Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Bentley má být nejrychlejší na světě? Počkejte na nový Cayenne, říká Porsche
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas nového Porsche Cayenne Turbo S na Ringu je působivý. Pokořit ho však má příští generace, která bude lehčí a dostane nový přeplňovaný osmiválec.
Ještě před pár lety automobilky soupeřily o to, která bude mít nejrychlejší sporťák. Posléze se ovšem tato válka přenesla do segmentu sedanů či hatchbacků a nejnověji ji můžeme zaevidovat u SUV a všemožných crossoverů. To je ovšem zcela pochopitelné, neboť se aktuálně jedná o ten segment trhu, který je nejpopulárnější a jenž také nejvíce roste. Asi přitom ani nepřekvapí, že většina bitev se odehrává na Severní smyčce Nürburgringu, jíž loni opanoval Range Rover Sport SVR.
Letos však bylo představeno nové Porsche Cayenne Turbo S, které v Zeleném pekle dělá z britského vozu pouhého statistu. A vlastně nejen z něj, neboť s časem 7 minut a 59 sekund je SUV rychlejší než třeba původní Honda NSX-R, BMW M3 E92, Alfa Romeo 4C, Aston Martin DBS či dokonce 911 GT3 generace 996. Automobilka ze Zuffenhausenu tedy ustanovila rekord, který asi půjde jen sotva překonat. Přesto se o to někdo chce pokusit.
Tím „někým“ by rádo bylo Bentley, neboť šéf značky (a bývalý šéf vývoje u Porsche) Wolfgang Dürheimer uvedl, že Bentayga bude jak nejluxusnějším, tak nejrychlejším SUV na světě. Stávající šéf vývoje u Porsche Wolfgang Hatz však ze sesterského modelu strach nemá. Jak totiž dodává, „náš Cayenne je pokaždé velmi, velmi rychlý. Zvládá 300 km/h (o takové verzi nevíme, Turbo S jede 284 km/h - pozn. red.). Pokud tedy chce tedy Bentley jet o 2 či 3 km/h rychleji, proč ne, má dvanáctiválec.“
Nejvyšší rychlost je ovšem jedna věc a ta reálná, jíž jde využít na veřejných vozovkách, druhá. To Hatz jen potvrzuje, když říká, že „náš vůz bude mnohem rychlejší na silnici“. A zároveň naznačuje, že příští generace Porsche Cayenne, která má dorazit v roce 2017, bude ještě rychlejší. Shodit má totiž alespoň tolik kilogramů, co nové Audi Q7, díky čemuž by hmotnost klesla pod dvě tuny. Souběžně s tím ovšem posílí motorový prostor.
Porsche totiž chystá nový přeplňovaný osmiválec, který bude montován ve speciální hale, jež je aktuálně ve výstavbě. Tato pohonná jednotka by se navíc neměla profilovat jen jako výkonnější, ale rovněž jako úspornější - i když asi jen v laboratorních podmínkách, nikoliv ve chvíli, kdy se bude snažit ovládnout Zelené peklo.
Jaký ovšem bude výkon agregátu, to je zatím ve hvězdách. Jisté ovšem je, že rozhodně nezamíří pod kapotu modelu Macan, neboť v jeho případě je vrchol spojen pouze se šesti válci. Hatz zároveň dodává, že žádné další SUV již Porsche nepostaví, neboť dva modely jsou dostačující a značka nechce následovat kroky Audi či BMW.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, s jakými parametry nový Cayenne dorazí. Od verze Turbo S ale máme stoprocentně očekávat velké věci, neboť ačkoliv čas na Nürburgringu je pouze jednou definující veličinou, zároveň se jedná o jednu z hlavních oblastí při vývoji. Pokoření stávajícího rekordu se tedy nejspíše dočkáme.
Nové Porsche Cayenne Turbo S zajelo na Ringu vskutku působivý čas. Chystaná příští generace však má být ještě rychlejší
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva