Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Také pro Volvo je teď Čína největším trhem, předstihla i Spojené státy
1.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka letos prodá na čínském trhu minimálně 80 000 nových vozů, do budoucna však tuto kvótu chce navýšit na více než 200 tisíc exemplářů.
Jsou tomu přibližně dva týdny, co jsme vám více přiblížili aktivity značky Volvo na čínském trhu. Řeč byla hlavně o továrně v Daqingu, kde se má v budoucnu vyrábět nový sedan S90. Obávat bychom se přitom neměli nižší kvality, jelikož Švédové do montážních linek investovali nemalý balík, výsledkem čehož je nejmodernější zařízení v Číně. Není proto divu, že země i samotná továrna se stanou středobodem globální expanze skandinávské automobilky.
Kromě toho se Čína pro značku stává světovým trhem číslo jedna, což není v této době ničím zvláštní - největším světovým trhem je Čína pro kde koho, třeba i pro českou Škodu. Zatímco loni tam bylo prodáno 61 146 nových aut, letos by registrace měly překonat metu 80 tisíc exemplářů. Důvodem je ten fakt, že prodeje v zemi rostou o 20 procent a Volvo očekává, že jeho odbyt bude ještě razantnější. Plány dokonce počítají s tím, že v budoucnu by automobilka měla na čínském trhu prodávat minimálně 200 000 kusů ročně.
Ve Spojených státech, které byly pro značku dosud absolutní jedničkou, se ovšem počítá s propadem. Zatímco v letech 2000 až 2007 tamní prodeje nikdy nepoklesly pod 100 tisíc kusů, v posledních pěti letech nedošlo k překonání 70tisícové laťky. Pro letošek by pak registrace měly dosáhnout zhruba 60 000 exemplářů, čímž by nebyl překonán ani loňský rok.
Zajímavé přitom je, že v Americe poměrně razantně klesají i prodeje Volva XC60, které je pro značku světovou jedničkou. Zatímco za prvních devět měsíců registrace globálně narostly o 20,4 procenta (na 98 309 vozů) a v Číně pak dokonce o 32,3 % (24 940 ks), na severoamerickém trhu byl zaznamenán propad o 11 procent.
Je tedy vlastně logické, proč Švédové směřují veškeré své aktivity na východ. Kromě továren v Daqingu a Chengdu, kde se vyrábí zmiňovaný crossover, přitom Volvo provozuje další montážní linky také v Zhangjiakou. Tam se přitom vyrábí pohonné jednotky.
Pro Volvo se letos čínský trh stane absolutní prioritou. Vyrábět zde navíc nehodlá jen lokální, ale rovněž i globální modely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva