Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tak tomuhle německé prémiové automobilky říkají „barvy”. Jde to i jinak
24.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Buď to Němci příliš přehánějí s četbou 50 odstínů šedi, nebo jsou kupci aut tohoto typu tak zoufale nenápadití. Nabídka laků odpovídá obojímu.
Čím více peněz chcete utratit za prémiové auto německé značky, tím méně prostoru pro fantazii máte, když přijde řada na volbu laku karoserie. Skoro se zdráháme použít slovo „barva”, i když technicky vzato jde o barvu pokaždé. Pokud se díváte po sportovních modelech, můžete je mít klidně červené, zelené, žluté, skoro jakékoliv, ale když chcete luxusní limuzínu? Tady jsou jsou prosím čtyři černé pět stříbrných a jedna tmavomodrá.
Nevěříte? Rychlý pohled do konfigurátorů značek Audi, BMW a Mercedes-Benz dá odpověď. Audi nabídne celkem 11 barev, z nichž 9 je nějaká verze černé, bílé nebo stříbrné. Pravda, ne všechny černé jsou skutečně černé, taková černá "Havana" je spíš hodně tmavě hnědá, ale to je detail.
Podstatné je, že ve standardní nabídce není žádná skutečně zajímavá barva. Odstínů šedé tu je hromada, ale kdybyste chtěli třeba nějakou zajímavější modrou nebo červenou, máte smůlu, designéři Audi nepřichystali žádné možnosti. Až na jednu, která se jmenuje „lakování Audi Exclusive” za bratru 108 tisíc korun - čtyřnásobek ostatních příplatkových laků v nabídce - a která vám dá možnosti naprosto neomezené. Bohužel, protože to může dopadnout i špatně.
Z barevnosti nabídky konfigurátoru Audi A8 zrak zrovna nepřechází
U značky BMW to vypadá velmi podobně. Ve standardní nabídce pro řadu 7 je k mání celých 18 různých laků, ale na první pohled vypadají všechny stejně. Až na ty, které jsou očividně bílé - ty jsou čtyři a vypadají taky všechny skoro stejně. Většina barev je nějaký velmi tmavý odstín modré, hnědé nebo šedé, v podstatě nic moc jiného tu není na výběr.
BMW 7 se s nabídkou laků též nepředře - početně je jich spousta, „barev” ve výsledku pár
Značka Mercedes-Benz pro třídu S nabízí 11 laků jako u Audi a možná trochu překvapivě je z německého trojlístku nejodvážnější - jedna barva se dá označit za červenou a jedna za zelenou, byť velmi tmavou. Stříbrnou si tu nějakou vyberete, čeho může být trochu nedostatek, je naopak černá - skutečná černá, nikoliv tmavošedá, tu je jen základní pastelová.
Mercedes překvapuje, ovšem jen u nás. Vpravo vidíte nabídku „barev” pro třídu S v USA
Chybí-li vám v barvách pestrost, můžete zkusit Jaguar. Model XJ nabízí 19 barev a červené tu jsou hned tři, včetně „italské závodní”. Také jasná modrá je na výběr, a to všechno jako dodatek k několika různým černým a stříbrným odstínům. Jistě, že bude právě v nich vypadat nejlépe, ale aspoň nabízí možnost volby.
Jaguar dokazuje, že nuda v tomto segmentu není povinností
Proč na to narážíme? Protože to není normální, ne z obecného hlediska. Podívejte se třeba do konfigurátoru Škody Octavia nebo jiných, běžnějších modelů. Nechceme dávat Škodu za příklad a říci, že Octavia je lepší než třída S, to ani v nejmenším, ale můžete si ji objednat v 67 různých barvách. Některé vypadají jako interiér nemocnice ze 70. let, ale i taková barva se může někomu líbit - pestrost téhle nabídce rozhodně nechybí. Octavií se přitom vyrábí násobně více než prémiových německých limuzín vyšší třídy, teoreticky by tedy široká paleta barev měla být problémem pro Škodu, ne naopak.
Škoda Octavia ukazuje, jak pestrá nabídka barev může i u mnohem masověji vyráběného modelu být
Jistě, naprostá většina Octavií bude stejně stříbrných, černých nebo maximálně modrých, ale možnost volby - bez drastického příplatku - tu je. Nechceme tím říci, že bychom rádi ve městech vídali kanárkově žluté „sedmičky” nebo sytě růžové „á-osmy”, ani o to nejde, ale trocha více pestrosti by neuškodila - takto je automobilový svět, a nejen nutně ten trochu zbytečně moc nudný.
Pochopitelně věříme, že barvy jsou pro jednotlivé modely vybírány velmi pečlivě a že tomu lidé, kteří to dělají, rozumí mnohem lépe než my. Ale to neznamená, že by nemohli prémiovým limuzínám vymyslet o pár zajímavějších odstínů navíc. Když to jde u Škody a Jaguaru, proč ne u německého trojlístku? XJ v italské závodní červené si taky koupí sotva jeden zákazník z tisíce. A přesto jsme rádi, že v nabídce je...
Inspirace: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před hodinou - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 3 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 4 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 6 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva