Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená

Příští Golf BlueMotion přepřáhne na benzín a elektriku. Chystané Polo pak zřejmě bude posledním mini VW s dieselem pod kapotou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená

6.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příští Golf BlueMotion přepřáhne na benzín a elektriku. Chystané Polo pak zřejmě bude posledním mini VW s dieselem pod kapotou.

Chystanou osmou generaci Volkswagenu Golf jsme si nedávno připomněli v souvislosti s novými detaily k verzi GTI. Ta by měla dorazit v roce 2020, dvanáct měsíců po základním modelu, se 48voltovým elektrickým okruhem pod kapotou. Tím se zní stane tzv. mild-hybrid, který by celkově mohl disponovat zhruba 265 koňmi. Spotřeba a emise CO2 však zamíří výrazně pod úroveň stávající provedení, které se musí spoléhat pouze na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI.

GTI ovšem nebude jediným vozem v budoucí nabídce s 48 voltovým elektrickým okruhem. Dále jej dostane i varianta BlueMotion, kterou tak čeká zásadní změna strategie. Až dosud Volkswagen u těchto verzí používal zejména dieselové motory, které doplnily pneumatiky s nízkým valivým odporem a speciální oleje s nízkou viskozitou. Maloobjemové motory TDI však budou do budoucna pro daný segment příliš drahé.

V tomto smyslu se vyjádřil i šéf Volkswagenu Dr. Herbert Diess, který ovšem zároveň vyvrátil spekulace, dle kterých by německá automobilka na „naftožrouty“ zcela zanevřela. Nabízet je bude i nadále, neboť na některých trzích jsou velmi důležité, ovšem svou cenu budou mít především pro zákazníky, kteří počítají s vysokým ročním nájezdem. Právě pro tyto lidi zůstanou dieselové Golfy „nejekonomičtější volbou“.

„Ovšem 48voltový okruh vám umožní recyklovat energii mnohem účinněji než 12voltový a umožní provozovat vůz s elektromotorem o výkonu 12 až 16 koní při mnohem nižších nákladech, než je tomu u dnešních plnohodnotných hybridů. Pro ty, kdo řídí převážně ve městech, nebo najedou ročně zhruba 15 tisíc kilometrů, bude nové řešení, tedy ony mild-hybridy, mnohem lepší volbou,“ dodal k tématu Diess.

Slova šéfa značky vzbudila spekulace o použití dieselových motorů u menších modelů, než je Golf, zejména u příští generace hatchbacku Polo. Ta šestá, která dorazí ještě letos, je samozřejmě dostane, ostatně 1,6litrový agregát používá i spřízněný Seat Ibiza. S ukončením životních cyklů těchto vozů by ale motory TDI z daného segmentu skutečně mohly zmizet, zvláště pokud Volkswagen nutně přepřáhne na větší objem.

„Tento segment trhu je zvláště citlivý na ceny a jelikož diesely se budou stávat dražšími a dražšími, smysl skutečně budou mít pouze pro ty zákazníky, kteří cestují na dlouhé vzdálenosti. Většina vozů této kategorie ale najede zhruba 50 kilometrů denně,“ naznačil nevyhnutelné Diess. Zdá se tedy, že soumrak dieselů, o kterém se v poslední době mluví, skutečně přichází, zejména v nejnižších obchodních třídách.

Řešením dle Diesse nejsou ani diesel-elektrické vozy, ty by ostatně cenu vyšponovaly ještě výše. „Naftožrouti“ tedy nejspíše zůstanou vyhrazeni pouze větším modelům, u kterých bude možné vyšší ceny lépe ospravedlnit. Ty menší ale budou stále častěji sázet na benzin-elektrické ústrojí, a to jak ve formě mild-hybridů, tak i komplikovanějších a tedy dražších plug-in hybridů.


Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 1 - VW Golf VIII 2019 novy render
Osmá generace Volkswagenu Golf vsadí na 48voltový elektrický okruh...

Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 2 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 01Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 3 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 02Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 4 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 03Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 5 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 04Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 6 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 05Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 7 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 06Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 8 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 07Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 9 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 08Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená - 10 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 09
...který pod kapotou nejspíše doplní motor 1,5 TSI Evo, jímž disponuje faceliftovaný Volkswagen Golf

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.