Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Bentley má být nejrychlejší na světě? Počkejte na nový Cayenne, říká Porsche
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas nového Porsche Cayenne Turbo S na Ringu je působivý. Pokořit ho však má příští generace, která bude lehčí a dostane nový přeplňovaný osmiválec.
Ještě před pár lety automobilky soupeřily o to, která bude mít nejrychlejší sporťák. Posléze se ovšem tato válka přenesla do segmentu sedanů či hatchbacků a nejnověji ji můžeme zaevidovat u SUV a všemožných crossoverů. To je ovšem zcela pochopitelné, neboť se aktuálně jedná o ten segment trhu, který je nejpopulárnější a jenž také nejvíce roste. Asi přitom ani nepřekvapí, že většina bitev se odehrává na Severní smyčce Nürburgringu, jíž loni opanoval Range Rover Sport SVR.
Letos však bylo představeno nové Porsche Cayenne Turbo S, které v Zeleném pekle dělá z britského vozu pouhého statistu. A vlastně nejen z něj, neboť s časem 7 minut a 59 sekund je SUV rychlejší než třeba původní Honda NSX-R, BMW M3 E92, Alfa Romeo 4C, Aston Martin DBS či dokonce 911 GT3 generace 996. Automobilka ze Zuffenhausenu tedy ustanovila rekord, který asi půjde jen sotva překonat. Přesto se o to někdo chce pokusit.
Tím „někým“ by rádo bylo Bentley, neboť šéf značky (a bývalý šéf vývoje u Porsche) Wolfgang Dürheimer uvedl, že Bentayga bude jak nejluxusnějším, tak nejrychlejším SUV na světě. Stávající šéf vývoje u Porsche Wolfgang Hatz však ze sesterského modelu strach nemá. Jak totiž dodává, „náš Cayenne je pokaždé velmi, velmi rychlý. Zvládá 300 km/h (o takové verzi nevíme, Turbo S jede 284 km/h - pozn. red.). Pokud tedy chce tedy Bentley jet o 2 či 3 km/h rychleji, proč ne, má dvanáctiválec.“
Nejvyšší rychlost je ovšem jedna věc a ta reálná, jíž jde využít na veřejných vozovkách, druhá. To Hatz jen potvrzuje, když říká, že „náš vůz bude mnohem rychlejší na silnici“. A zároveň naznačuje, že příští generace Porsche Cayenne, která má dorazit v roce 2017, bude ještě rychlejší. Shodit má totiž alespoň tolik kilogramů, co nové Audi Q7, díky čemuž by hmotnost klesla pod dvě tuny. Souběžně s tím ovšem posílí motorový prostor.
Porsche totiž chystá nový přeplňovaný osmiválec, který bude montován ve speciální hale, jež je aktuálně ve výstavbě. Tato pohonná jednotka by se navíc neměla profilovat jen jako výkonnější, ale rovněž jako úspornější - i když asi jen v laboratorních podmínkách, nikoliv ve chvíli, kdy se bude snažit ovládnout Zelené peklo.
Jaký ovšem bude výkon agregátu, to je zatím ve hvězdách. Jisté ovšem je, že rozhodně nezamíří pod kapotu modelu Macan, neboť v jeho případě je vrchol spojen pouze se šesti válci. Hatz zároveň dodává, že žádné další SUV již Porsche nepostaví, neboť dva modely jsou dostačující a značka nechce následovat kroky Audi či BMW.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, s jakými parametry nový Cayenne dorazí. Od verze Turbo S ale máme stoprocentně očekávat velké věci, neboť ačkoliv čas na Nürburgringu je pouze jednou definující veličinou, zároveň se jedná o jednu z hlavních oblastí při vývoji. Pokoření stávajícího rekordu se tedy nejspíše dočkáme.
Nové Porsche Cayenne Turbo S zajelo na Ringu vskutku působivý čas. Chystaná příští generace však má být ještě rychlejší
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie