Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnejte si Nissan GT-R před a po faceliftu. Rozdíly jsou nemalé
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední podoba kupé R35 na první pohled může vypadat stejně jako originál z roku 2007. Nová je však celá příď, záď i architektura kabiny.
Nissan GT-R s kódovým označením R35 je na trhu již devátým rokem. To je vskutku úctyhodná životní kariéra i na sportovní model, proto u něj proběhla celá řada faceliftů. Ten poslední byl představen minulý týden na autosalonu v New Yorku po boku všech ostatních generací, přičemž pro nezasvěcené by se mohlo jednat o „mnoho povyku pro nic“. Jak si ovšem nyní ukážeme, vizuálních změn je celá řada. A co více, GT-R díky nim (a zejména oranžovému laku) vypadá lépe než kdy předtím.
Naše srovnání začneme u čelních partií, kde se radikální změna dotkla masky chladiče. Nově setzde nachází stylizace V-Motion, která kupé přibližuje ostatním modelům značky. Nápis „Nissan“ ovšem stejně jako předtím budete hledat marně. Stranou tohoto faktu si můžeme povšimnout výraznějšího centrálního i jinak umístěných bočních otvorů (přivádějících vzduch k brzdám), jejichž součástí jsou LEDky určené k dennímu svícení. Vše působí modernějším dojmem, do značné míry tu tak můžeme najít i odkaz konceptu 2020 Vision GT.
Ač se to možná na první pohled nezdá, změnami prošla také kapota motoru, která má více vytažené hrany navazující na chromovou část masky. Stále jde o „pouhý“ facelift, boční silueta se tedy nemění, úpravami prošel především tvar prahů. Mimo to zde máme nová litá kola, kontrastně zbarvené kliky dveří už jsou dány konfigurací a nikoliv novým modelovým rokem.
Vzadu je ovšem již novinek opět poněkud více, zejména ve spodní části. Přeprofilován byl nejen nárazník (po jehož stranách si můžeme povšimnout nových výdechů), ale také centrální difuzor a čtveřice koncovek výfuku. Nissan dále zapracoval na vybrání pro registrační značku, jež opticky navazuje na tvar víka zavazadelníku. A aby toho nebylo málo, modifikovány byly rovněž prolisy pod světly. Výsledkem jsou tak mnohem členitější partie, které navíc nepůsobí tak zavalitě jako dříve.
Zvenčí se můžeme přestěhovat do kabiny, kde najdeme upravenou architekturu palubní desky a středové konzole. Ubyla tlačítka, vše tak vypadá „prémiověji” a vyspěleji. Nový je mimo jiné multifunkční volant či výdechy klimatizace. Volič automatické převodovky pak byl posunut o trochu výše, přestěhováno bylo také startovací tlačítko. Jelikož nové je pak i čalounění, dá se pomalu říci, že na svém místě zůstala pouze ruční brzda či madla dveří.
Je tedy zjevné, že aktuální facelift zdaleka nepatří do ranku neviditelných. My pak jen můžeme dodat, že kromě vizuálních změn dorazily i ty mechanické, jež se týkají přeplňovaného 3,8litrového šestiválcového motoru VR38DETT. Ten nově produkuje 572 koní a 633 Nm točivého momentu, tedy prakticky o stovku koní více než před devíti lety. Působivá (i když zatím nezveřejněná) jízdní dynamika tedy rozhodně nebude překvapením.
















Facelift proměnil Nissan GT-R ve srovnání s dosavadní verzí opravdu nemalou měrou
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva