Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technici německé automobilky rozebrali novou Teslu Model 3. A nestačili se divit
19.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Němci si nenechali ujít šanci, za obrovské peníze koupili jednu z prvních Tesel Model 3 a rozebrali ji na součástky. A americkému konkurentovi museli vyseknout poklonu.
Před měsícem byly zachyceny dvě Tesly Model 3 v nákladovém prostoru letadla na cestě do Německa. Pragmaticky jsme došli k závěru, že zatím oficiálně nedostupný model elektromobilu v Evropě by ve dvou kusech do Německa přepravoval jedině bláznivý fanoušek, který jej chtěl mít hned za každou cenu. A nebo konkurenční společnost, která touží na vlastní oči elektrický sedan prozkoumat do posledního šroubku a zaplatit miliony za jeden z prvních exemplářů se jí může bohatě vyplatit.
Nebyl by to v případě německých automobilek nový postup, na oltáři německého technologického pokroku už dříve skončily jiné Tesly. Takové Audi rozpitvalo Model X, třebaže mělo problém s jeho nabíjením. A Mercedes provedl testy pronajatého stroje, kolem čehož se bůh ví čí vinou rozhořel docela slušný skandál.
Německý Süddeutsche Zeitung nyní na základě vlastních zjištění konstatuje, že nafocené vozy skutečně mířily k německým automobilkám. Jednu z nich měl uzmout listem konkrétně nejmenovaný prémiový výrobce a za Model 3 zaplatit v přepočtu skoro 4,7 milionu Kč. To je jinak ceníková cena asi pěti těchto aut, ale jeho nedostupnost žene ceny prvních kusů do podobných výšin.
Automobilka nejprve podrobila vůz deset dnů trvajícím jízdním testům a poté auto předala na podrobnou analýzu specializovaným technikům. Ti auto doslova rozebrali na součástky a podle zjištění Süddeutsche Zeitung se nestačili divit, jak zajímavě je tento vůz technicky zpracovaný.
Na adresu Modelu 3 se technici měli vyjádřit takto: „Každá dílčí část vozu byla testována, testeři ale byli obzvláště ohromeni elektronikou pohonu vozu.“ Technické řešení pohonu pak hodnotili jako „kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, rozumně drahé a úžasně chytré v mnoha detailech.“ Zní to jako propaganda samotného Elona Muska, ale má jít o slova německých techniků.
Jsou to neověřené informace a tak je třeba je brát, Süddeutsche Zeitung ale není nevěrohodný zdroj hledající senzace za každou cenu. Námi zjištěné informace pak nepřímo potvrzují, že onen nejmenovaný prémiový výrobce, který musel uznat kvalitu Modelu 3, sídlí v Mnichově nedaleko olympijského parku. Minimálně víme, že BMW má nejmenší Teslu k dispozici.
Chvála ale nemusí pramenit odtud - všechny další automobilky z Německa vyvíjí nové elektromobily, proto se mohlo jednat také o Audi, Porsche nebo Mercedes-Benz. Ale to je ve výsledku jedno - zvednutý prst na adresu Tesly ukazuje, že i když viditelná kvalita Modelu 3 je mizerná, v útrobách se skrývají o poznání zajímavější věci...
Takto byly dvě Tesly Model 3 zachyceny na cestě do vývojových center německých automobilek. Přinejmenším jedna je teď už rozebraná na součástky
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva