Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tady se můžete podívat, jak si ti nejbohatší konfigurují nové Bugatti
7.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Jak probíhá konfigurace nové škodovky, může poznat na vlastní kůži každý z nás. Jak probíhá konfigurace Bugatti, je trochu jiný příběh.
Bugatti Chiron je auto, na němž obyčejné není snad vůbec nic. Všechno od vývoje a testů až po samotný vůz hýří výjimečnostmi a podle toho vypadá vypadá i jeho cena. Je to nejdražší auto, které si dnes můžete koupit a to už v případě základní cenovky. Jak vypadají cifry zaplacené za konkrétní vozy dodané zákazníkům, jsme viděli nedávno a jsou to ještě trochu jiné sumy.
Dá se tedy očekávat, že když si takový vůz budete chtít koupit, bude i jeho prodej probíhat výjimečným způsobem. To se běžně můžeme jen domnívat, neboť nejbližší dealerství značky je stovky km daleko a ruku na srdce - kdo se tímto směrem vydá, když ví, že na takové auto nemá? Automobilový nadšenec Alejandro Salomon se sice na přiloženém videu tituluje jako „obyčejný člověk”, pro kterého může být obtížné pochopit, proč někdo dá desítky milionů na auto, už vzhledem k tomu, co vše se nachází v jeho garáži, má ale k obyčejnému muži daleko.
Zbohatl díky realitám a i takový Chiron si jistě může dovolit. Proto mu bylo dovoleno vydat se do newyorského dealerství Bugatti i s kamerou a ukázat nám, jak probíhá konfigurace právě nového Chironu. Dělá si z toho trochu legraci, jako skoro ze všeho, ale to podstatné vidíme. Skutečné auto tu není, to v tu dobu stálo na newyorském autosalonu, vidíme tu ale modely, které jsou samy o sobě dražší než většina normálních aut - všimněte si zejména propracovanosti zmenšeniny Chironu.
Proces konfigurace pak není zase tak mimořádný, jak by si někdo mohl myslet. Prostředí a jeho vybavení je jistě nadstandardní, jinak ale u Bugatti mají šuplíčky s ukázkami variant čalounění či provedení karoserie, které si můžete prohlédnout in natura a vybrat to, které vám sedí nejvíce. Alejandro tady mj. sáhl po tmavě modré karoserii s viditelnou karbonovou strukturou, která sama o sobě znamená více než pětimilionový příplatek. Ostatně ceny všech prvků příplatkové výbavy Chironu jsme probírali dříve.
Když jste se zkoumáním ukázek skutečných materiálů spokojeni, přesunete se k virtuálnímu konfigurátoru, jako u kterékoli jiné značky. Tablet se specifickým software pak dovolí nakonfigurovat auto dle libosti a když jste s výsledkem spokojeni, můžete si jej uložit, vytisknout, cokoli podobného.
Alejandro se takového stavu dobere po asi 20 minutách lehce hořekujíc nad fungováním aplikace běžící na operačním systému Microsoftu a pak... finální konfiguraci omylem smaže. Ale to už je detail, i hotové auto je k vidění. Přesto se pak raději odebere zkoumat činnost klenotníka, který dělá velmi drahé klíče aut - na videu můžete vidět klíč k novému Koenigseggu s pravými diamanty, který je tím vůbec nejdražším na světě a majitele stál skoro 6,1 milionu Kč...
To je trochu jiný svět, konfigurace nového Bugatti ale ne až tak - podobnou zkušenost, byť v trochu skromnějších reáliích, uděláte třeba i u BMW. Takže pokud zítra budete chtít někomu vyprávět o tom, jak jste si poskládali nový Chiron, můžete, teď už víte, jak to vypadá. Ti nejbohatší na to musí jít skoro stejně jako my, běžní lidé. Jen s tím rozdílem, že na konci procesu mají „trochu lepší” auto...
V dealerství Bugatti to vypadá noblesně, i když žádný skutečný Chiron na místě v tu chvíli nebyl, jen modely jeho či motoru W16
Samotný proces konfigurace není zase tak specifický, jak by se mohlo zdát, prostě si vyberete vhodné materiály pro to či ono a zamíříte k virtuálnímu konfigurátoru
Alejandru Salomonovi se jeho konfiguraci nepodařilo uložit, a tak si šel spravit chuť pohledem na práci klenotníka, který dělá nejdražší klíče k autům na celém světě - tento stojí skoro 6,1 milionu Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024 - Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva