Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spolupráce AMG a Astonu Martin nabírá obrysy, vyloučen není ani společný model
22.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci budou vyvíjet motory, které nejprve osadí do svých modelů. Teprve poté přejdou k Britům. Ti však klidně mohou pracovat i s vyšším výkonem.
Spolupráce německé a britské automobilky rozhodně není Amerikou, kterou bychom dnes objevili. Koneckonců, vůbec poprvé se o ní začalo hovořit již v roce 2007. Tehdejší jednání však záhy zkrachovala, přičemž Aston Martin mezitím získal nového majitele. S italským investičním fondem Industrialinvest ovšem nepřišly pouze kýžené finance, ale rovněž lepicí páska na zpřetrhané vztahy. Firma totiž dříve vlastnila výrobce motocyklů Ducati, s nímž na několika speciálních edicích spolupracovala divize AMG. Bylo tak vlastně jen otázkou, kdy si bývalí partneři znovu podají ruce a sjednají novou spolupráci.
I přesto, že se o daných námluvách mluví již od loňské zimy, nejsou ovšem obě firmy na vdavky dokonale připraveny. Doladěna totiž musí být předmanželská smlouva, která má celou řadu zákoutí, a to přesto, že se v první fázi bude jednat pouze o dodávky motorů. Tobias Moers, nový šéf divize z Affalterbachu, ovšem nevylučuje, že jednou by obě značky mohly spolupracovat na výrobě společných modelů. Zároveň ale ihned dodává, že se jedná o příliš vzdálenou budoucnost.
„Ze všeho nejdříve musíme s Astonem Martin uzavřít vše spojené s danou dohodou - od kontraktu přes záležitosti týkající se motorů až po dodávky elektroniky,“ podmiňuje následné projekty Moers. Naznačuje přitom, že hlavní oblastí spolupráce bude nová řada přeplňovaných osmiválců s menším objemem. V druhé řadě se pak dohoda zaměří na motory V12 bi-turbo, které mají hrát zásadní roli u obou značek, i když předtím musí být řádně upraveny, aby vyhovovaly emisním normám.
Časová posloupnost je přitom taková, že poprvé bude každý takový motor představen nejprve pod kapotou modelu AMG, než půjde odvádět svůj díl práce na britské ostrovy. Moers ovšem nevylučuje, že by varianty pohonných jednotek určené pro Aston Martin mohly mít vyšší výkon než u AMG. Podmínkou je ovšem „hra na jiném písečku“. Čili jinými slovy, pokud Britové přijdou s nějakou exkluzivitou nad pět milionů, pak prý nebude důvod, proč by nemohli počítat s větším počtem koní, podle Moerse vše záleží jen na segmentu, do nějž ten který vůz zamíří.
Jestliže pro Aston existují alespoň jistá drobná omezení, pak pro AMG tato dohoda nevytváří žádná. I to je pochopitelné, neboť Mercedes-Benz, respektive AMG, zde funguje jako zachránce a tedy svým způsobem nadřazený partner. Moers se tak na nové modely bude ptát jen vedení vlastní firmy, Aston se musí s realitou smířit. Po úspěchu zmíněného modelu SLS však má divize z Affalterbachu dozajista větší důvěru automobilky než kdy předtím, ostatně nepřímý nástupce SLS AMG už je nějaký ten pátek hotovou věcí...
Aston Martin letos oslavil 100. výročí založení automobilky. Podoba další stovky bude záviset i na dohodě s AMG
Zdroj: CarSales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva