Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Lamborghini stále nedostalo požehnání, důvody jsou pozoruhodné
16.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lamborghini vrhají do nejistoty obavy z vývoje ekonomiky. Podle analytiků by brzy mohla opět nastat situace, při které není nákup drahých aut prioritou.
Není tomu dlouho, co jsme vám mohli představit novou neoficiální ilustraci SUV Lamborghini. To bylo ve formě konceptu Urus představeno na autosalonu v Pekingu již v roce 2012, přičemž se okamžitě setkalo s příznivým ohlasem. Bylo tak jen logické, že automobilka ohlásila příchod produkční verze, jež by měla dorazit nejpozději v roce 2017. Takový byl alespoň původní plán, ten však začíná dostávat trhliny. Mateřská značka Audi totiž vozu stále neudělila oficiální požehnání.
Dosud přitom nebylo jasné, z jakého důvodu k průtahům došlo. V tomto směru jsme se totiž pouze v závěru roku 2012 dozvěděli, že Lamborghini chce jak šetřit peníze koncernu VW Group, tak nadále zkoumat vkus a chutě klientů. Od té doby však dorazilo několik zpráv naznačujících, že v Sant'Agata Bolognese je vše v pořádku a že druhé SUV značky v její historii dorazí přesně podle plánu.
Nyní se ovšem o pravém stavu věcí rozpovídal pod příslibem anonymity jeden z vysoce postavených manažerů Lamborghini, který uvedl, že Italové i Němci mají obavy z nadcházející globální situace. Ta by měla čelit další ekonomické krizi, která však zřejmě nezasáhne drtivou měrou jen Ameriku, ale rozšíří se i na Střední východ. Zájem o supersportovní a luxusní vozy by tak měl poklesnout.
Ačkoliv by tedy Urus navýšil prodeje automobilky opravdu razantní mírou, stalo by se tak jen v ekonomicky klidném prostředí. Hrozící nestabilita by však mohla poslat veškerou snahu značky vniveč. Stávající stop-stav tak chápeme, je však otázkou, jestli automobilka vychází ze správných předpokladů a čí předpoklady to vlastně jsou.
Vůz má totiž dorazit na platformě MLB Evo, kterou budou kromě něj využívat také příští generace Audi Q7, Porsche Cayenne i VW Touareg a mimo to na ní stane i SUV Bentley. To, ač jde o další koncernovou značku, obavy z nové ekonomické krize zjevně nemá. Nejsme si tedy jisti, jestli za tyto proklamované důvody „nevýroby” Urusu nejsou maskovány důvody úplně jiné...












Vedení Audi se bojí nové krize, pročež sériová verze konceptu Urus stále nedostala oficiální požehnání
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nejčtenější články
Žháři ničí Tesle dealerství, auta i nabíječky. Muskovo chování vypadá jako nová záminka pro totéž, co dělali dřív
5.3.2025Nové Audi A6 je venku a budí hromadu rozpaků: Jménem, vzhledem, technikou i znovu pochybným interiérem
5.3.2025Nové Škodě Enyaq v úplném základu chybí baterka, lak, světa i izolace proti hluku. Přesto není levná
5.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025Číňané oznámili, že svá Porsche a Ferrari za cenu škodovek nabídnou po celém světě. Teprve teď se Evropa musí bát
5.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva