Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl
28.5.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snažit se o co největší dojezd na jedno nabití či natankování není špatná věc. Pokud ale jezdíte 32 hodin v kruzích rychlostí 30 km/h, je to vážně k ničemu.
Soutěžení s auty je staré jako auta sama. Obvykle šlo o rychlost, trochu ve stínu velkých závodů se ale vždy odehrávala také klání o co největší efektivitu či nejnižší spotřebu jakéhokoli druhu paliva. I u nás jsou nakonec už od časů komunistické ČSSR známy podobné závody a nedá se čekat, že by v časech tlaku na minimalizaci spotřeby čehokoli ustoupily do pozadí.
Vedle dnes už tradičních „economy runů” se v posledních letech také rozmohlo soupeření o maximalizaci dojezdu elektrických aut na jedno nabití. Dává to smysl, právě dojezd je v kombinaci s dlouhou dobou nabíjení trápí, a tak se zastánci elektromobilů snaží světu ukázat, jak daleko lze na jedno nabití také dojet. Některým z těchto snah lze i zatleskat, určitě to ale neplatí o té dále zmíněné.
Stojí za ní Sean Mitchell, známý to „dojezdobijec”, který se rozhodl zlomit svůj vlastní rekord v dojezdu Tesly Model 3 na jedno nabití. Dobrý nápad, kdyby se prostě snažil někam co nejefektivněji dojet. On si ale se svým kolegou našel ale asi 1,6 km měřící okruhu kolem jakéhosi parku u hotelu ve městě Denver. Na tomto okruhu panovalo minimální převýšení, pro maximalizaci dojezdu ideální podmínky. Ovšem, pro ukázku reálných možností dojezdu Modelu 3 to byl zcela absurdní scénář.
Nikdo ve skutečném světě nebude jezdit po silnici bez provozu a bez převýšení, také nebude jezdit průměrnou rychlostí 30 km/h a nepřekračovat 48 km/h. Stejně tak si až při 42°C v kabině (sic) nepustí klimatizaci a nebude si „lovit” jídlo od kolemjdoucích do rybářské sítě. To všechno Mitchell se spolujezdcem udělali a byť je to hezké odhodlání, jeho dojezd 606,2 míle (975,5 km) na jediné nabití neříká o skutečných možnostech elektromobilů vůbec nic. Spotřeboval v průměru 110 Wh na jednu míli, tedy asi 69 Wh na kilometr, ekvivalent spotřeby přibližně 2 litrů nafty na 100 km. Kdybyste tedy takto byli schopni jezdit s nějakým úsporným dieselem s 50litrovou nádrží, ujedete tak asi 2 500 km na jedno natankováni. A co?
Podobné marné kroužení zřejmě nebavilo ani Model 3, a tak další jízdu vzdal, když spotřebovaná energie ukazovala 66 kWh (udávaná kapacita je 75). Jestli ji skutečně došla šťáva a nebo jen trpělivost, je otázkou - když se Mitchell pokusil vůz přes noc dobít u Superchargeru, vůbec se nezačal dobíjet a ráno musel do servisu na odtahovce. Ještě tedy uvidíme, co tady další jízdě vystavilo stopku...
Poněkud absurdní pokus o maximální dojezd na nabití s Teslou Model 3 skončil nepojízdným a nenabíjejícím se autem
Bezmála 1 000 km na nabití je jistě úctyhodný výkon, ovšem ne za situace, kdy žádným způsobem nereflektuje skutečné ježdění
Mitchell s kolegou před pokusem
Zdroj: Sean M Mitchell@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva