Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Taxikáři v New Yorku páchají sebevraždy ve velkém. Životy jim ničí to, co je mělo chránit
1.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Kdo by čekal, že jezdit taxíkem je relativně pohodová práce, na kterou se nanejvýš můžete vykašlat a jít dělat něco jiného, mýlil by se. V New Yorku to chodí úplně jinak.
Popáté za posledních pět měsíců americká média informují o sebevraždě taxikáře. Šestapadesátiletý Yu Mein Chow z Queensu byl nalezen mrtvý v East River. Sebevražda podle všeho úzce souvisí s poplatkem 700 000 dolarů (15,5 milionu Kč), který musel zaplatit za licenci umožňující provozovat taxi ve městě. Muž, jako už několik lidí před ním, zjistil, že za nastalých okolností nedokáže pracovat dostatečným tempem, aby si byl schopen vydělat alespoň na splátky licence. A neschopnost řešit finanční problémy jej přivedla až k tomu nejextrémnějšímu řešení.
Americká sledují vývoj sebevražd souvisejících s udělováním drahých povolenek už delší dobu. Licence měly za úkol regulovat počet taxikářů ve městě a tím jejich držitelům ulehčit život. Zdálo se být jistou investicí koupit extrémně drahou licenci a zavázat se k jejímu splácení, jenže pak přišly služby typu Uber. Čímsi jako taxikářem se rázem může stát prakticky každý, bez jakéhokoli poplatku. A to, co mělo „oficiální taxikáře” chránit, jim rázem láme vaz - jisté nemají nic a platit musí jako mourovatí.
Řidiči už mnohokrát požádali o řešení neuspokojivé situace, ale žádného opatření se nedočkali. Jen od konce roku 2017 se jich zabilo pět. Jeden ze zoufalých sebevrahů se dokonce zastřelil přímo na radnici, aby na neudržitelný stav upozornil širokou veřenost. Ani to ale nestačilo, absurdní situace trvá dál.
Taxikáři tak dělají, co mohou, aby přežili. Nezřídka se střídají na jednom vozidle v permanentním zápřahu, aby dokázali vydělat dostatek peněz na povolenku, a také na živobytí. Práce nezřídka trvá 12 až 14 hodin denně pro jednoho, přesto často ani maximální nasazení nestačí na obživu. Skutečný důvod sebevražd se nikdy nikdo nedozví, ale profesní sdružení taxikářů se shoduje na tom, že právě vysoké fixní náklady a spousta neregulované konkurence je hlavní příčinou neřešitelných životních situací.
V minulosti usiloval kandidát na starostu Bill de Blasio o omezení spolujízdy, ale před třemi lety nedostal dostatek hlasů, aby mohl své činy aktivně prosadit. Služby jako Uber a spol. jsou u Newyorčanů populární, pochopitelně - nabízí v podstatě totéž, co taxi, ale za nižší ceny. Teprve rostoucí počet mrtvých taxikářů znovu vyvolalodiskusi nad celou záležitostí. Jediné udržitelné řešení je jasné - odstranit dávno neúčinnou regulaci a nepotápět jedny taxikáře ohromnými poplatky za licenci vedle jiných, kteří nic platit nemusí. Nezdá se ale, že by se k něčemu takovému v New Yorku schylovalo...
Vysoké poplatky za licenci provozovat taxi diskvalifikují konkurenceschopnost taxikářů. Proti jiným nemají šanci a vydělávají málo peněz. Řešením je smrt
Zdroj: NY Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
před 10 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
před 5 hodinami - Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
před 6 hodinami - První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
před 8 hodinami - Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
před 9 hodinami - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva