Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento Maybach 62S najezdil přes milion km a stále slouží
10.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
A pak že špičková auta nemohou sloužit jako denní pracanti. Maybach 62S Josefa Weikingera najezdil od roku 2004 hodně přes milion km.
Přestože značka Maybach jako taková před nějakou dobou ukončila činnost, její výrobky po světě ještě jezdí. Některé z nich téměř doslova „po světě”, jako například tento kousek, tedy model 62S z roku 2004. Jeho první majitel, Josef Weikinger, je lichtenštejnský byznysmen a vůz si koupil jako nový právě před deseti lety za 450 tisíc Eur, tehdejším kurzem za téměř 14,7 milionu korun. Používal jej na cestách po celé Evropě. Mohl by samozřejmě létat, ale nechtěl využívat linek a kvůli zdravotnímu stavu měl problémy s vlastní pilotní licencí.
V září 2009 ukazoval tachometr jeho stroje 999 999 najetých kilometrů. Vzhledem k tomu, že víc míst displej nenabízí, čísla naskakovat přestala, i když Weikinger jezdil dále. V současnosti je tedy skutečné číslo ještě o pár set tisíc vyšší. Velkou část z najetých kilometrů také podle vlastních slov Weikinger odřídil sám, i když někdy usedl dozadu, natáhl si nohy a odpočíval. Nebylo prý výjimkou, že ujel dva tisíce kilometrů najednou. Nevyměnil jej, protože neviděl žádnou lepší alternativu - vyhovoval mu prostor, pocit z jízdy i kvalita materiálů.
Vůz samozřejmě vyžadoval údržbu a zhruba okolo šesti set tisíc najetých kilometrů bylo nutné vyměnit šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, který na zadní kola posílal 620 koní a 1 005 Nm. Nedlouho poté dostal vůz novou převodovku a přední tlumiče. Přesnou servisní historii samozřejmě neznáme, ale troufáme si tvrdit, že se na údržbu dbalo.
Tento lichtenštejnský Maybach v srpnu roku 2013 změnil majitele, ten nový s ním jezdí dál. Josef Weikinger jej nahradil novým BMW 760Li. Zda bude i to mít tak dlouhý život, je zatím ve hvězdách.













Josef Weikinger se svým Maybachem 62S najezdil hodně přes milion kilometrů, vůz slouží dál novému majiteli
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11