Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Superauto Mercedesu už je téměř vyprodané, i když ho ještě nikdo neviděl
24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nového hypersportu třícípé hvězdy bude vyrobeno maximálně 300 kusů. To je téměř vše, co se o něm ví, na vyprodání většiny produkce to ale stačilo.
Možná si ještě vzpomenete na obtíže, které mělo Bugatti s rozprodáním celé produkce Veyronu. Ten byl světu představen v roce 2004 jako limitovaná edice tří set kupátek a 150 exemplářů verze Grand Sport, značka z Molsheimu však zejména v posledních letech musela zájemce lákat jednou limitovanou edicí za druhou, aby vůbec své extrémně drahé zboží prodala. Je ovšem více než jisté, že Chiron takové problémy mít nebude.
Za vším stojí změna klimatu, které jsme se v posledních pár letech dočkali. Veyron můžeme považovat za první vůz svého druhu, po jeho příchodu dorazila řada dalších hypersportů s astronomickými cenovkami. Za všechny můžeme zmínit třeba „Svatou trojici“. Zákazníci si tak již zvykli utrácet nemalé částky a do budoucna tak hodlají činit s ještě větší ochotou.
Šéf AMG Tobias Moers prozradil, že značka z Affalterbachu již rozprodala takřka celou produkci chystaného hypersportu R50. Ta bude nabídnuta ve 200 až 300 exemplářích za cenu převyšující 2 miliony dolarů (cca 50,9 mil. Kč). Samotná suma však není na celé záležitosti tím největším překvapením, tím je fakt, že mimo továrnu ještě nikdo vůz neviděl.
Auto bude k dispozici až za dva roky, je tak téměř jisté, že ani lidé z Mercedesu nemají k dispozici finální parametry. Zákazníci tedy museli vycházet z opravdu malého množství dat, ani to ovšem jejich zájem nezmírnilo. Evidentně tak postačilo Moersovo prohlášení, dle kterého „jde o úžasný vůz. Na trhu nic podobného neexistuje.“
Zrovna v tomto ohledu se ovšem šéf AMG zřejmě poněkud mýlí. Ve stejné době, v jaké můžeme očekávat R50, totiž dorazí také Aston Martin AM-RB 001. Rovněž britský stroj je přitom vyprodán a jak se dá očekávat s ohledem na participující Red Bull, také pod jeho aerodynamickým bodykitem najdeme technologie vzešlé z monopostů Formule 1.
Zásadní rozdíl lze ovšem hledat pod kapotou, kde Aston Martin použije atmosférický dvanáctiválec velmi pravděpodobně doplněný jistou formou elektrického ústrojí. Oproti tomu Mercedes stoprocentně vsadí na hybridní ústrojí, přičemž použije 1,6litrový vidlicový šestiválec doplněný přeplňováním.
Ve srovnání se závodní pohonnou jednotkou ovšem dojde k modifikacím. Motor jistě nebude pracovat s tak vysokými otáčkami, jejich maximu však stále zůstane nad 10 000 ot./min. Výkon motoru má být mezi 900 až 1 000 koní, k těm se přidá elektropohon.
Celá souprava má produkovat okolo 1 500 koní hrajících si s hmotností přibližně 1 300 kilogramů. Vůz tedy nabídne lepší poměr než jedna ku jedné, se kterým počítá Aston Martin. Očekávat tak máme zrychlení z klidu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlost přes 350 kilometrů v hodině.
To vše ale jsou jen spekulace a odhady nemající oficiální potvrzení, přesto je zájem zákazníků vysoký a vlastně ani moc nepřekvapuje. Navíc lze očekávat jeho růst, Moers dodává, že „pokud zkombinujete dva světy, tedy nejefektivnější agregát světa, jímž ústrojí F1 je, s kompetencemi a schopnostmi AMG, abyste vyrobili špičkový hypersport, pak tu máte vrchol automobilového inženýrství“. To bohaté sběratele jistě navnadí ještě o kousek víc.
Chystaný Mercedes-AMG R50 může vypadat tak, jak jej maluje neoficiální ilustrace...
...či kupříkladu připomene virtuální koncept Vision Gran Turismo
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie