Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technici německé automobilky rozebrali novou Teslu Model 3. A nestačili se divit
19.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Němci si nenechali ujít šanci, za obrovské peníze koupili jednu z prvních Tesel Model 3 a rozebrali ji na součástky. A americkému konkurentovi museli vyseknout poklonu.
Před měsícem byly zachyceny dvě Tesly Model 3 v nákladovém prostoru letadla na cestě do Německa. Pragmaticky jsme došli k závěru, že zatím oficiálně nedostupný model elektromobilu v Evropě by ve dvou kusech do Německa přepravoval jedině bláznivý fanoušek, který jej chtěl mít hned za každou cenu. A nebo konkurenční společnost, která touží na vlastní oči elektrický sedan prozkoumat do posledního šroubku a zaplatit miliony za jeden z prvních exemplářů se jí může bohatě vyplatit.
Nebyl by to v případě německých automobilek nový postup, na oltáři německého technologického pokroku už dříve skončily jiné Tesly. Takové Audi rozpitvalo Model X, třebaže mělo problém s jeho nabíjením. A Mercedes provedl testy pronajatého stroje, kolem čehož se bůh ví čí vinou rozhořel docela slušný skandál.
Německý Süddeutsche Zeitung nyní na základě vlastních zjištění konstatuje, že nafocené vozy skutečně mířily k německým automobilkám. Jednu z nich měl uzmout listem konkrétně nejmenovaný prémiový výrobce a za Model 3 zaplatit v přepočtu skoro 4,7 milionu Kč. To je jinak ceníková cena asi pěti těchto aut, ale jeho nedostupnost žene ceny prvních kusů do podobných výšin.
Automobilka nejprve podrobila vůz deset dnů trvajícím jízdním testům a poté auto předala na podrobnou analýzu specializovaným technikům. Ti auto doslova rozebrali na součástky a podle zjištění Süddeutsche Zeitung se nestačili divit, jak zajímavě je tento vůz technicky zpracovaný.
Na adresu Modelu 3 se technici měli vyjádřit takto: „Každá dílčí část vozu byla testována, testeři ale byli obzvláště ohromeni elektronikou pohonu vozu.“ Technické řešení pohonu pak hodnotili jako „kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, rozumně drahé a úžasně chytré v mnoha detailech.“ Zní to jako propaganda samotného Elona Muska, ale má jít o slova německých techniků.
Jsou to neověřené informace a tak je třeba je brát, Süddeutsche Zeitung ale není nevěrohodný zdroj hledající senzace za každou cenu. Námi zjištěné informace pak nepřímo potvrzují, že onen nejmenovaný prémiový výrobce, který musel uznat kvalitu Modelu 3, sídlí v Mnichově nedaleko olympijského parku. Minimálně víme, že BMW má nejmenší Teslu k dispozici.
Chvála ale nemusí pramenit odtud - všechny další automobilky z Německa vyvíjí nové elektromobily, proto se mohlo jednat také o Audi, Porsche nebo Mercedes-Benz. Ale to je ve výsledku jedno - zvednutý prst na adresu Tesly ukazuje, že i když viditelná kvalita Modelu 3 je mizerná, v útrobách se skrývají o poznání zajímavější věci...




Takto byly dvě Tesly Model 3 zachyceny na cestě do vývojových center německých automobilek. Přinejmenším jedna je teď už rozebraná na součástky
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včeraNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 04:50 - Vojta1988
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 00:16 - petr_riha
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB