 2012 a 2013, mívají problémy se spolehlivostí a ni tomuto kousku z roku 2014 se potíže nevyhnuly. Jednou musel být vyměněn motor, jednou se porouchal posilovač řízení a jednou byla závada na managementu baterie - vůz ukazoval při zcela vybité baterii ještě 60 km dojezdu.
To všechno musel opravit servis, na takový nájezd to ale není zrovna dlouhý výčet závad. Pochopitelně nečítá běžnou údržbu, ta ale u Tesly není příliš náročná - motor je prakticky bezúdržbový, stejně jako převodovka. Brzdy se mění jako u běžných aut, podobně jako provozní kapaliny. Zajímavější je situace okolo akumulátorů.
Baterie tohoto konkrétního vozu mají kapacitu 85 kWh a podle dostupných informací byl Nyyssönen schopný ujet 400 km na jedno nabití, když byl vůz nový. Nyní prý běžně najíždí okolo 370 km. Sice to je pokles, konkrétně o 7,5 %, ale za 400 tisíc kilometrů to není nic, z čeho by se měl zbořit svět. Je ale třeba dodat, že Nyyssönen jezdí v Helsinkách, kde není žádný Supercharger (ve Finsku je zatím pět Superchargerů, ale Helsinkám nejbližší je od nich vzdálen 140 km a dle Tesly není ve finském hlavním městě vidět ani žádný rozestavěný) a vůz nabíjí většinou pomalu doma přes noc. A to je nepochybně stav, který výdrži akumulátorů nahrává.
Pochopitelně, jde o jeden exemplář z desetitisíců vyrobených, takže z jeho spolehlivosti či výdrže akumulátorů nelze činit obecné závěry. I tak je pozoruhodné vidět, že používat Model S jako taxi lze, i když musí jezdit přes 130 tisíci km každý rok...
Tahle bílá Tesla s Arim Nyyssönenem za volantem najezdila přes 400 tisíc km jako taxík, během tří let. A nedá se říci, že by se při tom rozpadala...
V Helsinkách se dle webu Tesly žádný Supercharger ani nestaví
Zdroje: Helsingin Sanomat, mtv.fi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie