Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Suzuki Grand Vitara a Kizashi: velká Suzuki prý končí, není o ně zájem
9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma již loni přiznala, že Kizashi byl omyl, který nezopakuje. Grand Vitara je pak u konce s dechem.
Před několika málo dny jsme konstatovali, že marketingové oddělení automobilky Suzuki o sobě nedává vědět tak často jako ostatní výrobci. Možná jsme ale dali věci do pohybu, neboť od té doby neuplyne pomalu ani týden, abychom nepřinesli nějakou novou zprávu, v jejímž středu je právě Suzuki. Naposledy přišla řeč na model Jimny, který by se v roce 2017 měl dočkat nástupce jdoucího v těch samých kolejích jako stávající provedení.
O trochu jiné plány má ale značka se sedanem Kizashi a SUV Grand Vitara. Podle kolegů z britského Just-Auto měl totiž mluvčí japonské automobilky potvrdit zvěsti o jejich konci. To by na jednu stranu nebylo překvapení, neboť Suzuki právě před rokem potvrdilo, že model Kizashi byl omylem, pročež nástupce není v plánu. Grand Vitara pak pro změnu nepatří mezi vozy, které by se prodávaly jako na běžícím pásu. Na poměry Suzuki je moc velký, ostatně to přiznává i svým názvem.
Japonské SUV je navíc v prodeji již od roku 2005, pročež by již mělo nejvyšší čas na modernizaci. Jak ovšem bylo zmíněno v produktovém plánu pokrývajícím nadcházející tři léta, s ničím podobným se nepočítá. Je tedy skutečně možné, že Suzuki své portfolio zredukuje. Zdálo se to jako hotová věc, ale možná to ještě bude jinak - Andrew Moore z australského zastoupení totiž naznačuje, že oba modely se budou prodávat i nadále.
Moore uvedl, že s ohledem na zvěsti již kontaktoval japonské ústředí, zprávu o definitivním konci sedanu i SUV ale prozatím nedostal. Dodal ovšem, že mnohé exempláře Suzuki Grand Vitara jsou objednány na čtyři měsíce dopředu. Poptávka u protinožců je totiž po tomto modelu zjevně větší než ve zbytku světa, pročež by Moore rád vybral sklady automobilky daleko větší měrou.
V případě sedanu Kizashi pak sice australské zastoupení žádné další objednávky japonskému ústředí nevypsalo, ovšem z toho důvodu, že má prozatím dost vozů rovnou k odběru. Mimo to Moore uvedl, že prozatím neobdržel jedinou korespondenci, která by konec tohoto modelu potvrzovala. To ovšem na druhou stranu neznamená, že by zmíněné zvěsti nebyly pravdivé, ostatně dávají smysl.
K ukončení výroby nakonec může dojít třeba až konec roku nebo i později. Tím by bez problémů byla vykryta poptávka australského zastoupení. Potvrzení o konci výroby by navíc mohlo ohrozit stávající zájem, což si nepřeje ani samotné Suzuki, natož Moore, jenž plánuje navýšit stávající prodeje na 30 tisíc kusů ročně. Uvidíme tedy během pár měsíců, jak vše dopadne.









Suzuki Kizashi a Grand Vitara mají zjevně na kahánku, ačkoliv australské zastoupení japonské automobilky naznačuje opak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 9 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 11 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva