Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tata Motors má potíže. Zisky se propadají a nad vodou ji drží Jaguar a Land Rover
30.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové přinášejí do indické kasy 72 % všech výnosů. Pokud ale Tata rychle nepřijde s novinkami, nemusí Jaguar a Land Rover pokrýt veškerou ztrátu.
O problémech indické automobilky Tata Motors jsme se zmiňovali již v článku o novém Land Roveru Defender. Podle nejnovějších zpráv je ovšem stav po prvním letošním čtvrtletí v podstatě stejný jako vývoj české ekonomiky. Skutečnost totiž klesla ještě pod černé odhady analytiků a zisk Tata Motors měl mezitočně poklesnout o 57 procent. Jde tedy o nejhorší výsledek indické firmy od roku 2008, kdy Ratan Tata od automobilky Ford odkoupil značky Jaguar a Land Rover.
Právě tato akvizice se přitom ukazuje být jediným důvodem, proč pomalu již nepíšeme o indické automobilce jen v souvislosti s jejími problémy. Obě značky by totiž za první letošní kvartále měly do společné kasy přinést na 72 procent veškerých příjmů, což při relativně malém počtu prodaných exemplářů značí obdivuhodný výkon. V jeho světle pak situace v samotné značce Tata začíná připomínat tragédii.
Jeden z analytiků navíc agentuře Bloomberg sdělil, že „Tata již v Indii dávno není značkou, která by mířila vysoko“. Místo toho se nyní zaměřuje na vývoj modelů, které by jí pomohly ven z problémů. Ty však mají dorazit až za pár měsíců či let. Zákazníci se tak buď musí obrnit trpělivostí, nebo mohou nakupovat u konkurence - třeba skútry, které se v Indii zřejmě nikdy neomrzí.
Je samozřejmě otázkou, zda Jaguar a Land Rover i nadále budou vykazovat dostatečný profit na to, aby mateřskou firmu uživily. Pro Tatu Motors je však špatné, že selhaly i veškeré pobídky k nákupu jejích novinek, které např. počítaly se zpětným odkupem sedanu Manza a možností koupit si Nano na kreditní kartu. Bez novinek, které by uměly konkurovat třeba indické Škodě Rapid, to ale prostě nepůjde.
Podle zdrojů z branže by tak značka měla co nejrychleji přijít s modelem ušitým Indům přesně na míru, jinak se její problémy mohou prohlubovat. Je třeba dodat, že Tata Motors je jen jedním ze střípků mnohem většího a prosperujícího koncernu orientovaného především na jiné produkty než automobily. To ale neznamená, že bude svou automobilovou divizi držet nad vodou, pokud by se její problémy dále prohlubovaly...






Tata Nano mělo mobilizovat Indii. Nakonec ovšem automobilce spíše láme vaz
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva