Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké
27.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Americký Road and Track vzal nová WRX a STi na motorovou brzdu, aby zjistil, co se v nich skrývá. WRX silnějšímu bratru dýchá na záda.
Jak fanoušci značky jistě vědí, nové Subaru WRX má nový dvoulitr FA20, který s turbodmychadlem dává 272 koní a 350 Nm a s manuální převodovkou má tento stroj stovku zvládnout za 5,4 vteřiny. Teoreticky si řekne o 9,8 litru benzínu na 100 km. V případě převodovky CVT s osmi pseudostupni je WRX na stovce o půl sekundy pomaleji a na 100 km má spotřebovat o 1,4 litru více, ale kdo by takovou převodovku ve WRX chtěl.
Naopak špičkové WRX STi zůstalo u plochého čtyřválce o objemu 2,5 litru ze série EJ. Turbo z něj doluje 309 koní a 395 Nm a na stovce budete pod pět vteřin. Na rozdíl od WRX také musíte řadit sami, dostupný je jen šestistupňový manuál. Spotřeba zatím známa není.
Americký Road & Track vzal oba tyto stroje s manuálními převodovkami na motorovou brzdu, aby zjistil, jak to je skutečně s jejich výkonem. Výsledky se do jisté míry daly očekávat. WRX má na kolech 223 koní a 333,5 Nm, WRX STi je podle očekávání s 247 koni výkonnější, točivým momentem na více nafouklý motor ve WRX ztrácí - naměřená hodnota 331 Nm je o 2,5 Nm nižší.
Neděste se výrazně nižších čísel, než uvádíme v oficiálních představení těchto japonských raket - obě mají stálý pohon všech kol, který si z výkonu na klikové hřídeli bere nemalou část a výkon na kolech tedy je vždy nižší.
V rámci testů se také měřila prodleva turbodmychadla, ve které menší motor ve WRX vyhrál, jak je vidno na pátém grafu. Ve zrychlení na stovku však zvítězilo silnější STi s 4,8 vteřinami, WRX to trvalo 5,2 s. Na 160 km/h se STi dostalo za 12,6 s, WRX o 1,1 vteřiny později.
Jak vidno, případné rozhodování mezi WRX a STi nemusí být dvakrát snadné. Zejména uvážíme-li nemalý cenový rozdíl a také fakt, že i WRX může mít šestistupňovou manuální převodovku...





První dva grafy ukazují srovnání výkonu a točivého momentu, druhé dva patří samostatně WRX, resp. STi a pátý pochází z měření prodlevy turba na 6. rychlostní stupeň
Zdroj: Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
před 10 hodinamiVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva