Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů

Každý občas v práci udělá chybu, to se prostě stane, ale aby to mělo takhle brutální následek? To se opravdu nevídá. Pokud máte zpackaný den kvůli nezdaru ve vašem džobu, vězte, že tady měl někdo těch špatných dnů o poznání víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů

31.12.2024 | Petr Miler

Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů

/

Foto: Kia

Každý občas v práci udělá chybu, to se prostě stane, ale aby to mělo takhle brutální následek? To se opravdu nevídá. Pokud máte zpackaný den kvůli nezdaru ve vašem džobu, vězte, že tady měl někdo těch špatných dnů o poznání víc.

Chybovat je lidské. A kdo říká, že ne, akorát lže sám sobě i svému okolí. Pravidelně vídáme chybovat i takové persony jako Max Verstappen, Marco Odermatt nebo Jan Něpomňaščij, prostě esa svých oborů, kteří uspěli i díky tomu, že přešlapy obvykle nedělají. Tak kdo se pak může zlobit na obyčejnější smrtelníky, že se jim čas od času něco nepovede.

Jsme tedy v tomto směru z podstaty tolerantní, některé chyby ale nutí k pozvednutí obočí svou banálností, četností nebo následky, které si vyžádají. A omyl, kterého se soustavně dopouštěl podle všeho jeden jediný člověk na montážní lince Kie, vskutku nutí k pozvednutí obočí.

Korejská Kia totiž povolává do servisů téměř 23 tisíc, přesně 22 883 exemplářů modelu EV9 kvůli špatně upevněným sedadlům ve druhé a třetí řadě, jak informuje NHTSA. Právě v jejich případě někdo soustavné zapomínal použít všechny šrouby potřebné k jejich uchycení, a tak hrozí jejich vytržení za jízdy, což pochopitelně skýtá jistá bezpečnostní rizika.

Pokud se ptáte, jak mohl někdo lidskou chybou zpackat takové množství aut, neboť se to nezdá být vůbec fyzicky možné, pak odpovídáme: Nezpackal. Vada se má týkat asi 1 procenta aut, Kia ale nedokáže říci, která přesně to jsou. Musí tak svolat veškerou dosavadní produkci vozu modelových roků 2024 a 2025, zkontrolovat ji a případně šrouby doplnit.

Automobilka pochopitelně nejmenuje nikoho konkrétního výslovně ale hovoří o „chybě pracovníka montážního závodu”, tedy jednoho jediného člověka, nikoli víc lidí. Ten z nějakého důvodu dokola dělal stejnou chybu a nikdo si toho nevšiml, až byla automobilka postupně upozorněna na tři takové případy. Nyní říká, že problém se může vyskytnout u libovolného vozu a majitele na něj může upozornit chrastivý zvuk nebo pocit uvolněného sedadla, na kterém sedí.

Kia si zatím není vědoma žádných zranění nebo nehod souvisejících s tímto problémem a pochopitelně si přeje, aby to tak zůstalo. Nedokážeme zatím říci, zda se tato věc týká i verzí dostupných v Evropě, další informace ale zjišťujeme.


Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů - 1 - Kia EV9 2023 EU verze oficialni 02Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů - 2 - Kia EV9 2023 EU verze oficialni 05Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů - 3 - Kia EV9 2023 EU verze oficialni 07
To si tak roky montujete Kiu EV9 a soustavně zapomínáte adekvátně přidělat její zadní řady sedadel ke karoserii. Tomu se říká špatné roky v práci. Nyní musí téměř 23 tisíc exemplářů tohoto modelu do servisů kvůli kontrole právě této potenciální vady. Foto: Kia

Zdroje: NHTSA, Kia

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.