Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků

„Sakra, už je nedělají tak jako dřív,” prohodil by možná Kanye West při spatření tohoto auta jeden ze svých oblíbených „veršů”. Třída S rozhodně není vozem, který by typicky najížděl extrémní kilometry. Ale když k tomu někdo generaci W221 přece jen použil, nemusela říci ne.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků

před 5 hodinami | Petr Miler

Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků

/

Foto: Automeile Berlin, publikováno se souhlasem

„Sakra, už je nedělají tak jako dřív,” prohodil by možná Kanye West při spatření tohoto auta jeden ze svých oblíbených „veršů”. Třída S rozhodně není vozem, který by typicky najížděl extrémní kilometry. Ale když k tomu někdo generaci W221 přece jen použil, nemusela říci ne.

Vrcholná limuzína třícípé hvězdy není dlouhodobě jen ukázkou toho, jak pokrokovou značkou se Mercedes snaží být, ale také toho, jak rychle mohou věci ztrácet na hodnotě. Multimilionová přehlídka luxusu, pohodlí a technické vyspělosti stává pár let po svém zrodu klidně jen statisíce a během dekády až dvou padnou ceny nejlevnějších kusů snadno až k jednotkám procent původní hodnoty.

Důvod je prostý - onu technickou vyspělost je velmi drahé udržovat při životě a v případě větších technických závad je „cena problému” tak vysoká, že snadno zastíní většinu zbývající ceny vozu. Už třídu S nedávné generace W221, vyráběnou mezi léty 2006 a 2013, tedy dnes vidíme v prodeji za částky od asi 100 tisíc Kč, nejlevnější vozy ale mají zásadní problém - nejezdí buď vůbec, nebo je trápí závady, jejichž odstranění může snadno stát více než celý zbytek vozu.

Výjimečná nejsou selhání motoru, převodovky, vzduchového podvozku a nebo i více z těchto prvků naráz. Výsledkem je, že opravdu hodně ojetý vůz této generace eSka téměř neexistuje - na Mobile.de často nenajdete jediný pojízdný kus, který by měl na tachometru byť „jen” 500 tisíc km, dříve se zkrátka stane něco, co autu za rozumných nákladů nedovolí najet víc. My vám dnes ale ukážeme exemplář, který se za tuto metu výjimečně dostal a jezdil dál a dál a dál. A dnes se pořád prodává jako běžná ojetina, tedy vůz s další životní perspektivou, třebaže stoprocentně technicky fit už není.

Může si to ale dovolit, najel totiž fascinujících 645 tisíc km, což je opravdu pořádná porce. Je to pochopitelně aspekt, který posílá cenu nízko, požadovaných 7 562 euro bez daně, tedy asi 188 tisíc Kč, jsou na takový vůz směšné peníze. Pohybujeme ve zlomcích původní sumy, o nejlevnější kus v prodeji zdaleka nejde, přestože se jedná o ten zdaleka nejojetější. A dává to jistý smysl.

Však pokud tohle auto mezi všemi jinými eSky prokázalo, že najede bez velkých závad tolik kilometrů, není to ukázka mimořádně kvalitního kusu? Berte to s nadsázkou, tak či onak to není nezajímavá nabídka, za podobné peníze dnes zdaleka nekoupíte žádné nové auto, ani půlku základní Fabie. Stav vozu je vizuálně skoro neuvěřitelný, snad jen „vyleštěná” kůže Designo dává znát, že tohle auto občas někam dojelo. Ale 645 tisíc km? Není z čeho je vozu uhádnout, poškození zejména interiéru je mimořádně málo.

Podle prodávajícího auto jezdí bezvadně a projevuje se líp než většina ojetin s třetinovým nájezd, jednu vadu ale přiznává. Svítí kontrolka motoru, takže plný výkon není k dispozici. Může to být banalita, může to být dokonce i nic, ale také nemusí, nicméně jak už padlo - něco na tomto autě za všechny ty kilometry ksakru odejít muselo. A pokud by to byl třeba jen vstřikovač, je to skutečně relativní banalita, třebaže zrovna její oprava nebude úplně levná.

Neukazujeme vám tohle auto proto, že byste si jej měli koupit, kdybyste ovšem přece jen měli zájem, stojí v Berlíně. Jde o verzi 350 BlueTEC, takže šestiválcový diesel, to byste u takového světoběžníka čekali. Není to zrovna vrchol nabídky, ale v případě ojetiny je rozumný kompromis mezi vším - motor s 258 koňmi není slabý, jeho běh na diesely není ostudný, spotřeba je pořád velmi přijatelná a trvanlivost vyhlášená. Výbava je na relativně obyčejnou motorizaci velmi slušná, ostatně je to prodloužené provedení, ve kterém si někdo hověl hlavně vzadu.

Asi to nebude nejlepší koupě, ale může to být velmi i zajímavá zkušenost. Mercedes S se skoro 650 tisíci km na tachometru se vídá velmi zřídka - vůz je na světě 15 let, každý rok si musel odkroutit skoro 50 tisíc kilometrů bez ohledu na cokoli. A je skutečně pozoruhodné, jak svěže i po takovém zápřahu vypadá. Pokud máte vyhlédnuté nějaké dobře opečovávané eSko W221 tohoto typu s 200 tisíci km, může to být ještě s mohutnými vyhlídkami na další existenci...


Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 1 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 01Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 2 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 02Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 3 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 03Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 4 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 04Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 5 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 05Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 6 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 06Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 7 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 07Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 8 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 08Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 9 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 09Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 10 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 10Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 11 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 11Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 12 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 12Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 13 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 13Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků - 14 - Mercedes S 350 L BlueTEC W221 2010 extremne ojety prodej 14
Provoz Mercedesu třídy S se obvykle stane ekonomicky nerentabilním mnohem dřív, tenhle ale ukázal, že vydrží. Podívejte se, jak vypadá po 645 tisících najetých km, pro nás je to hrdina. Foto: Automeile Berlin, publikováno se souhlasem

Zdroj: Automeile Berlin@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše