Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnejte si Nissan GT-R před a po faceliftu. Rozdíly jsou nemalé
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední podoba kupé R35 na první pohled může vypadat stejně jako originál z roku 2007. Nová je však celá příď, záď i architektura kabiny.
Nissan GT-R s kódovým označením R35 je na trhu již devátým rokem. To je vskutku úctyhodná životní kariéra i na sportovní model, proto u něj proběhla celá řada faceliftů. Ten poslední byl představen minulý týden na autosalonu v New Yorku po boku všech ostatních generací, přičemž pro nezasvěcené by se mohlo jednat o „mnoho povyku pro nic“. Jak si ovšem nyní ukážeme, vizuálních změn je celá řada. A co více, GT-R díky nim (a zejména oranžovému laku) vypadá lépe než kdy předtím.
Naše srovnání začneme u čelních partií, kde se radikální změna dotkla masky chladiče. Nově setzde nachází stylizace V-Motion, která kupé přibližuje ostatním modelům značky. Nápis „Nissan“ ovšem stejně jako předtím budete hledat marně. Stranou tohoto faktu si můžeme povšimnout výraznějšího centrálního i jinak umístěných bočních otvorů (přivádějících vzduch k brzdám), jejichž součástí jsou LEDky určené k dennímu svícení. Vše působí modernějším dojmem, do značné míry tu tak můžeme najít i odkaz konceptu 2020 Vision GT.
Ač se to možná na první pohled nezdá, změnami prošla také kapota motoru, která má více vytažené hrany navazující na chromovou část masky. Stále jde o „pouhý“ facelift, boční silueta se tedy nemění, úpravami prošel především tvar prahů. Mimo to zde máme nová litá kola, kontrastně zbarvené kliky dveří už jsou dány konfigurací a nikoliv novým modelovým rokem.
Vzadu je ovšem již novinek opět poněkud více, zejména ve spodní části. Přeprofilován byl nejen nárazník (po jehož stranách si můžeme povšimnout nových výdechů), ale také centrální difuzor a čtveřice koncovek výfuku. Nissan dále zapracoval na vybrání pro registrační značku, jež opticky navazuje na tvar víka zavazadelníku. A aby toho nebylo málo, modifikovány byly rovněž prolisy pod světly. Výsledkem jsou tak mnohem členitější partie, které navíc nepůsobí tak zavalitě jako dříve.
Zvenčí se můžeme přestěhovat do kabiny, kde najdeme upravenou architekturu palubní desky a středové konzole. Ubyla tlačítka, vše tak vypadá „prémiověji” a vyspěleji. Nový je mimo jiné multifunkční volant či výdechy klimatizace. Volič automatické převodovky pak byl posunut o trochu výše, přestěhováno bylo také startovací tlačítko. Jelikož nové je pak i čalounění, dá se pomalu říci, že na svém místě zůstala pouze ruční brzda či madla dveří.
Je tedy zjevné, že aktuální facelift zdaleka nepatří do ranku neviditelných. My pak jen můžeme dodat, že kromě vizuálních změn dorazily i ty mechanické, jež se týkají přeplňovaného 3,8litrového šestiválcového motoru VR38DETT. Ten nově produkuje 572 koní a 633 Nm točivého momentu, tedy prakticky o stovku koní více než před devíti lety. Působivá (i když zatím nezveřejněná) jízdní dynamika tedy rozhodně nebude překvapením.
















Facelift proměnil Nissan GT-R ve srovnání s dosavadní verzí opravdu nemalou měrou
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:34 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch