Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron
28.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Obrovský zájem v Japonsku a nízké výrobní kvóty znamenají pro Evropu jediné - BRZ se stává nedostatkovým zbožím dříve, než se začalo prodávat.
Subaru BRZ bychom si měli začít vážit. Nebude. V Evropě jen minimálně a v Česku skoro vůbec. Jak se to mohlo stát?
Koncern FHI předpokládal, že domácí motoristé koupí měsíčně kolem 450 aut. Skutečnost je ale čtyřnásobně vyšší. Jen od 3. února do včerejška se v Japonsku podařilo prodat 3 551 modelů BRZ. Úspěch je to nepochybně mimořádný, jeho vliv na jiné trhy bude ovšem neblahý. Subaru totiž více aut nemá.
Neoficiálně víme, že ze sto vozů vyrobených automobilkou Toyota připadá osmdesát procent na typ GT 86 a jen zbylých dvacet na BRZ. Už to samo o sobě možnosti na výrobu většího množství BRZ omezuje, pokud navíc linka běží na plné obrátky (a podle zájmu to tak patrně bude), prostor na navýšení produkce jaksi není.
Subaru momentálně upřednostňuje hlavně domácí klientelu, což je asi pochopitelné. Ve druhém sledu ale myslí na severoamerické zákazníky. Ne že by si řidiči ve Spojených státech mohli vyskakovat, do konce roku mají přislíbeno pouze šest tisíc aut, což je ve srovnání s dosavadním prodejem na menším japonském trhu směšné číslo.
Jenže Evropa na tom bude ještě hůř. Výrazně hůř. Máme potvrzené, že do Česka se letos dostane pouhé 1 (slovy jedno) auto a očekávaná poptávka může být splněna leda na 100 procent. A zbytek kontinentu? Podle našeho zdroje má EU na celý rok přislíbeno pouze 600 aut.
Otevřeně o tom samozřejmě nikdo ze zástupců japonské značky nemluví, ale mezi řádky Subaru naznačuje, že v malých kvótách pro Evropu hraje nemalou roli také pokutování automobilek ze strany unie za vyšší než limitní emise a celá zdejší environmentální politika. Však proč se hnát za prodeji podobného auta v Evropě, kde si za každý dodaný kus ještě zaplatíte pokutu, když jinde ve světě to jde i bez toho?
Tohle v kombinaci s omezenou výrobou a obrovskou poptávkou na „přátelštějších” trzích znamená, že jedinou reálnou šancí na získání Subaru BRZ tak asi bude pořídit si jej se znáčkem Toyoty. Měla by být k mání už od června.











Subaru BRZ je vůz v této chvíli vzácnější než kdejaké Ferrari nebo Lamborghini, letos se k nám dostane jediný kus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před hodinouČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 3 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 6 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle