Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tahle auta s TDI už na smrt nečekají. VW nějak zařídil, že můžou zpátky na silnice
28.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdálo se, že je nic jiného než šrotiště potkat nemůže. Opak je ale nakonec pravdou, z vykoupených Volkswagenů s „cinklými” TDI nezhyne asi žádný.
Kauza Dieselgate začíná stále více připomínat absurdní divadlo. V Německu stále probíhá svolávací akce, která je pro majitele Volkswagenů s TDI povinná. Existují sice pochybnosti o provedených modifikacích a najdou se majitelé, kteří je odmítají, tamní úřady ale pochybnosti shazují ze stolu. A nejnověji hrozí, že bez přehrání softwaru přijdou o oprávnění k provozu na veřejných komunikacích.
To představuje stále tvrdší přístup v místech, kde se VW de iure žádného podvodu nedopustil. Jeho svědky jsme navíc za situace, kdy na druhé straně oceánu úřady naopak Volkswagenu stále více uvolňují ruce. A to přesto, že tam Němci podváděli bez jakýchkoli pochybností a nikdo se s nimi zprvu nemazlil.
Také proto se ještě před rokem zdálo, že německá automobilka bude muset vykoupit a sešrotovat prakticky všechna auta osazená motorem TDI EA 189. Jakákoliv modifikace hnacího ústrojí nevypadala reálně a export mimo USA podmínky výkupu zakazovaly. Nicméně před několika týdny bylo Volkswagenu nejprve povoleno, aby prodal skladové vozy, a to bez jakékoliv úpravy. Ta může být dle agentury EPA provedena až dodatečně.
Později navíc dokázal Volkswagen přijít s řešením pro dalších 84 tisíc TDI pozdějších modelových let, která též mohl „napravit”. Tehdy jsme už naznačovali, že lis by nakonec nemusel čekat na žádný z vykoupených vozů a přesně to se nyní ukazuje - Volkswagen se dokázal z úřady dohodnout na řešení, které vrátí na silnice celkově až 326 tisíc problematických vozů.
Jak moc se reálné emise přiblíží kýženému stavu, je otázkou, úřady se ale spokojí s tím, že auta dostanou nový software a jiný katalyzátor. Stinnou stránkou těchto oprav pak sice má být zvýšení spotřeby o 2 mpg (tedy jen o několik málo decilitrů na sto kilometrů) v závislosti na daném voze. Po provedených modifikacích ovšem může Volkswagen všechna inkriminovaná auta prodat jak ve Státech, tak případně v zahraničí.
Jakým směrem se značka vydá, to prozatím není jisté. Nicméně aktuálně jí „na krku“ zůstává jen pár tisíc exemplářů Volkswagenu Passat 2,0 TDI s manuální převodovkou, jež byly vyrobeny jako modelové roky 2012-2014. Stávající oprava se totiž týká všech aut tzv. Generace 1, tedy hlavně starších Golfů TDI, ale i obdobných variant VW Jetta, VW Beetle a Audi A3.
Předchozí povolení se týkala Generace 2 a 3, přičemž v prvním případě šlo o hlavně o 84 tisíc kusů modelu Passat s automatickou převodovkou z let 2012-2014, ve druhém pak o diesely modelového roku 2015 v počtu 67 000 vozů. Pokud si přitom uvědomíme, že původně se kauza Dieselgate týkala 482 tisíc aut, pak Volkswagenu ke stoprocentní úspěšnosti skutečně opravdu již mnoho nezbývá.
Automobilka zatím vykoupila zhruba 275 tisíc aut, za které zaplatila více než 6,3 miliardy USD (cca 141 mld. Kč). S návratností minimálně podstatné části této sumy ale nyní může počítat, což celkový účet poněkud sníží. Potenciální klientele přitom VW vzkazuje, že modifikace nikterak neovlivní spolehlivost vozu, čemuž můžeme a nemusíme věřit. Jisté ale je, že smrt statisíce vykoupených aut nečeká a to je jedině dobře - největší ekologickou katastrofou by bylo jejich marnotratné zničení jen kvůli nadlimitním emisím oxidů dusíku...
Zachráněné vozy VW Group s TDI spadající pod tzv. Generaci 1
Audi A3 TDI (modelový rok 2010-2013)
VW Beetle TDI a Beetle Cabrio TDI (modelový rok 2012-2014)
VW Golf TDI (modelový rok 2010-2014)
VW Jetta TDI a Jetta Kombi TDI (modelový rok 2009-2014)
Letecké záběry na vykoupené VW odstavené u stadionu Pontiac Silverdome
Záběry na vykoupené VW odstavené u stadionu Pontiac Silverdome
Záběry na vykoupené VW odstavené v Norton Air Force Base
Záběry na vykoupené VW odstavené u Port of Baltimore
Volkswagen nově dostal povolení agentury EPA k opravě 326 tisíc aut tzv. Generace 1. Ke stoprocentní úspěšnosti tak značce již mnoho nezbývá
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva