Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Lamborghini nakonec potvrzeno, bude se vyrábět na Slovensku?
2.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pátrání po SUV italské sportovní značky pokračuje. Zaměstnanec Lamborghini potvrzuje, že dosavadní spekulace jsou správné.
Od chvíle, co se v italském automobilovém magazínu Quattroruote objevily ilustrace možné podoby SUV od Lamborghini, hodnověrnost informací kolem tohoto vozu se pohybuje jako na houpačce. Na začátku platilo, že italští novináři patrně nevařili úplně z vody a že se pouhé přání nestalo otcem myšlenky. Ke svým obrázkům doložili údaje, které měly logickou souslednost. Každopádně v žádném případě se nejednalo o uniklé fotografie hotového automobilu, jak se proslýchalo v některých médiích.
Je milé, že se do pátrání po informacích následně pustili rovněž britští žurnalisté a rovněž chvályhodné, že to zkusili přímo přes mluvčího automobilky, ale zde to dopadlo tak, jak se asi dalo předpokládat - dostali vyhýbavou nicneříkající odpověď. Definitivní zamítavé stanovisko jsme od něj ovšem neslyšeli: „Existuje spousta spekulací o tom, co bude. Od doby, co neexistují plány na výrobu sedanu Estoque, lidé spekulují o SUV, jenže nic není potvrzeno,” řekl mluvčí.
Že je v italském pátrání nějaké zrnko pravdy, nyní potvrzuje Greg Kable přispívající do britského Autocaru nebo stránek Automotive News. Právě pro druhé ze zmiňovaných médií včera napsal, že jeden z vysoce postavených zdrojů v Lamborghini potvrdil správnost původních domněnek a že italský výrobce supersportů je velmi blízko odhalení dramaticky tvarovaného, luxusního SUV. „Nemohu se k tomu vyjádřit detailněji, ale spekulace v tisku jsou velmi správné,” cituje Kable svůj zdroj poté, když tázající (není zřejmé, či samotný Kable nebo někdo jiný) začal existenci tohoto vozu zpochybňovat.
SUV by mělo být koncipováno podobně jako BMW X6 nebo Maserati Kubang, což znamená, že záď auta nebude svým tvarem evokovat pětidveřové kombi, ale linie střechy bude od sloupku B plynule klesat až k zadním světlům. Mezi hlavní odběratele čtyřkolky by měly patřit čínský, americky a pravděpodobně i ruský trh, produkce auta ale bude značně omezena. Zdroj uvádí pouze 1 500 kusů ročně.
Jak už bylo napsáno, SUV Lamborghini bude sdílet platformu MBL s novým Audi Q7, kterou částečně využije také připravované terénní Bentley. Rozvor v případě italského stroje by měl být ovšem zkrácen pod úroveň Touaregu a Cayenne. Už Volkswagenu i Porsche se povedlo extrémně snížit hmotnost oproti předchozím SUV a z této skutečnosti by mělo těžit rovněž Lamborghini. Jeho hmotnost by údajně neměla překročit dvě tuny, což by obecně na sportovní vůz nebylo vůbec málo, ale v rámci segmentu by se jednalo o rekordně nízkou hmotnost.
Zajímavě zní také informace, podle níž by mohlo SUV od Lamborghini částečně vznikat v bratislavském Volkswagenu a až finální montáž by probíhala v Sant'Agatě. Audi Q7 a VW Touareg se na Slovensku vyrábí kompletně, ale třeba Cayenne vzniká přesně tímto způsobem, ačkoli to Porsche nechce příliš rozmazávat. Zdali bude zvolen podobný postup také u nástupce LM 002 (tedy pokud vůbec existuje...), zjistíme nejpozději do dvou měsíců, kdy by měla proběhnout jeho prezentace jeho konceptu na autosalonu v Pekingu.
Přesně jako Porsche Cayenne by mohlo být Lamborghini SUV částečně montováno na Slovensku. Kompletace by následně probíhala v Itálii.
Zdroj: Automotive News, Ilustrace: Quattroruote
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 4 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 7 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva