Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Starý VW Tiguan vydrží v prodeji neskutečných 12 let. Kde, je skoro k nevíře
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od roku 2007 je na trhu, v roce 2011 dostal facelift. Loni dorazil v druhé generaci, ani to ale pro tu první neznamená úplný konec existence.
V posledních dekádách nebývá zvykem vidět modely aut pohybující se ve vysoce konkurenčním prostředí přežívat na trhu déle než nějakých sedm let. Životní cykly nových aut bývají ostatně vyzpytatelné jako denní programy většiny z nás - automobil přijde na trh, čtyři pět let zkouší bojovat o zákazníky, pak dorazí ve své faceliftované podobě a „doklepe” zbylá dvě tři léta, než je nahrazen novou generací. Tak to prostě chodí a pokud existuje nějaký trend, pak leda tyto cykly zkracovat.
Jeho výspu dlouho představoval přístup Volkswagenu, tedy alespoň v teoretické rovině. Němci mnohokrát řekli, že přijdou s pětiletými výrobní cykly, kdy by jejich modely dostávaly facelifty už po třech letech tak, aby dokázaly sekundovat vývoji veškeré techniky. Pokud by to skutečně udělali, s celým svým portfoliem, museli bychom vydávat 20 článků denně jen o tom, nakonec k tomu ale snad ani v jednom případě nedošlo. Dnes se svádí na Dieselgate, že se s tím ani do budoucna nepočítá, už před touto kauzou ale byly v nabídce modely, jejichž život snahu podobný přístup zrovna nepotvrzovaly. A jedním je Tiguan.
Tento vůz dorazil na trh v roce 2007 a s faceliftem se představil o čtyři roky později. Potud norma, nakonec ale vydržel na trhu do roku 2016 a ani to není konečná - v nabídce bude vedle zcela nové generace nabízen i dále, minimálně do roku 2019.
Paradox je, že se to stane v USA, kde by člověk s ohledem na tamní kořeny kauzy Dieselgate čekal spíše nezájem o cokoli wolfsburského. Není tomu tak a VW prodloužením života Tiguanu vyřeší problém, který si říká „skladba nabízených vozů”. Němci totiž mají na americké poměry v nabídce málo SUV v malém cenovém rozpětí a tuto potíž starým Tiguanem alespoň částečně vyřeší - bude jej prodávat jako další, menší model s nižší cenou.
Starý Tiguan tak bude nabízen s označením Limited, a to minimálně pro modelové roky 2018 a 2019. Ceny oznámeny nebyly, nicméně aktuálně nejlevnější verze osazená pohonem předních kol a přeplňovaným benzinovým dvoulitrem startuje na sumě 24 995 USD (cca 628 tisíc korun). Za to lze přitom počítat s již poměrně rozsáhlou standardní výbavou, do které patří třeba bezklíčový vstup, látkové čalounění, zpětná kamera nebo automat.
Jak jsme zmínili, ve srovnání s konkurencí jde stále o nemalou sumu, nicméně Tiguan v posledních dvou letech získával ve Státech na popularitě. V roce 2015 totiž registrace narostly na 35 843 exemplářů, což byl dosavadní rekord. Loni však byly ještě vyšší, stouply totiž dokonce na 43 638 vozů. Prodlouženému životnímu cyklu se tedy nelze divit, zvláště když letošní prodeje jsou dokonce ještě vyšší a nový Tiguan, který přijde do USA až jako modelový rok 2018, bude dražší.
Na desetiletý vůz jde o pozoruhodné výkony, ty navíc mohou být v příštím a přespříštím roce ještě vyšší. Očekává se totiž, že s příchodem druhé generace ceny té první ještě poklesnou. Jedinou stinnou stránkou pro zákazníky tak může být fakt, že osvědčeného modelu se nebude týkat nově oznámené prodloužení standardní záruky na šest let a pro leckoho možná i fakt, že si v roce 2019 koupí... morálně 12 let staré auto.



















První generace VW Tiguan se objevila na trhu prodávat už v roce 2007, takto ji vylepšil facelift v roce 2011. Dnes máme rok 2017 a Tiguan čekají další dva roky života, paradoxně v USA
První generace Volkswagenu Tiguan ve verzi pro USA
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejčtenější články
Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB