Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala

Z pohledu aut běžných značek to nejsou vyloženě slabé vozy, na poměry Audi a BMW ale slabé opravdu jsou. V tomto i v jiném případě by jistě kde kdo čekal vítězství Mnichova, ten zde ale silně nestíhá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala

20.1.2021 | Petr Prokopec

Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala

/

Foto: Audi/BMW, koláž Autoforum.cz

Z pohledu aut běžných značek to nejsou vyloženě slabé vozy, na poměry Audi a BMW ale slabé opravdu jsou. V tomto i v jiném případě by jistě kde kdo čekal vítězství Mnichova, ten zde ale silně nestíhá.

Pokud se někdo rozhodne uspořádat srovnávací souboj na letištní ranveji či sprintovací dráze, většinou na startovní čáru postaví vozy s nabušenými motorovými prostory. Pohonné jednotky tak chrlí stovky koní skrze sofistikovanou převodovku na jednu či dvě nápravy, výsledkem čehož jsou opravdu bleskurychlé časy. Koneckonců stačí zavzpomínat třeba na souboj Bugatti Veyron se čtyřmi Teslami.

Jakkoliv se však lidé při pohledu na takové epické bitvy královsky baví, drtivá většina z nich si z daných záběrů víc než dobrý pocit neodnese. Jednoduše proto, že podobná auta si jen málokdo může dovolit. A právě proto začalo Matu Watsonovi z webu Carwow chodit stále větší množství žádostí o srovnávací test „lidovek“. Tedy takových vozů, které lidé kupují více než špičkové verze.

Aktuálně zde tak máme srovnávací test BMW 420i, jehož pohon dostal na starosti přeplňovaný benzinový dvoulitr naladěný na 184 koní a 300 Nm točivého momentu, a Audi A5. Kupé se čtyřmi kruhy ve znaku přitom dorazilo ve verzi 40 TFSI, jenž taktéž užívá dvoulitrovou čtyřválcovou jednotku, nicméně ta již produkuje 190 koní a 320 Nm. Papírově tak tak má převahu, i když pouze drobnou.

I minimální náskok ve výkonu ovšem nakonec vede k jasnému vítězství Audi, jakkoliv jeho řidič vyrukoval s nadmíru zajímavým poznatkem. Aby se totiž dokázal ze startovní čáry odlepit víceméně ve stejné době jako BMW, musel uvolnit brzdu o jednu či dvě sekundy dříve. Tedy jinými slovy, reakce ingolstadského kupé na snahu o rychlý start je opravdu pomalá a rozhodně ne sportovní.

Tak jako tak nicméně A5 dává mnichovskému soupeři na frak, a to i v rámci pružného zrychlení. Jedinou disciplínou, ve které prohrává, je tak brzdění. Z testu tak odjíždí se dvěma „zářezy“ oproti jednomu vítězství BMW, což znovu jen dokládá směřování mnichovské značky v posledních letech. Byť jde totiž o souboj v přímém směru, jenž nikdy nebyl její parketou, většina lidí by stále tipovala 420i na vítěze.

Je sice více jasné, výsledek sprintu na čtvtmíli není u těchto verzí tím nejpodstatnějším, i takové srovnání ale dokládá to, co v posledních letech musíme neradi opakovat - zatímco BMW se turbomotory nikdy pořádně dělat nenaučilo, ty od koncernu VW patří ke špičce. Pověstný sportovní BMW se zkrátka ztrácí v mlze, jiní i bez něj nabízejí více.


Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala - 1 - Audi A5 vs BMW 4 Coupe 2021 Carwow souboj 01Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala - 2 - Audi A5 vs BMW 4 Coupe 2021 Carwow souboj 02Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala - 3 - Audi A5 vs BMW 4 Coupe 2021 Carwow souboj 03
Souboj Audi A5 40 alias 2,0 TFSI... Foto: Audi

Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala - 4 - Audi A5 vs BMW 4 Coupe 2021 Carwow souboj 04Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala - 5 - Audi A5 vs BMW 4 Coupe 2021 Carwow souboj 05Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala - 6 - Audi A5 vs BMW 4 Coupe 2021 Carwow souboj 06
...s BMW 420i dopadl jasně ve prospěch toho prvního zmíněného, jakkoliv sportovní kredit většina lidí přičítá tomu druhému. Foto: BMW

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.