Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená
6.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příští Golf BlueMotion přepřáhne na benzín a elektriku. Chystané Polo pak zřejmě bude posledním mini VW s dieselem pod kapotou.
Chystanou osmou generaci Volkswagenu Golf jsme si nedávno připomněli v souvislosti s novými detaily k verzi GTI. Ta by měla dorazit v roce 2020, dvanáct měsíců po základním modelu, se 48voltovým elektrickým okruhem pod kapotou. Tím se zní stane tzv. mild-hybrid, který by celkově mohl disponovat zhruba 265 koňmi. Spotřeba a emise CO2 však zamíří výrazně pod úroveň stávající provedení, které se musí spoléhat pouze na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI.
GTI ovšem nebude jediným vozem v budoucí nabídce s 48 voltovým elektrickým okruhem. Dále jej dostane i varianta BlueMotion, kterou tak čeká zásadní změna strategie. Až dosud Volkswagen u těchto verzí používal zejména dieselové motory, které doplnily pneumatiky s nízkým valivým odporem a speciální oleje s nízkou viskozitou. Maloobjemové motory TDI však budou do budoucna pro daný segment příliš drahé.
V tomto smyslu se vyjádřil i šéf Volkswagenu Dr. Herbert Diess, který ovšem zároveň vyvrátil spekulace, dle kterých by německá automobilka na „naftožrouty“ zcela zanevřela. Nabízet je bude i nadále, neboť na některých trzích jsou velmi důležité, ovšem svou cenu budou mít především pro zákazníky, kteří počítají s vysokým ročním nájezdem. Právě pro tyto lidi zůstanou dieselové Golfy „nejekonomičtější volbou“.
„Ovšem 48voltový okruh vám umožní recyklovat energii mnohem účinněji než 12voltový a umožní provozovat vůz s elektromotorem o výkonu 12 až 16 koní při mnohem nižších nákladech, než je tomu u dnešních plnohodnotných hybridů. Pro ty, kdo řídí převážně ve městech, nebo najedou ročně zhruba 15 tisíc kilometrů, bude nové řešení, tedy ony mild-hybridy, mnohem lepší volbou,“ dodal k tématu Diess.
Slova šéfa značky vzbudila spekulace o použití dieselových motorů u menších modelů, než je Golf, zejména u příští generace hatchbacku Polo. Ta šestá, která dorazí ještě letos, je samozřejmě dostane, ostatně 1,6litrový agregát používá i spřízněný Seat Ibiza. S ukončením životních cyklů těchto vozů by ale motory TDI z daného segmentu skutečně mohly zmizet, zvláště pokud Volkswagen nutně přepřáhne na větší objem.
„Tento segment trhu je zvláště citlivý na ceny a jelikož diesely se budou stávat dražšími a dražšími, smysl skutečně budou mít pouze pro ty zákazníky, kteří cestují na dlouhé vzdálenosti. Většina vozů této kategorie ale najede zhruba 50 kilometrů denně,“ naznačil nevyhnutelné Diess. Zdá se tedy, že soumrak dieselů, o kterém se v poslední době mluví, skutečně přichází, zejména v nejnižších obchodních třídách.
Řešením dle Diesse nejsou ani diesel-elektrické vozy, ty by ostatně cenu vyšponovaly ještě výše. „Naftožrouti“ tedy nejspíše zůstanou vyhrazeni pouze větším modelům, u kterých bude možné vyšší ceny lépe ospravedlnit. Ty menší ale budou stále častěji sázet na benzin-elektrické ústrojí, a to jak ve formě mild-hybridů, tak i komplikovanějších a tedy dražších plug-in hybridů.
Osmá generace Volkswagenu Golf vsadí na 48voltový elektrický okruh...
...který pod kapotou nejspíše doplní motor 1,5 TSI Evo, jímž disponuje faceliftovaný Volkswagen Golf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před hodinou - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 2 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 4 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 5 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva