Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle končí prototypy BMW, automobilka se s nimi nemaže
28.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Kdyby BMW schovávalo všechna svá testovací auta, za chvíli by je nemělo kam dávat. Proces likvidace je přesto krutý.
Říkáte si, co se děje se všemi těmi prototypy chystaných aut, které špióni všeho druhu fotí a natáčí při testech? A kterých je opravdu spousta, klidně i stovky pro jediný nový model? Asi tušíte, že si všechny automobilky neschovávají, přesto je poznání jejich skutečného osudu poněkud bolestivé.
Samozřejmě, pokud jste Jaguar a motor a převodovku pro své superauto jste testovali v dodávce, asi ji neroztrháte na kusy a nesešrotujete. A pokud jste Tatra, klidně takový vůz prodáte zaměstnanci. Jenže jste-li obrovská automobilka a vyrábíte miliony aut ročně, předprodukční kusy a různé prototypy si schovávat nebudete, protože jich je prostě moc.
V takovém případě čeká tyhle prototypy konec, který nejednoho petrolheada zamrzí. Taková auta jsou totiž často plně funkční, ale nejsou určena pro běžný provoz. Musí tak být zlikvidována - jsou tedy rozebrána a jejich jednotlivé části zničeny, není-li náhodou některých z nich ještě k užitku. O tom se mluvilo mnohokrát, jak přesně to vypadá, je ovšem pro mnohé záhadou - až do nynějška, kdy se na světě ukázalo video, jak BMW rozebírá své prototypy.
Jste-li fanouškem BMW se slabším srdcem, pokračujte obezřetně. S vozy určenými ke zničení se totiž nikdo nemazlí. Prvním krokem je vystřelení všech airbagů, aby nemohlo dojít k jejich nechtěné explozi při manipulaci. Pak se z auta odstraní veškeré kapaliny od olejů přes vodu v ostřikovačích až po náplně tlumičů, nejsou-li vzduchové - a zejména tenhle proces je velmi zajímavý.
Dále se vystříhá výfuk a odhodí se do jiného kontejneru, odmontují se některé díly, jak stojí i výše, ovšem mezi nimi nejsou např. sedačky nebo motory a převodovky. Právě ty by mohly dojít dalšího zužitkování, třeba v nějakém zajímavém projektu, jenže z aut jsou násilně vyndány.
Snad má BMW důvod, proč je takto ničí. Právě tohle je totiž nejnepříjemnější část celého videa níže - stroj motor s převodovkou z auta doslova vytrhne a prostě ho odhodí do kontejneru mezi ostatní. Pak strčí prázdnou karoserii do lisu, který z ní udělá kvádřík z oceli a skla. Ten je přemístěn do kontejneru mezi ostatní podobné kvádříky - a tak končí život předprodukčního „bavoráku”.
Video níže má přes dvacet minut a v některých chvílích působí až dekadentně - zvláště uvážíme-li chladnost a důkladnost dokumentace celého procesu. Video moc rychle neodsýpá, takže když ho pustíte ve dvojnásobné rychlosti, o nic moc nepřijdete. Nanejvýš o iluze, jak automobilka nakládá s testovacími mulami, dříči, díky kterým postavila nové auto...
Proces recyklace je popsán bez obalu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 3 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 4 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 6 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva