Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Superauto Mercedesu už je téměř vyprodané, i když ho ještě nikdo neviděl
24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nového hypersportu třícípé hvězdy bude vyrobeno maximálně 300 kusů. To je téměř vše, co se o něm ví, na vyprodání většiny produkce to ale stačilo.
Možná si ještě vzpomenete na obtíže, které mělo Bugatti s rozprodáním celé produkce Veyronu. Ten byl světu představen v roce 2004 jako limitovaná edice tří set kupátek a 150 exemplářů verze Grand Sport, značka z Molsheimu však zejména v posledních letech musela zájemce lákat jednou limitovanou edicí za druhou, aby vůbec své extrémně drahé zboží prodala. Je ovšem více než jisté, že Chiron takové problémy mít nebude.
Za vším stojí změna klimatu, které jsme se v posledních pár letech dočkali. Veyron můžeme považovat za první vůz svého druhu, po jeho příchodu dorazila řada dalších hypersportů s astronomickými cenovkami. Za všechny můžeme zmínit třeba „Svatou trojici“. Zákazníci si tak již zvykli utrácet nemalé částky a do budoucna tak hodlají činit s ještě větší ochotou.
Šéf AMG Tobias Moers prozradil, že značka z Affalterbachu již rozprodala takřka celou produkci chystaného hypersportu R50. Ta bude nabídnuta ve 200 až 300 exemplářích za cenu převyšující 2 miliony dolarů (cca 50,9 mil. Kč). Samotná suma však není na celé záležitosti tím největším překvapením, tím je fakt, že mimo továrnu ještě nikdo vůz neviděl.
Auto bude k dispozici až za dva roky, je tak téměř jisté, že ani lidé z Mercedesu nemají k dispozici finální parametry. Zákazníci tedy museli vycházet z opravdu malého množství dat, ani to ovšem jejich zájem nezmírnilo. Evidentně tak postačilo Moersovo prohlášení, dle kterého „jde o úžasný vůz. Na trhu nic podobného neexistuje.“
Zrovna v tomto ohledu se ovšem šéf AMG zřejmě poněkud mýlí. Ve stejné době, v jaké můžeme očekávat R50, totiž dorazí také Aston Martin AM-RB 001. Rovněž britský stroj je přitom vyprodán a jak se dá očekávat s ohledem na participující Red Bull, také pod jeho aerodynamickým bodykitem najdeme technologie vzešlé z monopostů Formule 1.
Zásadní rozdíl lze ovšem hledat pod kapotou, kde Aston Martin použije atmosférický dvanáctiválec velmi pravděpodobně doplněný jistou formou elektrického ústrojí. Oproti tomu Mercedes stoprocentně vsadí na hybridní ústrojí, přičemž použije 1,6litrový vidlicový šestiválec doplněný přeplňováním.
Ve srovnání se závodní pohonnou jednotkou ovšem dojde k modifikacím. Motor jistě nebude pracovat s tak vysokými otáčkami, jejich maximu však stále zůstane nad 10 000 ot./min. Výkon motoru má být mezi 900 až 1 000 koní, k těm se přidá elektropohon.
Celá souprava má produkovat okolo 1 500 koní hrajících si s hmotností přibližně 1 300 kilogramů. Vůz tedy nabídne lepší poměr než jedna ku jedné, se kterým počítá Aston Martin. Očekávat tak máme zrychlení z klidu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlost přes 350 kilometrů v hodině.
To vše ale jsou jen spekulace a odhady nemající oficiální potvrzení, přesto je zájem zákazníků vysoký a vlastně ani moc nepřekvapuje. Navíc lze očekávat jeho růst, Moers dodává, že „pokud zkombinujete dva světy, tedy nejefektivnější agregát světa, jímž ústrojí F1 je, s kompetencemi a schopnostmi AMG, abyste vyrobili špičkový hypersport, pak tu máte vrchol automobilového inženýrství“. To bohaté sběratele jistě navnadí ještě o kousek víc.

Chystaný Mercedes-AMG R50 může vypadat tak, jak jej maluje neoficiální ilustrace...
...či kupříkladu připomene virtuální koncept Vision Gran Turismo
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch